5.05.2020r. /wtorek/ ”MISIE”
„Instrumenty”
Witam Was bardzo serdecznie . Zapraszam do wspólnej zabawy.
I. Drogie Dzieci dzisiaj zaczynamy od
powtórzenia zabawy muzyczno- ruchowej „Pada deszczyk” . Pokazujemy treść naszej zabawy ruchem /piosenka dostępna na
youtube/. Podczas śpiewania dodajemy dźwięki naśladujące zjawiska atmosferyczne
Pada, pada, pada deszcz
(ruch rękami od góry do dołu) /kap,kap,kap/
Wieje, wieje, wieje wiatr
(ręce nad głową- kołysanie wiatru) /szu,szu,szu/
Pada, pada, pada deszcz,
Wieje, wieje, wieje wiatr.
Błyskawica! (klaśnięcie w
dłonie) /bum/
Grzmot! (tupnięcie nogą) /trach/
Błyskawica! Grzmot!
A nad nami kolorowa tęcza
(zatoczenie łuku nad głową) /łał- zachwyt/
Błyskawica! Grzmot!
Błyskawica! Grzmot!
A nad nami kolorowa tęcza.
Teraz proszę, żeby Dzieci rozciągnęły swoje ciało, stając
wysoko na paluszkach i podnosząc rączki wysoko, ponad głowę . Następnie
wykonujemy dziesięć skłonów w przód i do boku. Na zakończenie dziesięć
przysiadów. Brawo.
II. „Domowe instrumenty” – rozróżnianie dźwięków cichych i
głośnych w trakcie zabaw z „domowymi” instrumentami perkusyjnymi. /Drodzy Rodzice
przygotujcie proszę: dwa garnki różnej wielkości, pokrywki, miski /plastikową,
metalową/, tarkę, deskę do krojenia, łyżki metalowe, drewniane łyżki
/szpatułki/. Pokażcie jak można użyć tych przedmiotów jako instrumentów
perkusyjnych nadających rytm /uderzając , pocierając/. Pozwólcie Dzieciom na
chwilę hałasu – gry na instrumentach, poproście aby zagrały głośno a następnie
cicho. Włączcie piosenkę z powyższego zadania „Pada deszczyk” i spróbujcie
Wspólnie zagrać na „Domowej perkusji” jej rytm.
„Jestem muzykantem konszabelantem”- zapraszam do wysłuchania
piosenki i proponuję zabawę do jej tekstu / Dziecko chodzi po kole i udaje, że gra na poszczególnych instrumentach/ https://www.youtube.com/watch?v=nZW5uGtd53I
https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4
/ więcej zabaw dla dzieci/
Jestem
muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na skrzypcach, na skrzypcach. /krzyżujemy ręce i wykonujemy gest grania na skrzypcach/
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na skrzypcach, na skrzypcach. /krzyżujemy ręce i wykonujemy gest grania na skrzypcach/
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dyl.
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dyl.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na trąbie, na trąbie. /wykonujemy gest gry na trąbce/
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na trąbie, na trąbie. /wykonujemy gest gry na trąbce/
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, tut.
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, tut.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na flecie, na flecie. /wykonujemy gest gry na flecie z poruszaniem paluszkami/
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na flecie, na flecie. /wykonujemy gest gry na flecie z poruszaniem paluszkami/
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firl.
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firl.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na bębnie, na bębnie /rękami oklepujemy brzuszek/
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na bębnie, na bębnie /rękami oklepujemy brzuszek/
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum.
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na wszystkim, na wszystkim.
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na wszystkim, na wszystkim.
Dylu dylu, trutu tutu,
Firli firli, bum tarara,
Dylu dylu, trutu tutu,
Firli firli, bum.
Firli firli, bum tarara,
Dylu dylu, trutu tutu,
Firli firli, bum.
Drodzy Rodzice, jeżeli macie możliwość, poszukajcie w
Internecie następujących instrumentów perkusyjnych : bęben, tamburyno,
kastaniety, marakasy, trójkąt, janczary, talerze. Poproście Dzieci żeby
spróbowały nazwać instrumenty, które znajdziecie. Kilka z nich powinny
prawidłowo rozpoznać.
Proponuję zagrać wspólnie w „Memory” lub poukładać puzzle,
które macie dostępne w domu.
Życzymy dobrej zabawy. Panie
z grupy „Misie”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz