poniedziałek, 18 maja 2020

19.05.2020r. MISIE


19.05.2020r. /wtorek/                      ”MISIE”  
                                                    „Moi rodzice”

Witam serdecznie Dzieciaki i Rodziców . Zapraszam Was do wspólnej zabawy.
I. Zapraszam na zabawę ruchową, którą lubicie „Idziemy do zoo” https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM . Drogie Dzieciaki zatańczcie do piosenki tak jak pamiętacie z przedszkola. Teraz zapraszam na spacer na czworakach po pokoju z uniesionym grzbietem jak kotek, następnie pochodźcie jak kaczuszka ze stopami skierowanymi do środka.
II. „Moja mama ma oczy…” – rozwijanie mowy poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców. Drodzy Rodzice porozmawiajcie z Dziećmi o tym jak każdy       z Was wygląda, jaki ma kolor oczu, włosów, czy włosy są długie czy krótkie, nosicie okulary itd. Poproście Dzieci aby własnymi słowami spróbowały Was opisać.
„Tralala dla mamy i taty” – nauka piosenki. Posłuchajcie piosenki i spróbujcie powtórzyć refren.

„Tra, la, la dla mamy i taty”
1.Moja mama jest kochana ,moja mama wszystko wie.
Kiedy do mnie się uśmiecha tak zaśpiewam jej.

Ref. Tra, la, la, tram, pam, pam, najpiękniejszą mamę mam.
       Tra, la, la, tram, pam, pam, zaraz mamie buzi dam. 

2.W domu, sklepie, na spacerze z moim tatą nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę to uśmiecham się.

Ref. Tra, la, la, tram, pam, pam, ja fajnego tatę mam
Tra, la, la, tram, pam, pam, mamie tacie buzi dam.

„Rodzinny bukiet”- wspólna praca plastyczna. Przygotujcie kartkę papieru /może być duża/, farby, pędzle, papier kolorowy, nożyczki, klej. Pomalujcie dłonie różnymi kolorami farb, odbijcie je na kartce tworząc bukiet. Domalujcie łodygi, kwiaty – dłonie można dodatkowo ozdobić wg własnego pomysłu. Łodygi kwiatów można połączyć kokardą         z kolorowego papieru lub wyciętym z niego wazonem.


III. „Jajo”- usprawnianie narządów mowy, ćwiczenia pionizujące język. Posłuchajcie        i powtarzajcie wierszyk za rodzicem. Możecie wziąć do ręki małą piłeczkę i turlać nią po dywanie w czasie powtarzania wiersza.
„Jajo” A. Frączek
Lala Jula jajo lula.
Lula jajo lala Jula.
Delikatnie jajem buja,
Bo w tym jaju sobie lula
Smok Alojzy, kawał zbója.
Jak się zbudzi zacznie hulać.

Życzymy miłego dnia. Panie z grupy „Misie”.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz