21.05.2020
– CZWARTEK,
GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: MAJOWA ŁĄKA
TEMAT
DNIA: ROZMOWY NA ŁĄCE.
ĆWICZENIA
PORANNE
Ćwiczenia
równowagi „Bociany chodzą po łące”
Dziecko
- bocian: chodzi po łące (chód z wysokim unoszeniem kolan)
zatrzymuje się, staje na jednej nodze i rozgląda się w
poszukiwaniu żab.
Ćwiczenia
z elementem podskoku „Żabie skoki”
Dziecko
- żabka skacze z miejsca na miejsce (wyprost nóg z przysiadu do
wyskoku w górę, powrót do przysiadu z lekkim wsparciem palców rąk
o podłoże przed sobą).
Zabawa
orientacyjno – porządkowa „Taniec motyli”
Dziecko
– motyl fruwa po łące delikatnie poruszając skrzydełkami (bieg
na palcach z jednoczesnym unoszeniem i opuszczaniem rąk). Na sygnał
rodzica motylek przysiada „na kwiatku”. Po chwili fruwa dalej.
Ćwiczenia
kształtujące postawę ciała ”Kwiaty rosną”
Dziecko
– kwiat siedzi skrzyżnie, pochyla głowę nisko do kolan. Na
sygnał kwiat rośnie – dziecko powoli prostuje tułów, podnosząc
głowę do góry, wyciąga ręce (płatki) do góry, do słońca.
„ZIELONY
DYWAN
NA
NIM KWIATÓW TYLE”
-
ŁĄKA -
CO
TO JEST ŁĄKA -
Łąki
są siedliskiem wielu gatunków roślin i zwierząt.
Dostarczają
paszy dla zwierząt hodowlanych.
Stanowią
miejsce odpoczynku dla człowieka i źródło wielu cennych ziół.
ZAGADKI
O ZWIERZĘTACH ŁĄKOWYCH:
Podobno
lubi żaby, a prawda jest taka:
czasem
żabę upoluje, lecz woli ślimaka.
Jeśli
kiedyś usłyszycie, że przynosi dzieci,
odpowiedzcie,
że to żarty – najśmieszniejsze w świecie.
(bocian)
Mieszka
w lesie i na łące,
jest
cała zielona.
Lubi
kumkać lub rechotać
i
nie ma ogona.
(żaba)
„WYCIECZKA
NA ŁĄKĘ” – zachęcam do
obserwacji przyrodniczych podczas spacerów.
Zamknij
oczy i
wsłuchaj
się w dźwięki dochodzące z łąki, spróbuj
je rozpoznać i nazwać.
Poszukaj
„skarbów – np. ciekawe
rośliny itp.” Po powrocie
do domu znajdź
więcej informacji na ich
temat, spróbuj
je narysować…
a może założyć swój zielnik.
LICZYMY
Z BOCIANEM
„DODAJĘ
I ODEJMUJĘ …” do
zabawy potrzebne będą kartoniki z liczbami i znakami
matematycznymi, kostka do gry
-
wersja na odejmowanie:
Rodzic
wymienia liczby większe od sześć, np. osiem...następnie
dziecko rzuca kostką, ile wyrzuci oczek, tyle odejmuje od liczby
osiem, układa działanie za pomocą kartoników i podaje wynik np. 8
- 3 = 5
-
wersja na dodawanie:
Rodzic
mówi np. pięć...
następnie dziecko
rzuca kostką, ile wyrzuci oczek,
tyle dodaje
do liczby
pięć,
układa działanie za pomocą
kartoników i podaje wynik
np.
5
+
3 = 8
ZABAWA
MATEMATYCZNA „POLICZ I UPORZĄDKUJ”
Rozwiąż
zadania. Każdemu
wynikowi przyporządkowana jest litera. Ustaw
wyniki w
tabeli w
kolejności od najmniejszej liczby do największej jednocześnie
wpisując poniżej literę mu przyporządkowaną…
odczytaj
powstały
wyraz.
KARTY
PRACY – dzieci
6-letnie: KP 5, ćw. 1
s.20 Wykonaj działania
i pokoloruj
rysunek według kodu.
ODGŁOSY
ŁĄKI.
ZABAWA
RUCHOWA „TANIEC MOTYLI” (A. Vivaldi „Cztery pory roku –
wiosna”), dziecko trzyma w dłoniach dwie kolorowe chustki/ apaszki
lub paski kolorowej bibuły – będą to skrzydła motyla. Podczas
pląsów w rytm muzyki dziecko bierze do rąk kolorowe „skrzydła”
i porusza nimi swobodnie, naśladując lot motyla. Kiedy muzyka
cichnie dziecko rozkłada skrzydła na podłodze i siada.
ĆWICZENIA
SŁUCHOWE -
CO
SŁYCHAĆ NA ŁĄCE? - słuchamy
odgłosów (źródło: You Tube)
BOCIAN
BIAŁY
ŻABA
http://odgłosy.pl/zaby02.php
ŚWIERSZCZ:
http://odgłosy.pl/swierszcz01.php
PSZCZOŁA:
http://odgłosy.pl/pszczoly.php
Zagadki:
dziecko zamyka oczy, rodzic odtwarza jeden z odgłosów. Zadaniem
dziecka jest odgadnąć, co słyszy...
ZABAWA
RUCHOWA – „WYCIECZKA NA ŁĄKĘ”
W
rytmie piosenki „Przyjaciel motyl – piosenka dla dzieci”
dziecko
wykonuje dowolne improwizacje ruchowe. Rodzic kilka razy zatrzymuje
utwór, wymieniając nazwę wybranego mieszkańca łąki np.
„bocian”, a dziecko wykonuje
określone ruchy.
żabka
– dziecko
skacze w
przysiadzie, naśladując jednocześnie
rechot rech - rech
motylek
– dziecko
biega, machając palcami jak skrzydełkami na wysokości ramion, po
usłyszeniu piosenki dziecko
ponownie wykonuje
dowolne improwizacje ruchowe,
bocian
– dziecko
chodzi,
unosząc wysoko kolana, z rękami wyciągniętymi w bok, i porusza
nimi jak skrzydłami jednocześnie
klekocząc: kle - kle
pszczoła
– dziecko
biega, machając dłońmi
jak skrzydełkami na wysokości ramion, bzycząc
bzzz
konik
polny: dziecko
skacze w przysiadzie, mówiąc jednocześnie: cyk,
cyk, cyk
KARTY
PRACY dzieci
6-letnie KP cz. 5, ćw. 1,
s. 21 Powiedz jakie
odgłosy wydają
mieszkańcy łąki przedstawieni na ilustracji. Naklej teksty we
właściwych chmurkach.
WIOSENNY
MASAŻ
Rodzic
mówi tekst rymowanki jednocześnie masując plecy dziecka.
Po
łące skacze żaba,
a
za nią małe dwie.
O
jaka piękna łąka!
To
każda żabka wie.
Delikatne
uderzanie pięścią prawej ręki w plecy a potem uderzanie dwoma
pięściami.
Po
łące chodzi bocian,
chodzi
spokojnie tak.
Dwoma
palcami naśladowanie chodu bociana.
Tuż
obok płynie rzeczka,
a
nad nią fruwa ptak.
Kreślenie
całą dłonią na plecach kształtu wijącej się rzeczki.
Rysowanie
kształtu fruwającego ptaka (leżąca cyfra 3)
Maleńka
szczypaweczka
wdrapuje
się na mak.
Delikatne,
palcami obu dłoni szczypanie po plecach.
Ślimak
powoli sunie,
marzy
by być jak rak.
Powoli
przesuwają całymi dłońmi po plecach,
szczypią
po plecy, łapiąc większe fragmenty skóry.
KARTY
PRACY: dzieci 6-letnie
KP cz.5 ćw. 2 s. 21
Ćwiczenie grafomotoryczne -
narysuj kwiaty i trawę po
śladzie.
Pozdrawiamy 👋😊
Panie
z grupy „Tygryski”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz