środa, 20 maja 2020


21.05.2020  –  CZWARTEK,  GRUPA  „TYGRYSKI”
BLOK  TEMATYCZNY: MAJOWA ŁĄKA
TEMAT DNIA: ROZMOWY NA ŁĄCE.

ĆWICZENIA PORANNE

Ćwiczenia równowagi „Bociany chodzą po łące”
Dziecko - bocian: chodzi po łące (chód z wysokim unoszeniem kolan) zatrzymuje się, staje na jednej nodze i rozgląda się w poszukiwaniu żab.

Ćwiczenia z elementem podskoku „Żabie skoki”
Dziecko - żabka skacze z miejsca na miejsce (wyprost nóg z przysiadu do wyskoku w górę, powrót do przysiadu z lekkim wsparciem palców rąk o podłoże przed sobą).

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Taniec motyli”
Dziecko – motyl fruwa po łące delikatnie poruszając skrzydełkami (bieg na palcach z jednoczesnym unoszeniem i opuszczaniem rąk). Na sygnał rodzica motylek przysiada „na kwiatku”. Po chwili fruwa dalej.

Ćwiczenia kształtujące postawę ciała ”Kwiaty rosną”
Dziecko – kwiat siedzi skrzyżnie, pochyla głowę nisko do kolan. Na sygnał kwiat rośnie – dziecko powoli prostuje tułów, podnosząc głowę do góry, wyciąga ręce (płatki) do góry, do słońca.

ZIELONY DYWAN
NA NIM KWIATÓW TYLE”
- ŁĄKA -

 


CO TO JEST ŁĄKA -
Łąki są siedliskiem wielu gatunków roślin i zwierząt.
Dostarczają paszy dla zwierząt hodowlanych.
Stanowią miejsce odpoczynku dla człowieka i źródło wielu cennych ziół.


ZAGADKI O ZWIERZĘTACH ŁĄKOWYCH:

Podobno lubi żaby, a prawda jest taka:
czasem żabę upoluje, lecz woli ślimaka.
Jeśli kiedyś usłyszycie, że przynosi dzieci,
odpowiedzcie, że to żarty – najśmieszniejsze w świecie.
                                                                   (bocian)


Mieszka w lesie i na łące,
jest cała zielona.
Lubi kumkać lub rechotać
i nie ma ogona.
                                         (żaba)


WYCIECZKA NA ŁĄKĘ” – zachęcam do obserwacji przyrodniczych podczas spacerów.
Zamknij oczy i wsłuchaj się w dźwięki dochodzące z łąki, spróbuj je rozpoznać i nazwać. Poszukaj „skarbów – np. ciekawe rośliny itp.” Po powrocie do domu znajdź więcej informacji na ich temat, spróbuj je narysować… a może założyć swój zielnik.

LICZYMY Z BOCIANEM

DODAJĘ I ODEJMUJĘ …” do zabawy potrzebne będą kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi, kostka do gry

- wersja na odejmowanie:
Rodzic wymienia liczby większe od sześć, np. osiem...następnie dziecko rzuca kostką, ile wyrzuci oczek, tyle odejmuje od liczby osiem, układa działanie za pomocą kartoników i podaje wynik np. 8 - 3 = 5

- wersja na dodawanie:
Rodzic mówi np. pięć... następnie dziecko rzuca kostką, ile wyrzuci oczek, tyle dodaje do liczby pięć, układa działanie za pomocą kartoników i podaje wynik
np. 5 + 3 = 8


ZABAWA MATEMATYCZNA „POLICZ I UPORZĄDKUJ”
Rozwiąż zadania. Każdemu wynikowi przyporządkowana jest litera. Ustaw wyniki w tabeli w kolejności od najmniejszej liczby do największej jednocześnie wpisując poniżej literę mu przyporządkowanąodczytaj powstały wyraz.

 

KARTY PRACY – dzieci 6-letnie: KP 5, ćw. 1 s.20 Wykonaj działania i pokoloruj rysunek według kodu.

ODGŁOSY ŁĄKI.

ZABAWA RUCHOWA „TANIEC MOTYLI” (A. Vivaldi „Cztery pory roku – wiosna”), dziecko trzyma w dłoniach dwie kolorowe chustki/ apaszki lub paski kolorowej bibuły – będą to skrzydła motyla. Podczas pląsów w rytm muzyki dziecko bierze do rąk kolorowe „skrzydła” i porusza nimi swobodnie, naśladując lot motyla. Kiedy muzyka cichnie dziecko rozkłada skrzydła na podłodze i siada.

ĆWICZENIA SŁUCHOWE -
CO SŁYCHAĆ NA ŁĄCE? - słuchamy odgłosów (źródło: You Tube)

BOCIAN BIAŁY
ŻABA
http://odgłosy.pl/zaby02.php

ŚWIERSZCZ:
http://odgłosy.pl/swierszcz01.php

PSZCZOŁA:
http://odgłosy.pl/pszczoly.php

Zagadki: dziecko zamyka oczy, rodzic odtwarza jeden z odgłosów. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, co słyszy...

ZABAWA RUCHOWA – „WYCIECZKA NA ŁĄKĘ”
W rytmie piosenki „Przyjaciel motyl – piosenka dla dzieci”
dziecko wykonuje dowolne improwizacje ruchowe. Rodzic kilka razy zatrzymuje utwór, wymieniając nazwę wybranego mieszkańca łąki np. „bocian”, a dziecko wykonuje określone ruchy.
żabka – dziecko skacze w przysiadzie, naśladując jednocześnie rechot rech - rech
motylek – dziecko biega, machając palcami jak skrzydełkami na wysokości ramion, po usłyszeniu piosenki dziecko ponownie wykonuje dowolne improwizacje ruchowe,
bocian – dziecko chodzi, unosząc wysoko kolana, z rękami wyciągniętymi w bok, i porusza nimi jak skrzydłami jednocześnie klekocząc: kle - kle
pszczoła – dziecko biega, machając dłońmi jak skrzydełkami na wysokości ramion, bzycząc bzzz
konik polny: dziecko skacze w przysiadzie, mówiąc jednocześnie: cyk, cyk, cyk


KARTY PRACY dzieci 6-letnie KP cz. 5, ćw. 1, s. 21 Powiedz jakie odgłosy wydają mieszkańcy łąki przedstawieni na ilustracji. Naklej teksty we właściwych chmurkach.

WIOSENNY MASAŻ
Rodzic mówi tekst rymowanki jednocześnie masując plecy dziecka.

Po łące skacze żaba,
a za nią małe dwie.
O jaka piękna łąka!
To każda żabka wie.
Delikatne uderzanie pięścią prawej ręki w plecy a potem uderzanie dwoma pięściami.

Po łące chodzi bocian,
chodzi spokojnie tak.
Dwoma palcami naśladowanie chodu bociana.

Tuż obok płynie rzeczka,
a nad nią fruwa ptak.
Kreślenie całą dłonią na plecach kształtu wijącej się rzeczki.
Rysowanie kształtu fruwającego ptaka (leżąca cyfra 3)

Maleńka szczypaweczka
wdrapuje się na mak.
Delikatne, palcami obu dłoni szczypanie po plecach.

Ślimak powoli sunie,
marzy by być jak rak.
Powoli przesuwają całymi dłońmi po plecach,
szczypią po plecy, łapiąc większe fragmenty skóry.


KARTY PRACY: dzieci 6-letnie KP cz.5 ćw. 2 s. 21 Ćwiczenie grafomotoryczne - narysuj kwiaty i trawę po śladzie.


Pozdrawiamy 👋😊

Panie z grupy „Tygryski”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz