czwartek, 7 maja 2020


08.05.2020. - PIĄTEK GRUPA „TYGRYSKI” 
 
BLOK  TEMATYCZNY: DBAM O ZDROWIE

TEMAT DNIA: CODZIENNA TOALETA

KIEDY MYJEMY RĘCE?” - rozmowa w oparciu o obrazek. 
Jak prawidłowo myć ręce?” – instrukcja mycia rąk

WESOŁE ĆWICZENIA PRZY PIOSENCE – „FIKAJĄCY ZUCH”
MIŚ I MARGOLCIA” –„ Fikający zuch” - YouTube
Gimnastykuj się codziennie,
Zobacz, jakie to przyjemne.
Ref. W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż, jaki z ciebie zuch.
Raz przysiady, raz podskoki,
Ręce w górę lub na boki.
Ref. W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż, jaki z ciebie zuch.
Mocne nogi, plecy proste.
Raz fikołek, a raz mostek.
Ref. W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż, jaki z ciebie zuch.


ZGADUJ – ZGADULA” – ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK SŁOWNYCH
ZWIĄZANYCH HIGIENĄ

Ojej, jaki grzeczny doktor! Pacjentów ma wielu,
Nie na krześle leczy zęby, tylko na fotelu.
To jest bardzo miła szczotka, więc niech ktoś mi wytłumaczy,
Czemu każdy szczerzy zęby, kiedy ją zobaczy?

Kot ma długie, ostre, często nimi drapie,
Wystrzegaj się bardzo, żebyś nie miał takich.

Choć nie jestem świnką, chwalę się szczecinką,
Gdy się wezmę do paznokci, brud ucieknie na sto łokci.

Może pachnieć kwiatkami i zawsze się pieni.
Najbrudniejsze straszydło w czyste dziecko zamieni.

Jest w łazience niby- miska, nad nią wisi ręcznik duży,
O tym wie najmniejsze dziecko, że do mycia ona służy.

Przy drzwiach sobie leżę i proszę cię szczerze:
Wytrzyj buty, nie żałuj trudu, a do domu nie wniesiesz brudu.

Pieni się płyn z butelki, zamienia się w bąbelki.
Nieraz głowę ci zmywa. Czy wiesz, jak się nazywa?

Co to jest? Na pewno wiesz. Najeżona jest jak jeż.
Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.

Postawiona w kąt, chętnie łyka prąd.
A gdy wody nabierze, to się kręci i pierze.

Spogląda z wysoka na kurki, na wannę,
Gdy go używasz, udaje fontannę.

Do suchej nitki moknie nieraz,
Gdy po kąpieli nim się wycierasz.

Schowała się w tubie, używać jej lubię.
A i mała szczotka chętnie się z nią spotka.

W mojej nazwie kryję zwierzę.
Mama myje w nim talerze.

Bywa w ramach lub bez ramy, często w nim się przeglądamy.
Ono zawsze powie szczerze, czy wyglądasz, jak należy.

W małym pomieszczeniu jest wody najwięcej.
Tutaj bierzesz prysznic i szorujesz ręce.

Mydła i wody pilnie unika, co weźmie do rąk, wszystko poplami,
A jak takiego nazwać chłopczyka? Ja wiem, nie powiem,
Nazwijcie go sami.

Ma dużo zębów, choć nic nie zjada,
Lecz rozczochrane włosy układa.

Jak ten przedmiot się nazywa? Jest za mały, by w nim pływać,
Lecz gdy woda z kranu leci, to w niej kąpiel biorą dzieci.

On po myciu nas wyciera,
Lecz gdy w dobrym jest humorze,
W turban się zamienić może
Lub płaszcz super- bohatera.


ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH (Z RĘCZNIKIEM)
- „Maszerujemy” (możemy włączyć piosenkę: „Fikający zuch”) - marsz ze zwiniętym ręcznikiem, trzymanym za końce oburącz, podnosimy ręce w górę, opuszczamy;
- „Skłony” - stoimy prosto, skłony w przód, trzymając ręcznik oburącz jw.;
- „Wycieranie pleców” - siad skrzyżny, ręcznik trzymamy w obu dłoniach za plecami, przesuwamy ukośnie w górę, w dół;
- „Piłeczki” - ręcznik rozłożony na podłodze, skoki na jednej nodze dookoła ręcznika, zmiana nogi i kierunku skoków;
- „Otwieranie i zamykanie szuflady” - siad klęczny, trzymamy ręcznik w obu rękach przed sobą, skłon w przód, ręce wyciągamy daleko do przodu („wysuwamy szufladę”), powrót do pozycji wyjściowej;
- „Pod kolankiem” - stoimy prosto, przekładamy ręcznik pod zgięciem kolana prawego, lewego, utrzymując równowagę;
- „Kołyska” - leżenie na plecach, ręcznik trzymamy w obu rękach, wkładamy pod zgięcie kolan, kołyszemy się na plecach;
- „Kulawy lisek” – ręcznik wkładamy pod zgięte kolano, poruszamy się na trzech „łapkach”;
- „Stopa za stopą” - ręcznik rozłożony na podłodze, chodzenie stopa za stopą wzdłuż brzegów ręcznika;
- „Żabka” - przeskoki nad ręcznikiem – jak żabka;
- „Okienko” - leżenie na brzuchu, ręce wyprostowane, ręcznik trzymamy w obu rękach, podnosimy ręce, przytrzymujemy przez chwilę;
- „Rowerek” - leżenie na plecach, trzymanie ręcznika, jak kierownicę roweru, kręcimy nogami;
- „Idzie gąsienica” – ćwiczenia stóp, ręcznik rozprostowany, palcami stóp zwijamy materiał.


KOLOROWY RĘCZNIK” – PRACA PLASTYCZNA
Potrzebujemy – kartkę papieru - format A4 lub A3 – jako ręcznik
Ozdabiamy „ręcznik” dowolną techniką plastyczną.
Propozycje (w zależności od dostępnych materiałów plastycznych):
- Ozdabianie „ręcznika” wzorami literopodobnymi – kreski, zygzaki, fale, pętelki, gwiazdki itp. - Rysowanie wzorów kredkami świecowymi, malowanie powierzchni kartki farbami;
- Stemplowanie stempelkami gotowymi (kreatywnymi) lub wykonanymi z ziemniaka (wycięcie wypukłego wzoru nożem), stemplowanie z użyciem farby plakatowej;
- Wykonanie wzorów z ozdobnych dziurkaczy lub wycięcie ich z papieru kolorowego, kolorowanie „ręcznika” farbami lub kredkami.

 
KARTY PRACY:
- DZIECI 6- LETNIE – cz. 4, s. 60
- Zaznaczanie przedmiotów, używanych do codziennej toalety;
- „Ćwiczymy piękne czytanie” – tekst wyrazowo- obrazkowy (liczenie zdań w tekście, wyrazów w poszczególnych zdaniach) oraz kolorowanie obrazka;

To jest Ola. Ola umyła ręce mydłem.

Potem wytarła je ręcznikiem.

Co teraz umyje Ola?


KARTA PRACY: „ZNAJDŹ RÓŻNICE MIĘDZY OBRAZKAMI”
 

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU
poprzez adres mailowy:


Będzie nam bardzo miło...
Pozdrawiamy, nauczycielki grupy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz