08.05.2020.
- PIĄTEK GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: DBAM O ZDROWIE
TEMAT
DNIA: CODZIENNA
TOALETA
„KIEDY
MYJEMY RĘCE?” -
rozmowa
w oparciu o obrazek.
„Jak
prawidłowo myć ręce?” – instrukcja mycia rąk
WESOŁE
ĆWICZENIA PRZY PIOSENCE – „FIKAJĄCY ZUCH”
„MIŚ
I MARGOLCIA” –„ Fikający zuch” - YouTube
Gimnastykuj
się codziennie,
Zobacz,
jakie to przyjemne.
Ref.
W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż,
jaki z ciebie zuch.
Raz
przysiady, raz podskoki,
Ręce
w górę lub na boki.
Ref.
W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż,
jaki z ciebie zuch.
Mocne
nogi, plecy proste.
Raz
fikołek, a raz mostek.
Ref.
W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż,
jaki z ciebie zuch.
„ZGADUJ
– ZGADULA” – ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK SŁOWNYCH
ZWIĄZANYCH
HIGIENĄ
Ojej,
jaki grzeczny doktor! Pacjentów ma wielu,
Nie
na krześle leczy zęby, tylko na fotelu.
To
jest bardzo miła szczotka, więc niech ktoś mi wytłumaczy,
Czemu
każdy szczerzy zęby, kiedy ją zobaczy?
Kot
ma długie, ostre, często nimi drapie,
Wystrzegaj
się bardzo, żebyś nie miał takich.
Choć
nie jestem świnką, chwalę się szczecinką,
Gdy
się wezmę do paznokci, brud ucieknie na sto łokci.
Może
pachnieć kwiatkami i zawsze się pieni.
Najbrudniejsze
straszydło w czyste dziecko zamieni.
Jest
w łazience niby- miska, nad nią wisi ręcznik duży,
O
tym wie najmniejsze dziecko, że do mycia ona służy.
Przy
drzwiach sobie leżę i proszę cię szczerze:
Wytrzyj
buty, nie żałuj trudu, a do domu nie wniesiesz brudu.
Pieni
się płyn z butelki, zamienia się w bąbelki.
Nieraz
głowę ci zmywa. Czy wiesz, jak się nazywa?
Co
to jest? Na pewno wiesz. Najeżona jest jak jeż.
Lecz
nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.
Postawiona
w kąt, chętnie łyka prąd.
A
gdy wody nabierze, to się kręci i pierze.
Spogląda
z wysoka na kurki, na wannę,
Gdy
go używasz, udaje fontannę.
Do
suchej nitki moknie nieraz,
Gdy
po kąpieli nim się wycierasz.
Schowała
się w tubie, używać jej lubię.
A i
mała szczotka chętnie się z nią spotka.
W
mojej nazwie kryję zwierzę.
Mama
myje w nim talerze.
Bywa
w ramach lub bez ramy, często w nim się przeglądamy.
Ono
zawsze powie szczerze, czy wyglądasz, jak należy.
W
małym pomieszczeniu jest wody najwięcej.
Tutaj
bierzesz prysznic i szorujesz ręce.
Mydła
i wody pilnie unika, co weźmie do rąk, wszystko poplami,
A
jak takiego nazwać chłopczyka? Ja wiem, nie powiem,
Nazwijcie
go sami.
Ma
dużo zębów, choć nic nie zjada,
Lecz
rozczochrane włosy układa.
Jak
ten przedmiot się nazywa? Jest za mały, by w nim pływać,
Lecz
gdy woda z kranu leci, to w niej kąpiel biorą dzieci.
On
po myciu nas wyciera,
Lecz
gdy w dobrym jest humorze,
W
turban się zamienić może
Lub
płaszcz super- bohatera.
ZESTAW
ZABAW RUCHOWYCH (Z RĘCZNIKIEM)
-
„Maszerujemy” (możemy włączyć piosenkę: „Fikający zuch”)
- marsz ze zwiniętym ręcznikiem, trzymanym za końce oburącz,
podnosimy ręce w górę, opuszczamy;
-
„Skłony” - stoimy prosto, skłony w przód, trzymając ręcznik
oburącz jw.;
-
„Wycieranie pleców” - siad skrzyżny, ręcznik trzymamy w obu
dłoniach za plecami, przesuwamy ukośnie w górę, w dół;
-
„Piłeczki” - ręcznik rozłożony na podłodze, skoki na jednej
nodze dookoła ręcznika, zmiana nogi i kierunku skoków;
-
„Otwieranie i zamykanie szuflady” - siad klęczny, trzymamy
ręcznik w obu rękach przed sobą, skłon w przód, ręce wyciągamy
daleko do przodu („wysuwamy szufladę”), powrót do pozycji
wyjściowej;
-
„Pod kolankiem” - stoimy prosto, przekładamy ręcznik pod
zgięciem kolana prawego, lewego, utrzymując równowagę;
-
„Kołyska” - leżenie na plecach, ręcznik trzymamy w obu rękach,
wkładamy pod zgięcie kolan, kołyszemy się na plecach;
-
„Kulawy lisek” – ręcznik wkładamy pod zgięte kolano,
poruszamy się na trzech „łapkach”;
-
„Stopa za stopą” - ręcznik rozłożony na podłodze, chodzenie
stopa za stopą wzdłuż brzegów ręcznika;
-
„Żabka” - przeskoki nad ręcznikiem – jak żabka;
-
„Okienko” - leżenie na brzuchu, ręce wyprostowane, ręcznik
trzymamy w obu rękach, podnosimy ręce, przytrzymujemy przez chwilę;
-
„Rowerek” - leżenie na plecach, trzymanie ręcznika, jak
kierownicę roweru, kręcimy nogami;
-
„Idzie gąsienica” – ćwiczenia stóp, ręcznik rozprostowany,
palcami stóp zwijamy materiał.
„KOLOROWY
RĘCZNIK” – PRACA PLASTYCZNA
Potrzebujemy
– kartkę papieru - format A4 lub A3 – jako ręcznik
Ozdabiamy
„ręcznik”
dowolną techniką plastyczną.
Propozycje
(w zależności od dostępnych materiałów plastycznych):
-
Ozdabianie „ręcznika” wzorami literopodobnymi – kreski,
zygzaki, fale, pętelki, gwiazdki itp. - Rysowanie wzorów kredkami
świecowymi, malowanie powierzchni kartki farbami;
-
Stemplowanie stempelkami gotowymi (kreatywnymi) lub wykonanymi
z ziemniaka (wycięcie wypukłego wzoru nożem), stemplowanie z
użyciem farby plakatowej;
-
Wykonanie wzorów z ozdobnych dziurkaczy lub wycięcie ich z papieru
kolorowego, kolorowanie „ręcznika” farbami lub kredkami.
KARTY
PRACY:
-
DZIECI 6- LETNIE – cz.
4, s. 60
-
Zaznaczanie przedmiotów, używanych do codziennej toalety;
-
„Ćwiczymy piękne czytanie” – tekst wyrazowo- obrazkowy
(liczenie zdań w tekście, wyrazów w poszczególnych zdaniach)
oraz kolorowanie obrazka;
To
jest Ola. Ola umyła ręce
mydłem.
Potem
wytarła je ręcznikiem.
Co
teraz umyje Ola?
KARTA
PRACY: „ZNAJDŹ RÓŻNICE MIĘDZY OBRAZKAMI”
ZAPRASZAMY
DO KONTAKTU
poprzez
adres mailowy:
Będzie
nam bardzo miło...
Pozdrawiamy,
nauczycielki grupy :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz