wtorek, 26 maja 2020


27.05.  –  ŚRODA,  GRUPA  „TYGRYSKI”
BLOK  TEMATYCZNY: DLA NASZYCH MAM
TEMAT DNIA: KONCERT DLA MAMY

ZAPAMIĘTAJ…” – ZABAWY DYDAKTYCZNE
- ZAPAMIĘTYWANIE CIĄGU SŁÓW (Słowa w zabawie wymyślają na przemian dziecko i rodzic):
- Nazw kwiatów, , np.: „W bukiecie dla mamy jest róża”; „W bukiecie dla mamy jest róża i tulipan”; „W bukiecie dla mamy jest róża, tulipan i mak”…
- Elementów laurki, np.: „Na laurce jest kwiatek”; „Na laurce jest kwiatek i wazon”; „Na laurce jest kwiatek, wazon i serce”…
- Określeń, jaka jest mama? Np.: „Mama jest ładna”; „Mama jest ładna i mądra”; „Mama jest ładna i mądra i miła”…


- „KWIATY DLA MAMY”
- Zapamiętywanie kolejności ułożonych obrazków kwiatów; Odczytywanie nazw kwiatów;
- Po powiększeniu i wydrukowaniu obrazków, można wykorzystać je do zabawy, w której dziecko zapamiętuje układ kwiatów. Po przemieszaniu obrazków, układa je w odpowiedniej kolejności.

 



ZABAWY RYTMICZNO- RUCHOWE: „DŹWIĘKI WYSOKIE I NISKIE W PODSKOKACH…” (Lekcja 2)


KONCERT DLA MAMY” – ZABAWY MUZYCZNE W OPARCIU O PIOSENKĘ: „KOCHAM CIĘ, TI AMO, JE T’AIME”

- Zabawa: „Powtórz rytm” – ćwiczenia słuchowe. Wymyślanie rytmów przez rodzica – wyklaskiwanie, wystukiwanie. Dziecko powtarza podany rytm;

- „Moja mama…” – zabawa muzyczna. Wymyślanie zdań na temat mamy. Tworzenie do nich melodii przez dzieci;
- Przypomnienie tekstu i melodii piosenki: „Kocham cię…”
- Próby samodzielnego śpiewu;
- Wyklaskiwanie rytmu piosenki;

- Instrumentalizacja piosenki.
Możemy przygotować koncert dla mamy wspólnie z rodzeństwem i tatą. Wykorzystujemy w tym celu instrumenty perkusyjne - np. grzechotki wykonane z plastikowych buteleczek, rolek po papierze, wypełnionych ziarnami, drewniane łyżki. Zaproszenie na „koncert” swojej mamy.

- Taniec z mamą przy akompaniamencie piosenki.
KOCHAM CIĘ, TI AMO, JE T’AIME” – KARAOKE, WERSJA WOKALNA

KARTY PRACY – Dzieci 6- letnie, cz.5, s.26
1. Wypowiedzi dzieci na temat ilustracji, odpowiadanie na pytania: Co robią dzieci? Na jakim instrumencie gra dziewczynka w okularach? Na jakich instrumentach grają chłopcy?
- Czytanie zdań. Zaznaczenie zdania, które pasuje do ilustracji.
Karolina maluje obraz.
To jest koncert dla mamy.
2. Nazywanie obrazków, podział wyrazów na sylaby i na głoski, określanie, jaka jest pierwsza głoska. Liczenie głosek w wyrazach:
serce, korale, tort, parasol

ZESTAW ĆWICZEŃ RUCHOWYCH Z MAMĄ – Wykorzystanie elementów metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ WŁASNEGO CIAŁA I PRZESTRZENI:
- Czołganie się na brzuchu i na plecach w różnych kierunkach;
- W pozycji siedzącej – przyciąganie kolejno kolan, chowanie głowy, rozprostowywanie się do pozycji leżącej;
- Wytrzeszczanie i mrużenie oczu;
- Leżenie na plecach, napinanie i rozluźnianie mięśni;
- Chodzenie i bieganie raz na „miękkich”, raz na „sztywnych” nogach.
ĆWICZENIA „Z”:
- Kołysanie w parach. Jedna osoba leży rozluźniona, zrelaksowana, a druga delikatnie ją kołysze. Zmiana ról.
- Stojąc tyłem do siebie, częściowo przejmujemy ciężar drugiej osoby (delikatnie przechylamy się).
ĆWICZENIA „PRZECIWKO”:
- Walka kogutów. Przykucnięcie, naśladowanie walki kogutów w parach.
- Straszenie. Jedna z osób straszy głosem i gestem, bez dotykania osoby współćwiczącej. Zmiana ról.
- Odklejanie. Jedna osoba leży na plecach i mocno przywiera do podłogi, a druga usiłuje ją przesunąć. Zmiana ról.
ĆWICZENIA „RAZEM”:
- Waga. Partnerzy siedzą przodem do siebie, trzymają się za ręce i przechylają się do przodu i do tyłu.
- Rowerek. Obydwie osoby kładą się na plecach, nogami do siebie. Łączą ze sobą stopy. Poruszają nogami jak przy pedałowaniu na rowerze.
- Partnerzy stoją twarzą do siebie, trzymając się za wyprostowane ręce. Równocześnie siadają na podłodze, a następnie razem wstają.
RELAKS PRZY MUZYCE – wysłuchanie fragmentu utworu leżąc na plecach.
Morning Relaxing Music…”

ZABAWA RELAKSACYJNA – „PRZYSZŁA MYSZKA…” (masażyk)
Przyszła myszka do braciszka,
(Opuszkami palców na plecach dziecka wykonujemy posuwiste i delikatne ruchy)
Tu zajrzała, tam wskoczyła,
(Lekko łaskoczemy dziecko za jednym uchem, następnie za drugim)
A na koniec tu się skryła.
(Wsuwamy palec za kołnierzyk)

KARTY PRACY – Dzieci 5- letnie, cz. 4, s. 22
- Rysowanie serca po śladzie. Rysowanie portretu rodziców. Kartę pracy można wyciąć, nakleić na pustą kartkę, a następnie wykorzystać jako laurkę dla mamy i taty.

RYSUJ PO KROPKACH”
- Łączenie kropek - kolejność wskazują cyferki. Kolorowanie obrazka.

 


 
SŁUCHANIE LITERATURY DZIECIĘCEJ:
- Joanna Papuzińska – „Jak nasza mama obroniła statek przed burzą”

 Pozdrawiamy
Panie z grupy "Tygryski"








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz