27.05.
– ŚRODA, GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: DLA NASZYCH MAM
TEMAT
DNIA: KONCERT
DLA MAMY
„ZAPAMIĘTAJ…”
– ZABAWY DYDAKTYCZNE
-
ZAPAMIĘTYWANIE
CIĄGU SŁÓW
(Słowa w zabawie wymyślają na przemian dziecko i rodzic):
-
Nazw kwiatów, , np.: „W bukiecie dla mamy jest róża”; „W
bukiecie dla mamy jest róża i tulipan”; „W bukiecie dla mamy
jest róża, tulipan i mak”…
-
Elementów laurki, np.: „Na laurce jest kwiatek”; „Na laurce
jest kwiatek i wazon”; „Na laurce jest kwiatek, wazon i
serce”…
-
Określeń, jaka jest mama? Np.: „Mama jest ładna”; „Mama jest
ładna i mądra”; „Mama jest ładna i mądra i miła”…
-
„KWIATY DLA MAMY”
-
Zapamiętywanie kolejności ułożonych obrazków kwiatów;
Odczytywanie nazw kwiatów;
- Po
powiększeniu i wydrukowaniu obrazków, można wykorzystać je do
zabawy, w której dziecko zapamiętuje układ kwiatów. Po
przemieszaniu obrazków, układa je w odpowiedniej kolejności.
ZABAWY
RYTMICZNO- RUCHOWE: „DŹWIĘKI WYSOKIE I NISKIE W PODSKOKACH…”
(Lekcja 2)
„KONCERT
DLA MAMY” – ZABAWY MUZYCZNE W OPARCIU O PIOSENKĘ: „KOCHAM
CIĘ, TI AMO, JE T’AIME”
-
Zabawa:
„Powtórz rytm”
– ćwiczenia słuchowe. Wymyślanie rytmów przez rodzica –
wyklaskiwanie, wystukiwanie. Dziecko powtarza podany rytm;
-
„Moja
mama…” – zabawa muzyczna.
Wymyślanie zdań na temat mamy. Tworzenie do nich melodii przez
dzieci;
-
Przypomnienie tekstu i melodii piosenki: „Kocham cię…”
-
Próby samodzielnego śpiewu;
-
Wyklaskiwanie rytmu piosenki;
-
Instrumentalizacja
piosenki.
Możemy
przygotować koncert dla mamy wspólnie z rodzeństwem i tatą.
Wykorzystujemy w tym celu instrumenty perkusyjne - np. grzechotki
wykonane z plastikowych buteleczek, rolek po papierze, wypełnionych
ziarnami, drewniane łyżki. Zaproszenie
na „koncert” swojej mamy.
-
Taniec
z mamą
przy akompaniamencie piosenki.
„KOCHAM
CIĘ, TI AMO, JE T’AIME” – KARAOKE, WERSJA WOKALNA
KARTY
PRACY – Dzieci 6- letnie,
cz.5, s.26
1.
Wypowiedzi dzieci na temat ilustracji, odpowiadanie na pytania: Co
robią dzieci? Na jakim instrumencie gra dziewczynka w okularach? Na
jakich instrumentach grają chłopcy?
-
Czytanie zdań. Zaznaczenie zdania, które pasuje do ilustracji.
Karolina
maluje obraz.
To
jest koncert dla mamy.
2.
Nazywanie obrazków, podział wyrazów na sylaby i na głoski,
określanie, jaka jest pierwsza głoska. Liczenie głosek w wyrazach:
serce,
korale, tort, parasol
ZESTAW
ĆWICZEŃ RUCHOWYCH Z MAMĄ – Wykorzystanie elementów metody Ruchu
Rozwijającego W. Sherborne
ĆWICZENIA
ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ WŁASNEGO CIAŁA I PRZESTRZENI:
-
Czołganie się na brzuchu i na plecach w różnych kierunkach;
-
W pozycji siedzącej – przyciąganie kolejno kolan, chowanie głowy,
rozprostowywanie się do pozycji leżącej;
-
Wytrzeszczanie i mrużenie oczu;
-
Leżenie na plecach, napinanie i rozluźnianie mięśni;
-
Chodzenie i bieganie raz na „miękkich”, raz na „sztywnych”
nogach.
ĆWICZENIA
„Z”:
-
Kołysanie w parach. Jedna osoba leży rozluźniona, zrelaksowana,
a druga delikatnie ją kołysze. Zmiana ról.
-
Stojąc tyłem do siebie, częściowo przejmujemy ciężar drugiej
osoby (delikatnie przechylamy się).
ĆWICZENIA
„PRZECIWKO”:
-
Walka kogutów. Przykucnięcie, naśladowanie walki kogutów w
parach.
-
Straszenie. Jedna z osób straszy głosem i gestem, bez dotykania
osoby współćwiczącej. Zmiana ról.
-
Odklejanie. Jedna osoba leży na plecach i mocno przywiera do
podłogi, a druga usiłuje ją przesunąć. Zmiana ról.
ĆWICZENIA
„RAZEM”:
-
Waga. Partnerzy siedzą przodem do siebie, trzymają się za ręce
i przechylają się do przodu i do tyłu.
-
Rowerek. Obydwie osoby kładą się na plecach, nogami do siebie.
Łączą ze sobą stopy. Poruszają nogami jak przy pedałowaniu na
rowerze.
-
Partnerzy stoją twarzą do siebie, trzymając się za wyprostowane
ręce. Równocześnie siadają na podłodze, a następnie razem
wstają.
RELAKS
PRZY MUZYCE
– wysłuchanie fragmentu utworu leżąc na plecach.
„Morning
Relaxing Music…”
ZABAWA
RELAKSACYJNA – „PRZYSZŁA MYSZKA…” (masażyk)
Przyszła
myszka do braciszka,
(Opuszkami
palców na plecach dziecka wykonujemy posuwiste i delikatne
ruchy)
Tu
zajrzała, tam wskoczyła,
(Lekko
łaskoczemy dziecko za jednym uchem, następnie za drugim)
A
na koniec tu się skryła.
(Wsuwamy
palec za kołnierzyk)
KARTY
PRACY – Dzieci 5- letnie,
cz. 4, s. 22
-
Rysowanie serca po śladzie. Rysowanie portretu rodziców. Kartę
pracy można wyciąć, nakleić na pustą kartkę, a następnie
wykorzystać jako laurkę dla mamy i taty.
„RYSUJ
PO KROPKACH”
-
Łączenie kropek - kolejność wskazują cyferki. Kolorowanie
obrazka.
SŁUCHANIE
LITERATURY DZIECIĘCEJ:
-
Joanna Papuzińska – „Jak nasza mama obroniła statek przed
burzą”
Pozdrawiamy
Panie z grupy "Tygryski"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz