wtorek, 5 maja 2020

KRASNOLUDKI- 06.05.2020 r./środa/- propozycje zajęć


KRASNOLUDKI- 06.05.2020 r./środa/- propozycje zajęć
TEMATYKA TYGODNIA: W KRAINIE MUZYKI
DZIEŃ TEMAT: ROBIMY INSTRUMENTY!
CELE OGÓLNE: zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata; rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów.
I.Witajcie moi Kochani. Na początek przypomnijmy sobie nasze przedszkolne piosenki.„ Co już umiem zaśpiewać?” – utrwalenie poznanych piosenek. Rozwijanie pamięci słuchowej u dzieci. Zaśpiewajcie rodzicom piosenkę, którą najbardziej lubicie lub piosenkę, którą w tym tygodniu się uczymy. Możemy poruszać się do tekstu i melodii piosenki.
„Na muzyce w przedszkolu” utrwalenie słów piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają janczary, my biegamy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. x2

II.„Robimy instrumenty” – wykonanie gitary z pudełka po chusteczkach higienicz­nych. Kształtowanie umiejętności łączenia różnych materiałów.
  Zachęcam Was do zrobienia prostych instrumentów z materiałów dostępnych w domu. Liczę na Waszą kreatywność i zdjęcia wykonanych prac. Ja wykonałam gitarę i grzechotki. Oczywiście bardzo proszę o pomoc Rodziców, w momentach gdy dziecko nie poradzi sobie samo.





„Co słyszysz?” – zabawa dydaktyczna. Zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata. Zamknijcie oczy i spróbujcie powiedzieć co słyszycie? Jakie odgłosy z najbliższego otoczenia słyszą Wasze uszy. Zabawę można przeprowadzić na spacerze. Wtedy na pewno więcej bodźców słuchowych działa na nasz zmysł słuchu. Są to bardzo wartościowe ćwiczenia, rozwijające słuch fonematyczny dziecka. Inną odmianą tej zabawy może być rozpoznawanie przedmiotów na podstawie barwy dźwięku. Przygotowujemy zestaw przedmiotów codziennego użytku, np.: szklankę, kubek, garnek, klocki drewniane, pęk kluczy itp.
Dziecko obserwuje przedmioty, w które będziemy uderzać drewnianą pałeczką, oraz stara się zapamiętać jakie dźwięki wydają. Następnie dziecko mając zamknięte oczy rozpoznaje, o które przedmioty uderzamy ponownie pałeczką.


Zajęcia o emocjach – euforia, podekscytowanie związane z przeżywaniem muzyki.
Muzyka to coś wspaniałego” – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.

Muzyka to coś wspaniałego
Dominika Niemiec
Dźwięki płyną bardzo leciutko
niby frunące ptaszki na wietrze,
ciekawi was, czego słucham?
Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.
W tle brzmią grube trąby.
Słychać skrzypce, dzwonki i flety.
Mam na twarzy coraz większe wypieki.
Teraz partię solową mają klarnety.
Orkiestra gra coraz głośniej,
czuję się podekscytowana.
Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,
chciałabym umieć tak grać sama.
Bo świat nut jest zaczarowany,
muzyka to coś wspaniałego.
Może wzruszać, albo zachwycać,
wzbudzić euforię w sercu każdego.
Porozmawiajcie Państwo z dziećmi na temat wiersza: Jak myślicie, gdzie była dziewczynka? Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze? Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki? Jakie emocje może wywoływać muzyka?
 Ćwiczenie z księgą emocji.
Dzieci układają historyjkę obrazkową pasującą do treści wiersza. Opowiadają, co się po kolei wydarzyło.


A na zakończenie posłuchajcie z zamkniętymi oczami pięknej muzyki   Camille Saint-Saëns „The Swan”/gra fortepian i wiolonczela, o tych instrumentach wczoraj rozmawialiście z rodzicami/.

https://www.youtube.com/watch?v=3qrKjywjo7Q

Serdecznie Was pozdrawiamy. Trzymajcie się zdrowo. Pani Dorotka i Pani Ela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz