KRASNOLUDKI- 06.05.2020 r./środa/- propozycje zajęć
TEMATYKA TYGODNIA: W KRAINIE MUZYKI
DZIEŃ TEMAT: ROBIMY INSTRUMENTY!
CELE OGÓLNE: zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata;
rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów
muzycznych z codziennych przedmiotów.
I.Witajcie moi Kochani. Na początek
przypomnijmy sobie nasze przedszkolne piosenki.„
Co już umiem zaśpiewać?” – utrwalenie poznanych piosenek. Rozwijanie pamięci słuchowej u
dzieci. Zaśpiewajcie rodzicom piosenkę, którą najbardziej lubicie lub piosenkę,
którą w tym tygodniu się uczymy. Możemy poruszać się do tekstu i melodii piosenki.
„Na
muzyce w przedszkolu” – utrwalenie słów piosenkihttps://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają janczary, my biegamy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. x2
II.„Robimy instrumenty” – wykonanie
gitary z pudełka po chusteczkach higienicznych. Kształtowanie umiejętności łączenia
różnych materiałów.
Zachęcam
Was do zrobienia prostych instrumentów z materiałów dostępnych w domu. Liczę na
Waszą kreatywność i zdjęcia wykonanych prac. Ja wykonałam gitarę i grzechotki. Oczywiście
bardzo proszę o pomoc Rodziców, w momentach gdy dziecko nie poradzi sobie samo.
„Co słyszysz?” – zabawa
dydaktyczna. Zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata. Zamknijcie oczy
i spróbujcie powiedzieć co słyszycie? Jakie odgłosy z najbliższego otoczenia
słyszą Wasze uszy. Zabawę można przeprowadzić na spacerze. Wtedy na pewno
więcej bodźców słuchowych działa na nasz zmysł słuchu. Są to bardzo wartościowe
ćwiczenia, rozwijające słuch fonematyczny dziecka. Inną odmianą tej zabawy może
być rozpoznawanie
przedmiotów na podstawie barwy dźwięku. Przygotowujemy zestaw przedmiotów
codziennego użytku, np.: szklankę, kubek, garnek, klocki drewniane, pęk kluczy
itp.
Dziecko obserwuje przedmioty, w które będziemy uderzać drewnianą pałeczką,
oraz stara się zapamiętać jakie dźwięki wydają. Następnie dziecko mając
zamknięte oczy rozpoznaje, o które przedmioty uderzamy ponownie pałeczką.
Zajęcia
o emocjach – euforia, podekscytowanie związane z przeżywaniem muzyki.
„Muzyka to coś wspaniałego” – słuchanie wierszyka i rozmowa
na jego temat.
Muzyka to coś wspaniałego
Dominika
Niemiec
Dźwięki
płyną bardzo leciutko
niby
frunące ptaszki na wietrze,
ciekawi
was, czego słucham?
Właśnie
przysłuchuję się orkiestrze.
W
tle brzmią grube trąby.
Słychać
skrzypce, dzwonki i flety.
Mam
na twarzy coraz większe wypieki.
Teraz
partię solową mają klarnety.
Orkiestra
gra coraz głośniej,
czuję
się podekscytowana.
Dźwięków
jest wokół mnie coraz więcej,
chciałabym
umieć tak grać sama.
Bo
świat nut jest zaczarowany,
muzyka
to coś wspaniałego.
Może
wzruszać, albo zachwycać,
wzbudzić euforię w sercu
każdego.
Porozmawiajcie
Państwo z dziećmi na temat wiersza: Jak myślicie, gdzie była dziewczynka?
Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze? Jak czuła się
dziewczynka, słuchając muzyki? Jakie emocje może wywoływać muzyka?
Ćwiczenie z księgą emocji.
Dzieci układają historyjkę
obrazkową pasującą do treści wiersza. Opowiadają, co się po kolei wydarzyło.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz