11.05.2020r. /poniedziałek/ ”MISIE”
Co ja czuję?
Witam Was serdecznie dzisiejszego dnia. Zapraszam do
wspólnej zabawy.
I. Powtórzcie razem z rodzicami nasz wierszyk. Liczymy
na paluszkach i bawimy się z małpkami:
W
dżungli kilka małpek żyło,
a dokładnie pięć ich było.
a dokładnie pięć ich było.
Pierwsza
małpka – taka mała,
druga małpka – wciąż skakała,
trzecia małpka – wciąż płakała,
czwarta małpka – wciąż się śmiała,
piąta małpka – wciąż śpiewała:
druga małpka – wciąż skakała,
trzecia małpka – wciąż płakała,
czwarta małpka – wciąż się śmiała,
piąta małpka – wciąż śpiewała:
w
dżungli kilka małpek żyło,
a dokładnie pięć ich było.
a dokładnie pięć ich było.
II. „Co czuję ja, co czują inni” – rozpoznawanie i podawanie nazw emocji, kształtowanie
umiejętności dostrzegania emocji u innych osób. /Drodzy Rodzice i Dzieci bardzo
proszę abyście usiedli naprzeciwko siebie i pokazali mimiką twarzy różne
uczucia: smutek, radość, strach, zdziwienie, złość, przerażenie. Proponuję żeby
zabawę rozpoczęli rodzice od pokazywania uczuć, zadaniem dzieci będzie
odgadywanie i nazywanie pokazywanych uczuć. Następnie zamieńcie się rolami./
„Wesołe i smutne chwile”- rozwijanie umiejętności rozumienia
własnych uczuć. /Porozmawiajcie o sytuacjach, które wzbudzają różne emocje.
Kiedy czujecie smutek, złość, radość, strach? Proszę o to aby Dzieci
wypowiedziały się pierwsze, następnie proponuję aby rodzice również spróbowali
opowiedzieć o swoich uczuciach w różnych sytuacjach./
Posłuchajcie
piosenki o emocjach prezentowanej przez Śpiewające Brzdące
Proponuję zabawę rysunkową „Emocje”. Przygotujcie kilka
kartek /mogą być kolorowe/, kredki, mazaki. Dzieci rysują duże koło-głowę, oczy
i buzię, które ukazują różne uczucia- emocje. Rodziców proszę o pomoc w
tworzeniu rysunków /jeśli zaistnieje taka potrzeba/.
III. Posłuchajcie wspólnie muzyki, która poprawia
Wam nastrój w trudnych chwilach. Drogie dzieci
ułóżcie ulubione puzzle.
Życzymy przyjemnej zabawy Panie z grupy „Misie”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz