14.05.2020.
– CZWARTEK,
GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: W ZOO
TEMAT
DNIA: „TYGRYSKI LICZĄ”
I
„WYCIECZKA
DO ZOO” - ZABAWA
LOGOPEDYCZNA
Jest
piękny, słoneczny dzień. Kasia i Michał wybierają się z
rodzicami do zoo. Spacerują od klatki do klatki (wołamy „tup
tup”).
W
pierwszej klatce widzą małpy. Skaczą one po gałęziach (dotykamy
czubkiem języka na przemian dolnych i górnych zębów, zaczynając
od prawej strony), zjadają banany (poruszamy buzią, jakbyśmy
coś jedli) i wydają małpie okrzyki (wołamy „oooo”).
W
drugiej klatce mieszka wilk. Jest dziś bardzo zły i warczy
(warczymy „wrrrr”).
W
trzeciej klatce osiołek wydaje osiołkowe odgłosy (wołamy
„i-a-i-a-i-a”) Następnie dzieci spotykają węża, który
syczy (syczymy „sss”).
Rodzina
odwiedza też słonia. Słoń chwali się swoją zwinną trąbą
(wysuwamy język z buzi jak najdalej).
Następnie
wszyscy wędrują do klatki hieny. A cóż ona porabia? Jak zwykle ma
dobry humor i się śmieje (śmiejemy się „hi, hi, ha, ha, he,
he”).
Potem
rodzina odwiedza żyrafę. Żyrafa ma bardzo długą szyję
(próbujemy sięgnąć językiem do nosa).
A
któż tam leży w bajorku? To hipopotam. Chyba jest śpiący, bo
ziewa (głośno ziewamy, otwierając szeroko buzię).
A tu jest akwarium żółwia. Żółwiowi nigdzie się nie śpieszy. Bardzo wolno spaceruje (wolno wysuwamy i chowamy język, nie opierając go o zęby).
A tu jest akwarium żółwia. Żółwiowi nigdzie się nie śpieszy. Bardzo wolno spaceruje (wolno wysuwamy i chowamy język, nie opierając go o zęby).
Tuż
obok jest akwarium pięknych ryb. Czy te ryby chcą coś powiedzieć
(układamy usta w „rybi pyszczek”).
Dzieci
są już bardzo zmęczone, odwiedziły wszystkie zwierzęta w zoo.
Teraz czas na odpoczynek i smaczne lody. Ech, pyszne te lody
(wykonujemy językiem ruchy przypominające lizanie lodów,
następnie oblizujemy wargi ruchem okrężnym). Pora wracać do
domu.
ZAGADKA:
Kot
ogromny, pręgowany,
ostre
zęby, groźna mina.
Z
takim kotem, mój kochany,
lepiej
nigdy nie zaczynać!
(tygrys)
BINGO
Zabawa
matematyczna w parach:
Potrzebujemy
dwa arkusze z liczbami (poniżej
do wydrukowania)
i dwie kostki do gry.
Pierwszy
zawodnik rzuca obiema kostkami, następnie dodaje oczka z jednej i
z drugiej kostki np. 3 dodać 4 i podaje wynik
równa się siedem. Uzyskany wynik skreśla ze swojego
arkusza. Teraz to samo robi drugi zawodnik. Wygrywa ten kto
najszybciej skreśli wszystkie liczby. Miłej zabawy!
ZABAWA
MATEMATYCZNA „Czy wiesz, ile jest?”
Zabawa
w parach. Potrzebujemy:
10 liczmanów:
mogą być fasolki albo guziki...,
1 kubek
nieprześwitujący.
Przebieg
zabawy: 10
fasolek
leży
na stole. Dziecko zamyka oczy a rodzic zakrywa kubeczkiem część
fasolek. Zadaniem dziecka jest policzyć fasolki,
które
zostały
na stole i odpowiedzieć
na pytanie:
Ile
fasolek
jest
w kubeczku?.
Po
prawidłowej odpowiedzi następuje zamiana
ról.
Ilość liczmanów można zwiększyć w zależności od umiejętności
dziecka. Miłej zabawy!
ZABAWA
MATEMATYCZNA ,,POLOWANIE NA TYGRYSA”
wg
prof.
E.
Gruszczyk Kolczyńskiej
Zabawa
przebiega w parach. Potrzebujemy chodniczek liczbowy (można
wykorzystać chodniczki z poprzednich zajęć),
dwa żółte paski papieru
szerokości chodniczka i
kartoniki z liczbami (1-10).
Będziemy
„polować na tygrysa”.
-
Rozkładamy kartoniki z liczbami, chodniczek i dwa paski. Ustalamy,
kto pierwszy poluje, a kto chowa tygrysa. Potem będzie zmiana.
-
Zawodnik, który poluje, zamyka oczy i odwraca się do tyłu.
-
Druga osoba wybiera kartonik z dowolną
liczbą –
ta liczba to tygrys i
chowa ten
kartonik.
-
Polujący otwiera oczy, odwraca się i próbuje dowiedzieć się jaka
to liczba – „poluje” - pyta np. : Czy
tygrys jest liczbą cztery?
Jeżeli wybrana przez przez drugiego zawodnika liczba jest większa,
zawodnik
odpowiada
„za
mało”.
Wtedy polujący może
zasłonić na chodniczku paskiem liczby jeden, dwa, trzy, cztery, bo
tygrys jest od nich liczbą
większą.
Polujący
pyta dalej np. :
Czy tygrys jest liczbą
siedem?
Jak za dużo, to polujący zasłania na chodniczku żółtym paskiem
liczby: siedem, osiem, dziewięć, dziesięć.
Polujący
już
wie, że
tygrys może być liczbą pięć albo sześć.
Strzelam!
- woła.
Tygrys
to liczba pięć. Pif, paf …
Jeżeli
polujący odgadł to drugi zawodnik woła:
Ustrzelony!
Miłej
zabawy!
ZAPROSZENIE
DO ZAJĘCIA RUCHOWEGO DLA DZIECKA I RODZICA
Informacja
dla Rodziców: W zestawie ćwiczeń wykorzystano metodę Ruchu
Rozwijającego Weroniki Sherborne. Główną ideą metody jest
posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju
psychoruchowego dziecka. Udział w ćwiczeniach daje dziecku okazję
do poznania własnego ciała, usprawniania motoryki, poczucia swojej
siły, sprawności i związanych z tym możliwości ruchowych.
Zaczynamy:
1
Część wstępna – Powitanie
„Jaką
częścią ciała chcecie się przywitać” - propozycje dziecka,
rodzica (ramionami, łokciami, stopami, głową itp.)
2.
Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała.
a)
regulowanie napięcia mięśniowego w obrębie twarzy – zaciskanie
oczu, ust, robienie dziwnych min,
b)
zabawa w lustro: odzwierciedlanie na twarzy różnych uczuć (smutek,
radość, złość) – odzwierciedla partner
c) w
parze: dotykanie twarzy nawzajem – z otwartymi oczami, z
zamkniętymi oczami
d)
-
podnosimy prawą rękę i dotykamy prawego kolana
-
podnosimy lewą rękę i dotykamy lewego kolana,
-
prawą ręką dotykamy ucha z prawej strony, potem z lewej strony,
-
dwa razy kręcimy się na pośladkach w prawą stronę, (śliska
powierzchnia)
-
cztery razy kręcimy się na pośladkach w lewą stronę (śliska
powierzchnia)
3.
Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie
bezpieczeństwa
a)
chodzenie po pokoju, kręcenie się dookoła, ręce rozstawione, to
samo leżąc na plecach, sprawdzamy „Jakie duże mamy państwo?”
- wyskakiwanie z rękami w górze, próbując objąć jak największą
przestrzeń
b)
ćwiczenie w parze: Rodzic robi „mostek” a dziecko obchodzi go na
czworakach, przechodzi pod, przez, nad, dookoła itp.
4.
Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z
partnerem
a)
ćwiczenia „z” w parze
-
kołysanie: Rodzic w pozycji siedzącej (na podłodze) tworzy fotelik
dla dziecka, obejmuje je i łagodnie kołysze w różne strony
-
„ślepiec” - Rodzic prowadzi dziecko, które ma zamknięte oczy,
troszczy się o jego bezpieczeństwo. Zmiana ról.
b)
ćwiczenia „przeciwko” w parze
-
„skała” - dziecko siedzi mocno podparte o podłoże, Rodzic
próbuje przesunąć „skałę” pchając lub ciągnąc w różnych
kierunkach. Zmiana ról.
-
„paczka” - dziecko zwija się w kłębek, Rodzic usiłuje
„rozwiązać paczkę” tzn. rozprostować nogi i ręce dziecka,
zmiana ról.
5
Zakończenie – relaks
Rodzic
w pozycji siedzącej obejmuje dziecko i delikatnie kołysze (może
być przy spokojnej muzyce) lub masuje dziecko po plecach.
KOLOROWANIE
TYGRYSA.
Wykonaj
działania i pokoloruj tygrysa według kodu.
KARTY
PRACY (6-LATKI)
KP
nr 5 s.14 ćw. 1 Połącz liczby od najmniejszej do największej.
Pokoloruj obrazek.
KP
nr 5 s. 14 ćw. 2 Wykonaj działania i pokoloruj okienka według
kodu.
GRATULACJE
TYGRYSKI !
Pozdrawiamy
….
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz