środa, 27 maja 2020

Krasnoludki /28/05/2020 - czwartek/ propozycje zajęć

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW DLA GRUPY KRASNOLUDKI
NA CZWARTEK 28.05

TEMAT DNIA: OBRAZEK I KWIATY DLA MAMY
CELE: kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną, rozwijanie u dzieci sprawności manualnych, doskonalenie umiejętności matematycznych podczas przeliczania i porównywania wielkości.

1. Dzień dobry Drodzy Rodzice, witajcie kochane Krasnoludki. Dzisiaj posłuchamy krótkiego wierszyka, piosenki dla mamy i taty oraz trochę porysujemy i policzymy.
Prosimy o przeczytanie dzieciom wiersza Danuty Gellnerowej pt. "Mamo!"

Mamo!
Dam Ci dziś piękny kwiatek
i wstążkę na dodatek.
Dam Ci złoty pierścionek,
na górce mały domek,
ogródek malowany,
ławkę pod wielkim kasztanem.

Dam Ci słońce nad domem,
słońce - złotą koronę.
I dam Ci księżyc, wiesz?
I jeszcze... co tylko chcesz.
Bo jestem bardzo bogaty,
dostałem kredki od taty.

Po wysłuchaniu wiersza zadajmy dziecku pytania:
- Co chłopiec chciał podarować mamie?
- Jak to wszystko przedstawił?

Proponujemy, żeby dziecko również narysowało to co chciałoby ofiarować swojej mamusi.

2. Zachęcamy do wysłuchania piosenki pt. "Dziękuję mamo, dziękuję tato" oraz do rozmowy na jej temat "Za co dziecko dziękuje swoim rodzicom?".



DZIĘKUJĘ MAMO! DZIĘKUJĘ TATO! – ŁUKASZ TARTA

UCZYLIŚCIE MNIE CHODZIĆ, UCZYLIŚCIE MNIE MÓWIĆ,
JAK SIĘ ZACHOWYWAĆ,
JAK ZWRACAĆ SIĘ DO LUDZI.
JA MOGĘ NA WAS LICZYĆ,
WIEM, ŻE MI POMOŻECIE.
NAJLEPSZYCH MAM RODZICÓW
NA CAŁYM WIELKIM ŚWIECIE.

REF: DZIĘKUJĘ MAMO, DZIĘKUJĘ TATO,
ZA KAŻDĄ ZIMĘ, ZA KAŻDE LATO.
DZIĘKUJĘ MAMO, DZIĘKUJĘ TATO
ZA TO, ŻE MACIE DLA MNIE CZAS,
BARDZO KOCHAM WAS! 

A NAJPIĘKNIEJSZE CHWILE SĄ KIEDY MNIE TULICIE,
DAJECIE MI BUZIAKI,
IDZIEMY TAK PRZEZ ŻYCIE.
CO MOGĘ DLA WAS ZROBIĆ?
JAK MOGĘ SIĘ ODWDZIĘCZYĆ?
JESTEŚCIE W MOIM SERCU,
BĘDZIECIE W MEJ PAMIĘCI.

REF: DZIĘKUJĘ MAMO, DZIĘKUJĘ TATO,
ZA KAŻDĄ ZIMĘ, ZA KAŻDE LATO.
DZIĘKUJĘ MAMO, DZIĘKUJĘ TATO
ZA TO, ŻE MACIE DLA MNIE CZAS,
BARDZO KOCHAM WAS! 
3. Kwiaty dla mamy - zabawy matematyczne. Prosimy o wydrukowanie lub narysowanie dziecku podobnej pracy. Zadaniem dziecka jest policzyć ile kwiatów jest na rysunku, ile kwiaty mają płatków i listków, dorysować kwiatom brakujące płatki. Największy kwiat pokolorować na czerwono a najmniejszy na żółto. Pozostałe kwiatki kolorujemy na dowolny kolor.

 ŻYCZYMY MIŁEJ ZABAWY
PANIE Z GRUPY KRASNOLUDKI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz