niedziela, 24 maja 2020


25.05  -  PONIEDZIAŁEK  GRUPA  „TYGRYSKI”

 BLOK  TEMATYCZNY: DLA NASZYCH MAM

TEMAT DNIA: KOCHAM CIĘ, MAMO!

ZNAJDŹ RÓŻNICE MIĘDZY OBRAZKAMI:

- 7 RÓŻNIC




- 6 RÓŻNIC


ZABAWY RYTMICZNO - RUCHOWE - 
„RYTMICZNA ROZGRZEWKA W PODSKOKACH…”

MAMY DZIEŃ MAMY!” – OPOWIADANIE E. PAŁASZ
Dzieciaki już leżały w łóżku, a mama była zajęta Jaśkiem, gdy nagle zadzwonił telefon. Odebrał tata i po chwili przyszedł do nich. Zapytał:
- Śpicie? Bo mam do was sprawę. Dzwonił dziadek, żeby mi przypomnieć, że jutro Dzień Matki. To zróbcie jakieś ładne laurki, a ja kupię kwiatki.
- I ciastka! – dodał Ernest.
- I lody! – dorzuciła Zosia. – Mama lubi orzechowe, ja truskawkowe, a Ernest czekoladowe!
- Dobrze! – zgodził się tata. – A teraz już śpijcie.
I wyszedł. Ale jak tu spać po takiej wiadomości! Zosia zaczęła:
- Myślę, że laurka to za mało. I w ogóle zawsze jest laurka. Tym razem będzie coś innego. ja zrobię książeczkę dla mamy z życzeniami i rysunkami.
Ernest poczuł ukłucie zazdrości. A co on da mamie? Myślał, myślał, wreszcie się poddał:
- Zosiu, a co ja mam zrobić?
Zosia oczywiście wiedziała:
- Ty tak ładnie wycinasz, to zrobisz dla mamy serwetki z papieru.
- Zgoda! – ucieszył się Ernest. Przecież mama zachwycała się ostatnio wycinanymi przez niego serwetkami.
Teraz mogli zasnąć.
Na drugi dzień rano dzieci zamknęły się w pokoju i ciężko pracowały. Zosia robiła książeczkę, a Ernest wycinał. Na drzwiach zawiesili kartkę: „Nie przeszkadzać!”, którą oczywiście napisała Zosia. Kiedy mama tylko przechodziła obok, robili taki wrzask, że nawet nie próbowała do nich zaglądać.
Wreszcie prace były gotowe: książeczka Zosi i serwetki Ernesta. Ernest poprosił Zosię, żeby mu ładnie zapakowała prezent i podpisała: „Dla kochanej Mamusi na Dzień Matki”. Kiedy to powiedział, nagle zmarszczył czoło i zauważył:
- Wiesz co? Nie możesz napisać „Dzień Matki”. Nasza mamusia to nie jest żadna matka! Napisz: „Dzień Najukochańszej Mamusi na świecie!”.
Zosia również była zdania, że słowo „matka” nie pasuje do ich własnej mamusi. I też zmazała gumką u siebie w książeczce, i poprawiła: „Na Dzień Mojej Kochanej Mamusi”.
Teraz trzeba było tylko czekać na tatę. Myśleli, że to będzie strasznie długo, ale na szczęście poszli na spacer i jakoś szybko minęło. (…)
A potem przyszedł tata z ciastkami, lodami i kwiatami. Powiedział głośno:
- No, dzieciaki, jaki dziś dzień mamy?
A dzieciaki wykrzyknęły:
- Mamy Dzień Mamy!
Zosia z Ernestem wręczyli swoje prezenty, a mama wyściskała i wycałowała wszystkich. (…)

- Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania:
- Co powiedział tata dzieciom, kiedy już leżały w łóżkach? Dlaczego Zosia i Ernest nie mogli zasnąć? Jakie niespodzianki postanowili zrobić dla mamy? Co napisała Zosia na prezentach dla mamy? Nad jakim wyrazem dzieci się zastanawiały i dlaczego? Pomyśl, jaką niespodziankę ty przygotujesz dla swojej mamusi? Zastanów się, jakie życzenia złożysz jutro mamusi z okazji jej święta?
KOCHAM CIĘ, TI AMO, JE T’AIME” - PIOSENKA
Usiądź mamo przy mnie blisko i posłuchaj tych słów.
Ty z pewnością wiesz to wszystko, jednak powiem to znów:
Ref. Kocham cię, ti amo, je t’aime,
I nie pytaj mnie, dlaczego tak jest.
Ty jesteś mą mamą wspaniałą, kochaną,
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też. (2x)
Popatrz mamo w moje oczy, ujrzysz w nich miłość mą
Nawet bardzo późno w nocy śpiewać będę ci to.
Ref. Kocham cię, ti amo, je t’aime,
I nie pytaj mnie, dlaczego tak jest.
Ty jesteś mą mamą wspaniałą, kochaną,
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też. (2x)


KOCHAM CIĘ, TI AMO, JE T’AIME” – KARAOKE, WERSJA WOKALNA
- Nauka piosenki z pomocą rodzica (pomoże nam wersja piosenki – karaoke);
- Wyjaśnienie słów: „ti amo” (język włoski); „je t’aime” (język francuski) – oznacza: „kocham cię”.

CO LUBIĘ ROBIĆ Z MAMĄ?” - ZABAWA PANTOMIMICZNA
- Dziecko za pomocą ruchu i gestów prezentuje czynności, jakie lubi wykonywać wspólnie z mamą. Mama odgaduje, co to za czynność.

KARTY PRACY – Dzieci 6- letnie, cz.5, s.23
- Uzupełnienie obrazków naklejkami. Opowiadanie treści obrazków: Jak dziewczynka spędziła dzień ze swoją mamą?
- Wskazanie kartki z kalendarza: Kiedy obchodzimy Dzień Matki?

SERDUSZKO DLA MAMY” – PRACA PLASTYCZNA (propozycje):
- Dzieci 5- letnie – Wyprawka plastyczna – karta nr 25:
- Wypychanie szablonu serca i ozdabianie jego drugiej strony wg własnego pomysłu. Wpisanie swojego imienia i z pomocą taty, rodzeństwa napisanie życzeń z okazji Święta Mamy. Złożenie laurki zgodnie ze wzorem, aby powstała koperta.

- Dzieci 6- letnie:
- Propozycja wykonania serduszka na papierowym talerzyku. Szablon serca wyciąć z papieru kolorowego, wykleić kawałkami bibułki i nakleić na talerzyk. Przez dziurki wycięte u góry talerzyka dziurkaczem, przeciągnąć cienką wstążeczkę. Z tyłu można umieścić karteczkę z życzeniami dla mamy.


Pozdrawiamy 

Panie z grupy "Tygryski"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz