KRASNOLUDKI- 12.05.2020 r./wtorek/-
propozycje zajęć
TEMATYKA
TYGODNIA: WRAŻENIA I UCZUCIA
TEMATYKA DNIA: CO ZROBIĆ, GDY CHCE MI SIĘ PŁAKAĆ?
CELE OGÓLNE: kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w
sposób społecznie akceptowalny; kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni
muzycznej i ekspresji ruchowej.
I . Witam Was bardzo serdecznie. Zajęcia rozpoczniemy od nauki „Piosenki o
beksie”- rozwijanie pamięci słuchowej u dzieci. Dziecko
słucha i powtarza słowa w rytm melodii piosenki, śpiewa ją bez podkładu i z
podkładem muzycznym. Wykonuje inscenizację do piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=PeYcxLa31hY
Piosenka
o beksie
sł.
Jerzy Dąbrowski, muz. Jarosław Kukulski
Czeka
nas dzisiaj nie lada gratka, Dziecko
idzie w prawo.
bo
w tej piosence będzie zagadka. jw.
Jak
się nazywa osoba,
która
płacze jak ciemna chmura?
Idzie w lewo i się zatrzymuje się.
Płacze,
gdy każą umyć jej szyję. Naśladuje
mycie szyi.
Płacze,
gdy chudnie, płacze, gdy tyje. Obie
dłonie zwraca do siebie wnętrzem – najpierw blisko siebie, później w większej
odległości.
Płacze,
gdy zrobi w zeszycie kleksa. Lewa
dłoń otwarta, wnętrzem do góry, z prawej dłoni robią dzióbek, uderza nim w środek
lewej dłoni i rozprostowuje palce.
Jak
się nazywa – Beksa.
Na słowo – beksa – unosi gwałtownie obie ręce do góry.
Ref.:
Beksa to jest taka dama, Robi
ukłon.
co
bez przerwy robi dramat. jw.
Zawsze
nie tak, zawsze źle.
Kiwa palcem wskazującym.
Beksa
ciągle mówi be. Unosi
gwałtownie obie ręce do góry, dłonie przykładaj do ust i mówi be
Beksa
to jest taka pani, Unosi
gwałtownie obie ręce do góry, obraca się w prawo.
co
się nie uśmiechnie za nic. Kiwa
palcem wskazującym.
Nie
ma mowy, nie ma nie.
Beksa
ciągle mówi be. Unosi
gwałtownie obie ręce do góry, dłonie przykłada do ust i mówią – be.
Czeka
nas dzisiaj trudne zadanie. Dziecko
idzie w prawo.
Jak
wygnać z beksy to jej płakanie? jw.
Jaką
tu radę znaleźć dla beksy,
uśmiech
tu jest najlepszy. Idzie
w lewo i zatrzymuje się.
Bekso,
spróbuj, a zobaczysz, Unosi
gwałtownie obie ręce do góry.
ile
uśmiech w życiu znaczy. Obie
dłonie unosi do ust.
Tylko
ten się czuje źle,
idzie do środka kręgu.
kto
bez przerwy mówi be. Wraca
na miejsce.
Bekso,
nie rób takiej miny, Unosi
gwałtownie obie ręce do góry.
bo
się w końcu obrazimy. Podskakuje
Bekso,
tak prosimy cię, Unosi
gwałtownie obie ręce do góry.
przestań wreszcie mówić be. Tupie prawą nogą.
II 2a. „Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” –
formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dziecka oraz słów
piosenki Piosenka o beksie. Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z
emocjami w sposób społecznie akceptowalny.
Drodzy
Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem na temat płaczu. Zadajcie pytania: Z jakiego
powodu czasem płaczą? Co robią wtedy rodzice, rodzeństwo, babcia, dziadek? Czy
dziecko radzi sobie z płaczem? Kiedy przestaje płakać? Co lub kto mu w tym
pomaga? Czy płacz jest nam czasem trochę potrzebny? Kiedy? Dlaczego? Jak się
nazywa osoba, która bardzo często płacze bez powodu? Jak my możemy pomóc takiej
osobie?
Zadajcie
Państwo pytanie dziecku: Jaką radę daje beksie piosenka? (żeby się
uśmiechała). Ta rada jest dobra dla każdego, aby odzyskać dobry humor.
Zachęcam
do przeczytania dziecku książeczki pt. „Cudaczek Wyśmiewaczek” Julii
Duszyńskiej. Kilka pierwszych rozdziałów dzieci znają, ponieważ czytaliśmy je w
przedszkolu. Na stronie 9 jest opowiadanie o Panu Beksie. Miłej lektury. Dzieci
bardzo lubią tę książeczkę.
2b.Zabawy z emotikonami. Kochani zaproponuje
Wam zabawy plastyczne. Przebieg i potrzebne materiały zobaczycie na zdjęciach. Ponieważ
w tym tygodniu rozmawiamy o emocjach, Ja narysowałam ikony emocji, natomiast
narysowane może być cokolwiek. Po zanurzeniu w wodzie, jest efekt wow. I to
jest najfajniejsze. Zróbcie zdjęcia i przyślijcie. Udanej zabawy!
A na koniec pobawcie się w wesołą
zabawę. Na pewno dostarczy Wam wiele emocji.
https://www.facebook.com/edf.prof.marcos/videos/509831799708176/
Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie. Trzymajcie
się zdrowo. Pani Dorotka i Pani Ela.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz