poniedziałek, 11 maja 2020

KRASNOLUDKI- 12.05.2020 r./wtorek/- propozycje zajęć


KRASNOLUDKI- 12.05.2020 r./wtorek/- propozycje zajęć
 TEMATYKA TYGODNIA: WRAŻENIA I UCZUCIA
TEMATYKA DNIA: CO ZROBIĆ, GDY CHCE MI SIĘ PŁAKAĆ?
CELE OGÓLNE: kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sposób społecznie akceptowalny; kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.

 I . Witam Was bardzo serdecznie. Zajęcia rozpoczniemy od nauki „Piosenki o beksie”- rozwijanie pamięci słuchowej u dzieci. Dziecko słucha i powtarza słowa w rytm melodii piosenki, śpiewa ją bez podkładu i z podkładem muzycznym. Wykonuje inscenizację do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=PeYcxLa31hY

Piosenka o beksie
sł. Jerzy Dąbrowski, muz. Jarosław Kukulski
Czeka nas dzisiaj nie lada gratka, Dziecko idzie w prawo.
bo w tej piosence będzie zagadka. jw.
Jak się nazywa osoba,
która płacze jak ciemna chmura? Idzie w lewo i się zatrzymuje się.
Płacze, gdy każą umyć jej szyję. Naśladuje mycie szyi.
Płacze, gdy chudnie, płacze, gdy tyje. Obie dłonie zwraca do siebie wnętrzem – najpierw bli­sko siebie, później w większej odległości.
Płacze, gdy zrobi w zeszycie kleksa. Lewa dłoń otwarta, wnętrzem do góry, z prawej dłoni robią dzióbek, uderza nim w środek lewej dłoni i roz­prostowuje palce.
Jak się nazywa – Beksa. Na słowo – beksa – unosi gwałtownie obie ręce do góry.
Ref.: Beksa to jest taka dama, Robi ukłon.
co bez przerwy robi dramat. jw.
Zawsze nie tak, zawsze źle. Kiwa palcem wskazującym.
Beksa ciągle mówi be. Unosi gwałtownie obie ręce do góry, dłonie przykładaj do ust i mówi be
Beksa to jest taka pani, Unosi gwałtownie obie ręce do góry, obraca się w prawo.
co się nie uśmiechnie za nic. Kiwa palcem wskazującym.
Nie ma mowy, nie ma nie.
Beksa ciągle mówi be. Unosi gwałtownie obie ręce do góry, dłonie przykłada­ do ust i mówią – be.
Czeka nas dzisiaj trudne zadanie. Dziecko idzie  w prawo.
Jak wygnać z beksy to jej płakanie? jw.
Jaką tu radę znaleźć dla beksy,
uśmiech tu jest najlepszy. Idzie w lewo i zatrzymuje się.
Bekso, spróbuj, a zobaczysz, Unosi  gwałtownie obie ręce do góry.
ile uśmiech w życiu znaczy. Obie dłonie unosi do ust.
Tylko ten się czuje źle, idzie do środka kręgu.
kto bez przerwy mówi be. Wraca na miejsce.
Bekso, nie rób takiej miny, Unosi gwałtownie obie ręce do góry.
bo się w końcu obrazimy. Podskakuje
Bekso, tak prosimy cię, Unosi gwałtownie obie ręce do góry.
przestań wreszcie mówić be. Tupie prawą nogą.

II 2a. „Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dziecka oraz słów piosenki Piosenka o beksie. Kształtowa­nie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sposób społecznie akceptowalny.
Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem na temat płaczu. Zadajcie pytania: Z jakie­go powodu czasem płaczą? Co robią wtedy rodzice, rodzeństwo, babcia, dziadek? Czy dziecko radzi sobie z płaczem? Kiedy przestaje płakać? Co lub kto mu w tym pomaga? Czy płacz jest nam czasem trochę potrzebny? Kiedy? Dlaczego? Jak się nazywa osoba, która bardzo często płacze bez powodu? Jak my możemy pomóc takiej osobie?
Zadajcie Państwo pytanie dziecku: Jaką radę daje beksie piosenka? (żeby się uśmiechała). Ta rada jest dobra dla każdego, aby odzyskać dobry humor.
Zachęcam do przeczytania dziecku książeczki pt. „Cudaczek Wyśmiewaczek” Julii Duszyńskiej. Kilka pierwszych rozdziałów dzieci znają, ponieważ czytaliśmy je w przedszkolu. Na stronie 9 jest opowiadanie o Panu Beksie. Miłej lektury. Dzieci bardzo lubią tę książeczkę.



2b.Zabawy z emotikonami. Kochani zaproponuje Wam zabawy plastyczne. Przebieg i potrzebne materiały zobaczycie na zdjęciach. Ponieważ w tym tygodniu rozmawiamy o emocjach, Ja narysowałam ikony emocji, natomiast narysowane może być cokolwiek. Po zanurzeniu w wodzie, jest efekt wow. I to jest najfajniejsze. Zróbcie zdjęcia i przyślijcie. Udanej zabawy!






A na koniec pobawcie się w wesołą zabawę. Na pewno dostarczy Wam wiele emocji.

https://www.facebook.com/edf.prof.marcos/videos/509831799708176/

Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie. Trzymajcie się zdrowo. Pani Dorotka i Pani Ela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz