wtorek, 19 maja 2020


GRUPA SMERFY
TEMAT: PANI ŻYRAFA  20.05.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI

1.    Zabawa powitalna przy piosence „Silny jak lew”
„Silny ja lew”

I.Chociaż latek mało mam,
to powiedzieć muszę Wam,
Byście nie martwili się
I wiedzieli o tym, że:
Ref.
Jestem silny jak lew, lew, lew, lew,
umiem zmarszczyć też brew, brew, brew, brew.
Zjadam wszystko za dwóch, dwóch, dwóch, dwóch,
Taki ze mnie jest zuch.
Biegam szybko jak koń, koń, koń, koń,
nie mam uszu jak słoń, słoń, słoń, słoń.
Jestem spryty jak lis, lis, lis, lis,
myszy powiem a kysz !
II.Tak więc teraz wiecie, że
nie ma o co martwić się.
Bo ja radę sobie dam,
I przypomnieć chciałbym Wam:
Ref.
 Jestem silny jak lew, lew, lew, lew,
umiem zmarszczyć też brew, brew, brew, brew.
Zjadam wszystko za dwóch, dwóch, dwóch, dwóch,
Taki ze mnie jest zuch.
Biegam szybko jak koń, koń, koń, koń,
nie mam uszu jak słoń, słoń, słoń, słoń.
Jestem spryty jak lis, lis, lis, lis,
myszy powiem a kysz !

2.     „Wesołe koniki”- zabawa ruchowa w parach. Dziecko ustawia się za rodzicem. Osoba stojąca z przodu jest konikiem, za swoimi plecami ma woźnicę. Gra piosenka „Silny jak lew”. Na przerwę w muzyce wydaje komendy, na które reagują pary: Konik biegnie szybko. Woźnica zatrzymuje konika. Odpoczynek – woźnica karmi konika marchewkami. Woźnica czesze konika.


3.    Rozwiązywanie zagadki wprowadzającej.

Co to za zwierzę?
Najwyższe na świecie.
Pójdźcie do zoo, a się dowiecie.
Ma żółtą skórę w brązowe łatki.
Nie zmieści się wcale do zwykłej klatki.     (żyrafa)




4.    Zdobywanie informacji na temat żyrafy. Dziecko wspólnie z rodzicami szukają informacji o zwierzętach świata. Skupiają się nad żyrafą. Opisują jej wygląd. Mama lub tata przypomina, gdzie żyrafa występuje na wolności i jak wygląda jej tryb życia.



5.    Zabawy matematyczne:
„Długa szyja żyrafy” – dziecko otrzymuje po kilka guzików (ok. 6–8), 
układa z nich szyję żyrafy. Za każdym razem przelicza guziki, dotykając każdego palcem
„Zielone paski” – dziecko otrzymuje 6 pasków papieru różnej długości. Rodzic wyznacza zadania, które dziecko wykonuje: –układa paski od najkrótszego do najdłuższego: na początku jeden pod drugim, następnie w jednej linii obok siebie– wskazuje palcem najdłuższy pasek, a następnie najkrótszy– liczy paski, zaczynając od lewej, a później od prawej strony.


6.    „Żyrafa” – praca plastyczna. Przygotujcie sobie kochane dzieci kartkę papieru,
 farby żółtą , pomarańczową i brązową. Pomalujcie rękę żółtą farbą, odbijcie sobie rękę na kartce, poczekajcie aż wyschnie. Następnie namalujcie kropeczki oraz uszka 
paluszkiem i domalujcie oczka i żyrafa gotowa J


Pozdrawiamy Was, Pani Klaudia i Pani Ola J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz