GRUPA SMERFY
TEMAT: PANI
ŻYRAFA 20.05.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI
1. Zabawa
powitalna przy piosence „Silny jak lew”
„Silny ja lew”
I.Chociaż latek mało mam,
to powiedzieć muszę Wam,
Byście nie martwili się
I wiedzieli o tym, że:
Ref.
Jestem silny jak lew, lew, lew, lew,
umiem zmarszczyć też brew, brew, brew, brew.
Zjadam wszystko za dwóch, dwóch, dwóch, dwóch,
Taki ze mnie jest zuch.
Biegam szybko jak koń, koń, koń, koń,
nie mam uszu jak słoń, słoń, słoń, słoń.
Jestem spryty jak lis, lis, lis, lis,
myszy powiem a kysz !
II.Tak więc teraz wiecie, że
nie ma o co martwić się.
Bo ja radę sobie dam,
I przypomnieć chciałbym Wam:
Ref.
Jestem silny jak
lew, lew, lew, lew,
umiem zmarszczyć też brew, brew, brew, brew.
Zjadam wszystko za dwóch, dwóch, dwóch, dwóch,
Taki ze mnie jest zuch.
Biegam szybko jak koń, koń, koń, koń,
nie mam uszu jak słoń, słoń, słoń, słoń.
Jestem spryty jak lis, lis, lis, lis,
myszy
powiem a kysz !
2. „Wesołe koniki”- zabawa ruchowa w parach. Dziecko ustawia się za rodzicem.
Osoba stojąca z przodu jest
konikiem, za swoimi plecami ma
woźnicę. Gra piosenka „Silny jak lew”. Na przerwę w muzyce wydaje komendy, na które reagują
pary: Konik biegnie szybko.
Woźnica zatrzymuje konika. Odpoczynek – woźnica karmi konika marchewkami.
Woźnica czesze konika.
3. Rozwiązywanie
zagadki wprowadzającej.
Co to za zwierzę?
Najwyższe na świecie.
Pójdźcie do zoo, a się dowiecie.
Ma żółtą skórę w brązowe łatki.
Nie zmieści się wcale do zwykłej
klatki. (żyrafa)
4. Zdobywanie
informacji na temat żyrafy. Dziecko wspólnie z rodzicami szukają informacji o zwierzętach świata. Skupiają się nad żyrafą. Opisują jej wygląd. Mama lub tata przypomina, gdzie żyrafa występuje na wolności i jak
wygląda jej tryb życia.
5. Zabawy
matematyczne:
„Długa szyja żyrafy” – dziecko otrzymuje po kilka guzików (ok. 6–8),
układa z
nich szyję żyrafy. Za każdym razem przelicza guziki, dotykając każdego palcem
„Zielone paski” – dziecko otrzymuje 6 pasków papieru różnej długości. Rodzic
wyznacza zadania, które dziecko wykonuje: –układa paski od najkrótszego do najdłuższego:
na początku jeden pod drugim, następnie w jednej linii obok siebie– wskazuje
palcem najdłuższy pasek, a następnie najkrótszy– liczy paski, zaczynając od
lewej, a później od prawej strony.
6. „Żyrafa”
– praca plastyczna. Przygotujcie sobie kochane dzieci kartkę papieru,
farby
żółtą , pomarańczową i brązową. Pomalujcie rękę żółtą farbą, odbijcie sobie
rękę na kartce, poczekajcie aż wyschnie. Następnie namalujcie kropeczki oraz
uszka
paluszkiem i domalujcie oczka i żyrafa gotowa J
Pozdrawiamy
Was, Pani Klaudia i Pani Ola J
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz