GRUPA SMERFY
TEMAT: DZIEWIĘĆ
KUBECZKÓW 7.05.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI
1.
„
Mamo, tato ganiaj nas” – zabawa ruchowa. Mama (lub tata) ma zasłonięte oczy (
opaską, chustką, szalikiem). Dziecko zaprasza mamę lub tatę na środek pokoju.
Recytujemy wspólnie z dzieckiem rymowankę, a dziecko obraca rodzica wokół
własnej osi.
Rymowanka:
Mamo,
mamo, na czym stoisz?
-
Na beczce!
-
A co w tej beczce?
-
Kwas!
-
Mamo, mamo – ganiaj nas!
Zabawę można powtórzyć zamieniając się z
dzieckiem rolami.
2.
„
Wstążkowa dziewiątka” – chodzenie stopa przed stopą po wstążce ( sznurku)
ułożonej na podłodze na kształt cyfry 9.
3.
„
Cyfra z fasolek” dzieci układają z fasolek cyfrę 9. Jeżeli nie mamy w domu
fasolek możemy użyć do tego guzików lub nakrętek od napojów.
4.
Wykonanie
ćwiczenia w KP4 ( ćw. 2, str. 17) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry,
np. kawałkami bibuły, rysowanie palcem cyfry 9 na kartce,
w powietrzu lub na tacce z mąką.
Wskazywanie elementów, których jest 9.
( 5 – latki)
4 – latki – podobna karta pracy poniżej
( dla Was kochane Smerfiki 2 karty do wyboru.
5.
Zabawy matematyczne.
kostki do gry i materiałów takich jak rolki po papierze, sznurki, koraliki,
klej.
4 gry matematyczne pomocne w nauce
liczenia
·
Na kubeczki , rolki po papierze
toaletowym bądź kubeczki po jogurcie czy też
miseczki naklej cyfry 0-9. Daj dziecku garść patyków (
mogą być też guziki lub inne dostępne rzeczy) i poproś, żeby do każdego
kubeczka włożyło ich odpowiednią ilość
(zgodnie z cyfrą widniejącą na karteczce).
·
Narysuj na kartce ludka i umieść w nim rozrzucone losowo cyfry. Zadanie
matematyczne do tej zabawy jest proste. Rzucajcie kostką, a
zadaniem dziecka jest odszukanie i zaznaczenie cyfry, którą pokazuje wyrzucona
liczba oczek.
·
Przygotuj kolorowe nitki/ rzemyki/ sznurki i doklej do nich karteczki z
cyframi. Poproś dziecko o naciągnięcie na nitkę odpowiednią liczbę oczek,
koralików taką, jaką wskazuje cyfra na
karteczce.
·
Wytnij z kolorowych kartek koła i złóż je na pół. Wokół brzegów narysuj
niewielkie kółeczka przypominające ząbki. Przygotuj koszyczek z połamaną na
niewielkie kawałeczki kredą. Rzucajcie kostką, a zadaniem dziecka jest
zapełnienie papierowej buzi tyloma ząbkami (kredami), ile wskazuje ilość oczek
na kostce ( do tej gry można też użyć cukierków TIC -TACÓW
6.
„
Klaśnij, tupnij, raz i dwa” – zabawa ruchowa
Klaśnij, tupnij raz i dwa.
(
na słowo „ klaśnij” – klaszczemy, na słowo „ tupnij” – tupiemy, na „ raz i dwa”
– 2 razy klaszczemy i dwa razy tupiemy jednocześnie)
Najpierw ty, a potem ja.
(wskazujemy osobę naprzeciwko, a następnie siebie)
Klasnę, tupnę raz, dwa, trzy!
(
na „ klasnę”- jeden raz klaszczemy, na „ tupnę” jeden raz tupiemy, na „ raz,
dwa, trzy” 3 razy klaszczemy i tupiemy jednocześnie)
Najpierw ja, a potem ty!
(wskazujemy
siebie, a następnie na drugą osobę z pary)
Razem sobie poklaszczemy,
(
klaszczemy rytmicznie w dłonie partnera)
Razem sobie potupiemy,
( tupiemy
rytmicznie raz jedną, raz drugą nogą)
Zakręcimy
się wokoło
(podajemy sobie dłonie i kręcimy się
wokoło)
Będzie nam wesoło.
Polecamy też zabawy z liczeniem:
Karty
pracy z cyfrą 9
Pozdrawiamy Was Smerfiki :)
Pani Ola i Pani Klaudia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz