środa, 6 maja 2020


GRUPA SMERFY
TEMAT: DZIEWIĘĆ KUBECZKÓW 7.05.2020

PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI
1.      „ Mamo, tato ganiaj nas” – zabawa ruchowa. Mama (lub tata) ma zasłonięte oczy ( opaską, chustką, szalikiem). Dziecko zaprasza mamę lub tatę na środek pokoju. Recytujemy wspólnie z dzieckiem rymowankę, a dziecko obraca rodzica wokół własnej osi.
Rymowanka:
Mamo, mamo, na czym stoisz?
- Na beczce!
- A co w tej beczce?
- Kwas!
- Mamo, mamo – ganiaj nas!
Zabawę można powtórzyć zamieniając się z dzieckiem rolami.
2.      „ Wstążkowa dziewiątka” – chodzenie stopa przed stopą po wstążce ( sznurku) ułożonej na podłodze na kształt cyfry 9.
3.      „ Cyfra z fasolek” dzieci układają z fasolek cyfrę 9. Jeżeli nie mamy w domu fasolek możemy użyć do tego guzików lub nakrętek od napojów.
4.      Wykonanie ćwiczenia w KP4 ( ćw. 2, str. 17) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, np. kawałkami bibuły, rysowanie palcem cyfry 9 na kartce,
w powietrzu lub na tacce z mąką. Wskazywanie elementów, których jest 9.
( 5 – latki)
4 – latki – podobna karta pracy poniżej ( dla Was kochane Smerfiki 2 karty do wyboru.

5.      Zabawy matematyczne.
Do naszych zabaw matematycznych będziesz potrzebować odrobiny czasu,
kostki do gry i materiałów takich jak rolki po papierze, sznurki, koraliki, klej.
4 gry matematyczne pomocne w nauce liczenia

·        Na kubeczki ,  rolki po papierze toaletowym bądź kubeczki po jogurcie czy też  miseczki naklej cyfry 0-9. Daj dziecku garść patyków ( mogą być też guziki lub inne dostępne rzeczy) i poproś, żeby do każdego kubeczka  włożyło ich odpowiednią ilość (zgodnie z cyfrą widniejącą na karteczce).
·        Narysuj na kartce ludka i umieść w nim rozrzucone losowo cyfry. Zadanie matematyczne do tej zabawy jest proste. Rzucajcie kostką, a zadaniem dziecka jest odszukanie i zaznaczenie cyfry, którą pokazuje wyrzucona liczba oczek.
·        Przygotuj kolorowe nitki/ rzemyki/ sznurki i doklej do nich karteczki z cyframi. Poproś dziecko o naciągnięcie na nitkę odpowiednią liczbę oczek, koralików  taką, jaką wskazuje cyfra na karteczce.
·        Wytnij z kolorowych kartek koła i złóż je na pół. Wokół brzegów narysuj niewielkie kółeczka przypominające ząbki. Przygotuj koszyczek z połamaną na niewielkie kawałeczki kredą. Rzucajcie kostką, a zadaniem dziecka jest zapełnienie papierowej buzi tyloma ząbkami (kredami), ile wskazuje ilość oczek na kostce ( do tej gry można też użyć cukierków TIC -TACÓW
6.      „ Klaśnij, tupnij, raz i dwa” – zabawa ruchowa

Klaśnij, tupnij raz i dwa.
( na słowo „ klaśnij” – klaszczemy, na słowo „ tupnij” – tupiemy, na „ raz i dwa” – 2 razy klaszczemy i dwa razy tupiemy jednocześnie)
Najpierw ty, a potem ja.
(wskazujemy  osobę naprzeciwko, a następnie siebie)
Klasnę, tupnę raz, dwa, trzy!
( na „ klasnę”- jeden raz klaszczemy, na „ tupnę” jeden raz tupiemy, na „ raz, dwa, trzy” 3 razy klaszczemy i tupiemy jednocześnie)
Najpierw ja, a potem ty!
(wskazujemy siebie, a następnie na drugą osobę z pary)
Razem sobie poklaszczemy,
( klaszczemy rytmicznie w dłonie partnera)
Razem sobie potupiemy,
( tupiemy rytmicznie raz jedną, raz drugą nogą)
Zakręcimy się wokoło
           (podajemy sobie dłonie i kręcimy się wokoło)
Będzie nam wesoło.

Polecamy też zabawy z liczeniem:


Karty pracy z cyfrą 9


Pozdrawiamy Was Smerfiki :)
Pani Ola i Pani Klaudia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz