PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW
DLA GRUPY KRASNOLUDKI
NA PONIEDZIAŁEK 4.05
TEMAT TYGODNIA: W KRAINIE MUZYKI
TEMAT DNIA: JAKI TO INSTRUMENT?
CELE: doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu poprzez naśladowanie dźwięków instrumentów; wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy
1. Zachęcamy do nauki nowej piosenki pt. "Na muzyce w przedszkolu". Najpierw wyjaśniamy dziecku niezrozumiałe słowa - np instrument drumla to ludowy instrument muzyczny, na którym gramy wkładając go do ust i szarpiąc sprężynkę
Janczary to instrument drewniany lub plastikowy, na którym umieszczone są niewielkie dzwoneczki. Gramy potrząsając nim
Na muzyce w przedszkolu
sł. i muz. Katarzyna Kulikowska
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają janczary, my biegamy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. x2
2a. "Jaki to instrument?" - porozmawiajmy z dziećmi na temat instrumentów jakie znają, widziały lub słyszały. Prosimy, by dzieci obejrzały filmik: pt."Poznajmeny instrumenty https://www.youtube.com/watch?v=5lrMLE0KFtQ
2b. Zapraszamy do zabawy: "Zagram jak na trąbce, zagram jak na gitarze" . Dzieci naśladują dźwięki różnych instrumentów oraz ruchy jakby na nich grały
3. Proponujemy zabawę "Masażyki". Rodzic siada za plecami dziecka i wykonuje masaż pleców
Idą konie (lekko uderzamy pięściami po plecach).
Biegną słonie po betonie (bokiem dłoni uderzają po plecach)
Płynie sobie kręta rzeczka (bokiem dłoni krętą linią przesuwamy wzdłuż kręgosłupa).
Idą panie na szpileczkach (palcami wskazującymi uderzamy po plecach)
Świeci słonko (dłońmi zataczamy koła)
płynie rzeczka (rysujemy linię)
pada deszczyk (stukamy wszystkimi palcami)
czujesz dreszczyk? (łaskoczemy)
Miłej zabawy życzą Panie z grupy Krasnoludki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz