18.05.2020.
– PONIEDZIAŁEK, GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: MAJOWA ŁĄKA
TEMAT
DNIA: KTO
MIESZKA NA ŁĄCE?
ĆWICZENIA
ARTYKULACYJNE
-
Ćwiczenia mięśni narządów mowy wg opisów pod obrazkami:
ZABAWY
RUCHOWE:
-
„Wróbelki
w gniazdach”
– wróbelki latają, poruszając skrzydełkami, zbierają ziarenka
i robaczki, na hasło: „Wróbelki do gniazda!” – zajmują
wyznaczone miejsce – „gniazdko” na dywanie;
-
„Trawa
na wietrze”
– dzieci stoją w rozkroku, unoszą ręce do góry, kołyszą się
na boki;
-
„Konik
polny”
– przysiad podparty, wyskoki w górę;
-
„Dżdżownica”
– pełzanie po dywanie;
-
„Motylki”
– poruszanie się truchcikiem, delikatne falowanie „skrzydłami”
– ramionami;
„ZGADUJ
– ZGADULA” – ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK
Jest
zielona i pachnąca, kwiaty na niej rosną.
Żaby,
pszczoły i motyle znajdziesz tam nie tylko wiosną.
Na
łąkach oraz w parkach czerwony mieszka owad.
Ma
siedem czarnych kropek. Czy wiecie, o kim mowa?
Można
go zobaczyć w lesie i na łące.
Je
liście oraz grzyby i woli deszcz, niż słońce.
Chodzi
wolno, bo dom z muszli dźwiga na swym grzbiecie.
Jakie
to zwierzątko? Czy już wszyscy wiecie?
Dość
łatwo go usłyszeć nad wodą lub na łące.
Trze
nóżki o skrzydełka i daje piękny koncert.
Mistrz
pływania, mistrz skakania, mistrz językiem much łapania.
Siedzi
w wodzie albo w błocie, kumka, skrzeczy i rechocze.
Urodził
się niezgrabny – pełzał po gałązkach,
A
potem się przemienił w bajkowego stwora
I
nad kwiatami w powietrzu trzepocze i pląsa,
Na
skrzydłach, co się w słońcu mienią w stu kolorach.
Siedzi
w kącie, snuje nici,
Zaraz
muchę w nie pochwyci.
Ta
drobinka już od rana bardzo jest zapracowana.
Nad
kwiatami się uwija, zbiera pyłek, nektar spija.
I
do ula gna z ogrodu, w ulu zrobi plaster miodu.
Niesie
pyłek na swych czułkach, bo to pracowita ……….
-
Lubisz
odgadywać zagadki?
Znajdziesz je również na stronie:
„KTO
MIESZKA NA ŁĄCE?” – ZABAWA DYDAKTYCZNA
-
Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt na obrazkach;
-
Odczytywanie wyrazów – nazw mieszkańców i gości łąki (z
pomocą rodziców), podział wyrazów na sylaby, na głoski;
-
Dopasowywanie obrazków zwierząt do napisów. Czy każdy wyraz ma
swoją parę – obrazek? (Można wydrukować i wyciąć obrazki i
napisy);
-
Czytanie napisu: ŁĄKA.
Odpowiadanie
na pytanie:
Co
to jest „łąka”?
-
Czy potrafisz wymienić jeszcze innych mieszkańców i gości łąki?
BOCIAN
|
KRET
|
MOTYL
|
CZAJKA
|
ŚLIMAK
|
ŻABA
|
BIEDRONKA
|
WRÓBEL
|
PAJĄK
|
ZAJĄC
|
PSZCZOŁA
|
ŁĄKA
|
„BYŁA
SOBIE ŻABKA MAŁA” - PIOSENKA
Była
sobie żabka mała,
Re,
re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Która
mamy nie słuchała,
Re,
re, kum, kum, bęc!
Na
spacerek wychodziła,
Re,
re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Innym
żabkom się dziwiła,
Re,
re, kum, kum, bęc!
A
na brzegu stare żaby,
Re,
re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Rajcowały
jak te baby,
Re,
re, kum, kum, bęc!
Jedna
drugiej w ucho kwacze:
Re,
re, kum, kum, re, re, kum, kum,
jak
ta mała pięknie skacze,
Re,
re, kum, kum, bęc!
Ostrzegała
ją mamusia,
Re,
re, kum, kum, re, re, kum, kum,
by
zważała na bociusia
Re,
re, kum, kum, bęc!
Gdy
zobaczysz gdzieś bociana,
Re,
re, kum, kum, re, re, kum, kum,
to
do wody skacz kochana,
Re,
re, kum, kum, bęc!
Zjadła
żabka siedem muszek,
Re,
re, kum, kum, re, re, kum, kum,
I
na brzegu gładzi brzuszek,
Re,
re, kum, kum, bęc!
Przyszedł
bocian niespodzianie,
Re,
re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Połknął
żabkę na śniadanie,
Re,
re, kum, kum, bęc!
Teraz
wszystkie żabki płaczą,
Re,
re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Że
jej więcej nie zobaczą,
Re,
re, kum, kum, bęc!
Z
tego taki morał mamy,
Re,
re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Trzeba
zawsze słuchać mamy,
Re,
re, kum, kum, bęc!
„BYŁA
SOBIE ŻABKA MAŁA, RE, RE, KUM, KUM…”
-
Proponowana
zabawa przy piosence
– siadamy w siadzie klęcznym; podczas refrenu za każdym razem
wykonujemy ruchy dłoni - na słowa: „Re,
re”
– 2 razy klaszczemy w dłonie, „kum,
kum”
– 2 razy stukamy o kolanka, „bęc”
– stukamy 1 raz o podłogę.
-
W wersji internetowej znajduje się nieco inna wersja (mniejsza ilość
zwrotek), niż w naszej powyższej propozycji piosenki.
KARTY
PRACY
– Dzieci
6- letnie
– cz. 5, s. 16
1.
Uzupełnianie ilustracji naklejkami. Odpowiadanie na pytanie: Jakie
zwierzęta można spotkać na łące?
2.
Czytanie wyrazów, układanie zdań z rozsypanek wyrazowych:
Ola
kwiaty. zrywa
kropki.
ma Biedronka
polny
gra Konik cyk, cyk.
3.
Ćwiczenia grafomotoryczne- rysowanie kwiatów i trawy po śladzie.
KARTY
PRACY – Dzieci
5- letnie
– cz. 4, s.48 - 49
-
Opowiadanie treści obrazka. Nazywanie zwierząt i roślin
znajdujących się na łące. Nalepianie naklejek – mieszkańców
łąki.
ĆWICZENIA
GRAFOMOTORYCZNE:
-
„PSZCZÓŁKA” - RYSOWANIE POŚLADZIE (w
miarę możliwości dzieci - można powiększyć obrazek i wydrukować
lub narysować pszczółkę samodzielnie, dorysować kwiaty, łąkę…)
Pozdrawiamy👋😊
Panie
z grupy Tygryski
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz