niedziela, 17 maja 2020


18.05.2020.  –  PONIEDZIAŁEK,  GRUPA  „TYGRYSKI”
 BLOK  TEMATYCZNY:  MAJOWA ŁĄKA
TEMAT DNIA: KTO MIESZKA NA ŁĄCE?
ĆWICZENIA ARTYKULACYJNE
- Ćwiczenia mięśni narządów mowy wg opisów pod obrazkami:
ZABAWY RUCHOWE:
- „Wróbelki w gniazdach” – wróbelki latają, poruszając skrzydełkami, zbierają ziarenka i robaczki, na hasło: „Wróbelki do gniazda!” – zajmują wyznaczone miejsce – „gniazdko” na dywanie;
- „Trawa na wietrze” – dzieci stoją w rozkroku, unoszą ręce do góry, kołyszą się na boki;
- „Konik polny” – przysiad podparty, wyskoki w górę;
- „Dżdżownica” – pełzanie po dywanie;
- „Motylki” – poruszanie się truchcikiem, delikatne falowanie „skrzydłami” – ramionami;

ZGADUJ – ZGADULA” – ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK
Jest zielona i pachnąca, kwiaty na niej rosną.
Żaby, pszczoły i motyle znajdziesz tam nie tylko wiosną.

Na łąkach oraz w parkach czerwony mieszka owad.
Ma siedem czarnych kropek. Czy wiecie, o kim mowa?
Można go zobaczyć w lesie i na łące.
Je liście oraz grzyby i woli deszcz, niż słońce.
Chodzi wolno, bo dom z muszli dźwiga na swym grzbiecie.
Jakie to zwierzątko? Czy już wszyscy wiecie?

Dość łatwo go usłyszeć nad wodą lub na łące.
Trze nóżki o skrzydełka i daje piękny koncert.

Mistrz pływania, mistrz skakania, mistrz językiem much łapania.
Siedzi w wodzie albo w błocie, kumka, skrzeczy i rechocze.

Urodził się niezgrabny – pełzał po gałązkach,
A potem się przemienił w bajkowego stwora
I nad kwiatami w powietrzu trzepocze i pląsa,
Na skrzydłach, co się w słońcu mienią w stu kolorach.

Siedzi w kącie, snuje nici,
Zaraz muchę w nie pochwyci.

Ta drobinka już od rana bardzo jest zapracowana.
Nad kwiatami się uwija, zbiera pyłek, nektar spija.
I do ula gna z ogrodu, w ulu zrobi plaster miodu.
Niesie pyłek na swych czułkach, bo to pracowita ……….

- Lubisz odgadywać zagadki? Znajdziesz je również na stronie:

KTO MIESZKA NA ŁĄCE?” – ZABAWA DYDAKTYCZNA
- Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt na obrazkach;
- Odczytywanie wyrazów – nazw mieszkańców i gości łąki (z pomocą rodziców), podział wyrazów na sylaby, na głoski;
- Dopasowywanie obrazków zwierząt do napisów. Czy każdy wyraz ma swoją parę – obrazek? (Można wydrukować i wyciąć obrazki i napisy);
- Czytanie napisu: ŁĄKA. Odpowiadanie na pytanie: Co to jest „łąka”?
- Czy potrafisz wymienić jeszcze innych mieszkańców i gości łąki?

 
 

BOCIAN


KRET

MOTYL


CZAJKA

ŚLIMAK


ŻABA

BIEDRONKA


WRÓBEL

PAJĄK


ZAJĄC

PSZCZOŁA


ŁĄKA


 
BYŁA SOBIE ŻABKA MAŁA” - PIOSENKA
Była sobie żabka mała,
Re, re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Która mamy nie słuchała,
Re, re, kum, kum, bęc!
Na spacerek wychodziła,
Re, re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Innym żabkom się dziwiła,
Re, re, kum, kum, bęc!
A na brzegu stare żaby,
Re, re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Rajcowały jak te baby,
Re, re, kum, kum, bęc!
Jedna drugiej w ucho kwacze:
Re, re, kum, kum, re, re, kum, kum,
jak ta mała pięknie skacze,
Re, re, kum, kum, bęc!
Ostrzegała ją mamusia,
Re, re, kum, kum, re, re, kum, kum,
by zważała na bociusia
Re, re, kum, kum, bęc!
Gdy zobaczysz gdzieś bociana,
Re, re, kum, kum, re, re, kum, kum,
to do wody skacz kochana,
Re, re, kum, kum, bęc!
Zjadła żabka siedem muszek,
Re, re, kum, kum, re, re, kum, kum,
I na brzegu gładzi brzuszek,
Re, re, kum, kum, bęc!
Przyszedł bocian niespodzianie,
Re, re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Połknął żabkę na śniadanie,
Re, re, kum, kum, bęc!
Teraz wszystkie żabki płaczą,
Re, re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Że jej więcej nie zobaczą,
Re, re, kum, kum, bęc!
Z tego taki morał mamy,
Re, re, kum, kum, re, re, kum, kum,
Trzeba zawsze słuchać mamy,
Re, re, kum, kum, bęc!

BYŁA SOBIE ŻABKA MAŁA, RE, RE, KUM, KUM…”
- Proponowana zabawa przy piosence – siadamy w siadzie klęcznym; podczas refrenu za każdym razem wykonujemy ruchy dłoni - na słowa: „Re, re” – 2 razy klaszczemy w dłonie, „kum, kum” – 2 razy stukamy o kolanka, „bęc” – stukamy 1 raz o podłogę.
- W wersji internetowej znajduje się nieco inna wersja (mniejsza ilość zwrotek), niż w naszej powyższej propozycji piosenki.

KARTY PRACYDzieci 6- letnie – cz. 5, s. 16
1. Uzupełnianie ilustracji naklejkami. Odpowiadanie na pytanie: Jakie zwierzęta można spotkać na łące?
2. Czytanie wyrazów, układanie zdań z rozsypanek wyrazowych:
Ola kwiaty. zrywa
kropki. ma Biedronka
polny gra Konik cyk, cyk.
3. Ćwiczenia grafomotoryczne- rysowanie kwiatów i trawy po śladzie.

KARTY PRACY – Dzieci 5- letnie – cz. 4, s.48 - 49
- Opowiadanie treści obrazka. Nazywanie zwierząt i roślin znajdujących się na łące. Nalepianie naklejek – mieszkańców łąki.

ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE:
- „PSZCZÓŁKA” - RYSOWANIE POŚLADZIE (w miarę możliwości dzieci - można powiększyć obrazek i wydrukować lub narysować pszczółkę samodzielnie, dorysować kwiaty, łąkę…)

 

 
Pozdrawiamy👋😊
Panie z grupy Tygryski

























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz