czwartek, 21 maja 2020


22.05.2020  –  PIĄTEK  GRUPA  „TYGRYSKI”
BLOK  TEMATYCZNY: MAJOWA ŁĄKA

TEMAT DNIA: NA WIOSENNEJ ŁĄCE OWADÓW TYSIĄCE…

MIESZKAŃCY ŁĄKI - FILM O ROBAKACH”
W filmie znajdziemy opisy zwierząt, które możemy spotkać na łąkach (np. pająk, konik polny, trzmiel, ślimak, gąsienica, krocionóg) oraz ciekawostki na ich temat.
Mieszkańcy łąki - film o robakach” – bajka edukacyjna dla dzieci - ABC Zabawa.

WESOŁE ĆWICZENIA PRZY PIOSENCE: „MY JESTEŚMY ŻABKI”
1. My jesteśmy żabki,
Mamy cztery łapki.
Skaczemy po trawie,
Bocian nas nie złapie.
Ref.: Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w bok,
Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w przód,
Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w tył,
Hop, hop, hop,
Skaczą ile sił!

2. My jesteśmy żabki,
Po to mamy łapki,
By popływać w stawie
I skakać po trawie.
Ref.: Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w bok,
Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w przód,
Hop, hop, hop,
Skaczą żabki w tył,
Hop, hop, hop,
Skaczą ile sił!
- Zabawa muzyczno- ruchowa przy piosence:
- W pierwszej i drugiej zwrotce - obrazujemy ruchem słowa piosenki wg własnego pomysłu;
- W refrenie na słowa: „hop, hop, hop” – 3 podskoki w górę; „skaczą żabki w bok” – 3 skoki w bok; „skaczą żabki w przód” – 3 skoki w przód; „skaczą żabki w tył” – 3 skoki w tył; „skaczą ile sił” – podskoki w górę z unoszeniem ramion w górę.
MY JESTEŚMY ŻABKI” – „Śpiewające Brzdące”


WIOSENNY SPACER” – WIERSZ M. STRZAŁKOWSKIEJ
Piaszczystą dróżką, w promieniach słonka
Poszły na spacer małe stworzonka –
Czarna mrówka,
Dwa jelonki,
Boża krówka,
Cztery stonki,
Polna myszka,
Trzy pędraki,
Żółta liszka,
Dwa ślimaki,
Poszły nawet trzy komary
Fruwające nie do pary.
Wróciły dróżką nim zaszło słonko,
Bo zimno było małym stworzonkom –
Czarnej mrówce,
Dwóm jelonkom,
Bożej krówce,
Czterem stonkom,
Polnej myszce,
Trzem pędrakom,
Żółtej liszce,
Dwóm ślimakom,
Zmarzły nawet trzy komary
Fruwające nie do pary.
Co dalej? Nie wiem. Skończył się dzionek.
W nocy nie widać małych stworzonek…


- Rozmowa na temat wiersza: O czym jest wierszyk? Kto się wybrał na wiosenny spacer? Wyjaśnienie nazw: jelonek, boża krówka, stonka, pędrak, liszka – pomogą nam w tym zdjęcia zamieszczone poniżej. Czy znasz jakieś nocne „stworzonka”?


 
Jelonek rogacz – gatunek chrząszcza

Boża krówka – biedronka siedmiokropka


 
Stonka ziemniaczana – chrząszcz, szkodnik upraw


Pędrak – larwa chrząszcza

 

 
POLICZ, ILE JEST…? – ZABAWA MATEMATYCZNA

 
 
- Odczytywanie nazw zwierząt z tabeli (z pomocą rodzica);
- Liczenie mieszkańców łąki z obrazka powyżej;
- Wstawianie tylu kresek, ile jest zwierząt lub wpisanie odpowiedniej cyfry do tabeli (dzieci mające możliwość wydrukowania).



Mieszkaniec łąki


Ile?

biedronka


mrówka


ślimak


pszczoła


jaszczurka


ważka


konik polny


motyl


świerszcz


gąsienica


pająk


żaba


mucha

PRACA PLASTYCZNA:
- MOTYL – WITRAŻYK”
Dzieci 6- letnie – „Wyprawka”, karta nr 16
- Wykonanie wg instrukcji. Wypychanie szablonu motyla. Naklejanie z tyłu jednego z motyli kawałków bibułki na otwory na skrzydłach (bibułka - kształt łezki, większy, niż otwór). Złożenie witrażyka, sklejenie dwóch części motyla. Wykonanie zawieszki ze sznurka lub cienkiej wstążeczki.
- „PAJĘCZYNKI”
Dzieci 5- letnie – „Wyprawka”, Karty nr 28, 29, 30
- Potrzebujemy: kolorowe sznureczki lub grube nici. Wykonujemy pracę wg instrukcji. Wypychamy kółka z pajęczynkami oraz ze zwierzątkami. Doczepiamy zwierzątka do pajęczynek. Ilość zwierzątek do zawieszenia pokazują liczby umieszczone na pajęczynkach.

KARTY PRACY
- Dzieci 5- letnie – cz. 3, s. 34 - 35
- Wymyślanie i dorysowywanie kto lub co może wydawać dany dźwięk.
- Dzieci 6- letnie – cz. 5, s. 22
- „Ślimak” – Uzupełnianie obrazków, dorysowywanie brakujących części ślimaka. Kolorowanie wybranego obrazka.

ŚLIMAKI I GĄSIENICE” – ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE
- Rysowanie po śladzie elementów ślimaków i gąsienic (dzieci mające możliwość wydrukowania karty pracy). Kolorowanie obrazków.

Pozdrawiamy

Panie z grupy "Tygryski"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz