22.05.2020
– PIĄTEK GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: MAJOWA ŁĄKA
TEMAT
DNIA: NA
WIOSENNEJ ŁĄCE OWADÓW TYSIĄCE…
„MIESZKAŃCY
ŁĄKI - FILM O ROBAKACH”
W
filmie
znajdziemy opisy zwierząt, które możemy spotkać na łąkach (np.
pająk, konik polny, trzmiel, ślimak, gąsienica, krocionóg) oraz
ciekawostki na ich temat.
„Mieszkańcy
łąki - film o robakach” – bajka edukacyjna dla dzieci - ABC
Zabawa.
WESOŁE
ĆWICZENIA PRZY PIOSENCE: „MY JESTEŚMY ŻABKI”
1. My
jesteśmy żabki,
Mamy
cztery łapki.
Skaczemy
po trawie,
Bocian
nas nie złapie.
Ref.:
Hop, hop, hop,
Skaczą
żabki w bok,
Hop,
hop, hop,
Skaczą
żabki w przód,
Hop,
hop, hop,
Skaczą
żabki w tył,
Hop,
hop, hop,
Skaczą
ile sił!
2. My
jesteśmy żabki,
Po
to mamy łapki,
By
popływać w stawie
I
skakać po trawie.
Ref.:
Hop, hop, hop,
Skaczą
żabki w bok,
Hop,
hop, hop,
Skaczą
żabki w przód,
Hop,
hop, hop,
Skaczą
żabki w tył,
Hop,
hop, hop,
Skaczą
ile sił!
-
Zabawa muzyczno- ruchowa przy piosence:
-
W pierwszej i drugiej zwrotce - obrazujemy ruchem słowa piosenki wg
własnego pomysłu;
-
W refrenie na słowa: „hop,
hop, hop”
– 3 podskoki w górę; „skaczą
żabki w bok”
– 3 skoki w bok; „skaczą
żabki w przód”
– 3 skoki w przód; „skaczą
żabki w tył” –
3 skoki w tył; „skaczą
ile sił” –
podskoki w górę z unoszeniem ramion w górę.
„MY
JESTEŚMY ŻABKI” – „Śpiewające Brzdące”
„WIOSENNY
SPACER” – WIERSZ M. STRZAŁKOWSKIEJ
Piaszczystą
dróżką, w promieniach słonka
Poszły
na spacer małe stworzonka –
Czarna
mrówka,
Dwa
jelonki,
Boża
krówka,
Cztery
stonki,
Polna
myszka,
Trzy
pędraki,
Żółta
liszka,
Dwa
ślimaki,
Poszły
nawet trzy komary
Fruwające
nie do pary.
Wróciły
dróżką nim zaszło słonko,
Bo
zimno było małym stworzonkom –
Czarnej
mrówce,
Dwóm
jelonkom,
Bożej
krówce,
Czterem
stonkom,
Polnej
myszce,
Trzem
pędrakom,
Żółtej
liszce,
Dwóm
ślimakom,
Zmarzły
nawet trzy komary
Fruwające
nie do pary.
Co
dalej? Nie wiem. Skończył się dzionek.
W
nocy nie widać małych stworzonek…
-
Rozmowa
na temat wiersza:
O
czym jest wierszyk? Kto się wybrał na
wiosenny
spacer?
Wyjaśnienie
nazw:
jelonek, boża krówka, stonka, pędrak, liszka – pomogą nam w tym
zdjęcia zamieszczone poniżej. Czy
znasz jakieś nocne „stworzonka”?
Jelonek
rogacz – gatunek chrząszcza
Boża
krówka – biedronka siedmiokropka
Stonka
ziemniaczana – chrząszcz, szkodnik upraw
Pędrak
– larwa chrząszcza
„POLICZ,
ILE JEST…?
–
ZABAWA MATEMATYCZNA
-
Odczytywanie nazw zwierząt z tabeli (z pomocą rodzica);
-
Liczenie mieszkańców łąki z obrazka powyżej;
-
Wstawianie tylu kresek, ile jest zwierząt lub wpisanie odpowiedniej
cyfry do tabeli (dzieci mające możliwość wydrukowania).
-
Mieszkaniec łąki
Ile?
biedronka
mrówka
ślimak
pszczoła
jaszczurka
ważka
konik polny
motyl
świerszcz
gąsienica
pająk
żaba
mucha
PRACA
PLASTYCZNA:
-
MOTYL – WITRAŻYK”
Dzieci
6- letnie
– „Wyprawka”,
karta nr 16
-
Wykonanie wg instrukcji. Wypychanie szablonu motyla. Naklejanie z
tyłu jednego z motyli kawałków bibułki na otwory na skrzydłach
(bibułka - kształt łezki, większy, niż otwór). Złożenie
witrażyka, sklejenie dwóch części motyla. Wykonanie zawieszki ze
sznurka lub cienkiej wstążeczki.
-
„PAJĘCZYNKI”
Dzieci
5- letnie – „Wyprawka”,
Karty nr 28, 29, 30
-
Potrzebujemy: kolorowe sznureczki lub grube nici. Wykonujemy pracę
wg instrukcji. Wypychamy kółka z pajęczynkami oraz ze
zwierzątkami. Doczepiamy zwierzątka do pajęczynek. Ilość
zwierzątek do zawieszenia pokazują liczby umieszczone na
pajęczynkach.
KARTY
PRACY
-
Dzieci 5- letnie
– cz. 3, s. 34 - 35
-
Wymyślanie i dorysowywanie kto lub co może wydawać dany dźwięk.
-
Dzieci
6- letnie
– cz. 5, s. 22
-
„Ślimak”
– Uzupełnianie obrazków, dorysowywanie brakujących części
ślimaka. Kolorowanie wybranego obrazka.
„ŚLIMAKI
I GĄSIENICE” – ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE
-
Rysowanie po śladzie elementów ślimaków i gąsienic (dzieci
mające możliwość wydrukowania karty pracy). Kolorowanie obrazków.
Pozdrawiamy
Panie z grupy "Tygryski"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz