czwartek, 7 maja 2020



   GRUPA SMERFY
TEMAT: POLSKIE TAŃCE  08.05.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI


1.    „Wycieczka samochodem” – ćwiczenia dykcyjne. Opowiadamy, a dziecko powtarza wszystkie wyrazy dźwiękonaśladowcze. Koła ze wstążki lub sznurka lub przed dzieckiem.

Wsiadamy do samochodu i zapinamy pasy: SZSZSZU. Sprawdzamy działanie wycieraczek: I-I-I-I, wkładamy kluczyki do stacyjki i uruchamiamy silnik: BRRRRRUM, BRRRRUM, BRRRRRUM. Tak, silnik pięknie pracuje: BRRRRRRRR… (wykonane wargami). Ruszamy przed siebie: BRRRRRRRR. Teraz skręcamy, więc kierunkowskaz tyka: TIK-TAK, TIK--TAK, TIK-TAK. Nagle! PSCHCHCHCHY. Oj, chyba powietrze zeszło z koła. Trzeba na stacji dopompować: PSSSSSSSSSS. Gotowe! Jeszcze tylko pukniemy parę razy kontrolnie młotkiem: DŻ-DŻ-DŻ-DŻ i ruszamy dalej: BRRRRRRRR. Stop! Przejazd kolejowy – właśnie przejeżdża pociąg: CZ-CZ-CZ-CZ-CZ. Można jechać dalej: BRZRZRZRZ


2.    „Małpki na drzewach” – zabawa paluszkowa. Dziecko wyciąga rękę na wysokości oczu i naśladuje czynności.


3.    Utrwalenie piosenki ludowej Krakowiaczek jeden. Jeśli dziecko pamięta tekst, śpiewa i porusza się cwałem po kole z uniesioną ręką. Jeśli piosenkę należy przypomnieć, śpiewamy, a dziecko włącza się.

                            https://www.youtube.com/watch?v=nOW3uGG61yo

1.    Krakowiaczek jeden
miał koników siedem,
pojechał na wojnę,
został mu się jeden.
2.    Siedem lat wojował,
szabli nie wyjmował,
szabla zardzewiała,
wojny nie widziała.
3.    Krakowianka jedna
miała chłopca z drewna,
a dziewczynkę z wosku,
wszystko po krakowsku.
4.    Krakowiaczek ci ja,
krakowskiej natury,
kto mi wejdzie w drogę,
ja na niego z góry
5.     Krakowiaczek ci ja,
któż nie przyzna tego,
siedemdziesiąt kółek,
u pasika mego.
6.    Krakowiaczek ci ja,
z czerwona czapeczką,
szyta kierezyja,
bucik z podkóweczką.
7.    Gra mi wciąż muzyka,
a kółka trzepocą,
jak małe księżyce
w blasku się migocą.

4.    „Stroje ludowe”- przedstawienie strojów ludowych na podstawie ilustracji

STROJE KRAKOWSKIE



STROJE ŚLĄSKIE



STROJE PODHALAŃSKIE




STROJE KASZUBSKIE





5.    „Memory z symbolami Polski” – kochane dzieci potrzebujecie dwóch szablonów memory, wycinacie samodzielnie lub pomagają wam rodzice i możecie zaczynać zabawę 🙂




6.    „Stroje ludowe” – kolorowanki. Smerfiki poniżej dla was przygotowałyśmy kolorowanki, wybierzcie, które wam się podobają i po skończonej pracy podzielcie się  z nami waszą pracą. Możecie użyć do pracy kredek, pasteli, farb lub wykonajcie w formie wyklejanki J



7. Na koniec zapraszamy Was do wysłuchania i zaśpiewania piosenki "Poleczka"
1. Mam barwną spódniczkę, mam białą bluzeczkę, w tym ludowym stroju zatańczę poleczkę. Ref. Raz i dwa i raz i dwa, taką polkę każdy zna! (2x) 2. Mam wysokie buty, kapelusz z piórkami, patrzcie, jak poleczkę tańczę razem z wami. Ref. Raz i dwa i raz i dwa, taką polkę każdy zna! (2x)

💟 Pozdrawiamy Was Kochane Smerfy 💟
Pani Klaudia i Pani Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz