wtorek, 12 maja 2020


13.05.2020.  –  ŚRODA,  GRUPA  „TYGRYSKI”
BLOK  TEMATYCZNY: W ZOO

TEMAT DNIA: ZASADY ZACHOWANIA W ZOO

ZABAWA DYDAKTYCZNA: „UKRYTE ZWIERZĘTA”
- Wyszukiwanie ukrytych w wyrazach nazw zwierząt:

LEWKONIA, TATARAK, FOKARIUM, LISTEK, KOZAKI, KOTWICA, MASKOTKA, WIATRAK, SŁODZIK, ZALEW, SŁOŃCE, ŁOSKOT, ZEBRANIE, KOŃCE, OSADA

ZABAWA MUZYCZNO- RUCHOWA: „SŁOŃ” (Zaśpiewaj z mamą, z tatą: „Z pewnością dobrze wiesz, że siedem gór gdzieś jest…”)

JAK POWINNIŚMY SIĘ ZACHOWYWAĆ W OGRODZIE ZOOLOGICZNYM?
- Wypowiedzi dzieci na podany temat - „burza mózgów”;
- Oglądanie filmów edukacyjnych:

- WYCIECZKA DO ZOO – WAŻNE RADY, ZASADY I CIEKAWOSTKI” 
film edukacyjny (Zoo w Poznaniu)

- Pytania skierowane do dzieci: Co to jest regulamin zwiedzania ogrodu zoologicznego? Jak należy się zachowywać w ogrodzie zoologicznym? Co to znaczy: zasady bezpieczeństwa? Co wolno robić w zoo? Czego nie wolno robić w zoo? 
 
- „SKĄD SIĘ BIORĄ ZWIERZĘTA W ZOO?” - film edukacyjny

- ZABAWA RUCHOWO- NAŚLADOWCZA: „SPACERUJEMY PO ZOO” – dzieci poruszają się zgodnie z poleceniami rodzica (wg inwencji) np.:

Wchodzimy do Zoo. Idziemy 5 kroków do przodu, a następnie skręcamy w prawo. Idziemy 3 kroki do przodu. Stajemy i podziwiamy żyrafy. Popatrzcie na ich długie szyje. Teraz skręcamy w lewą stronę, idziemy 8 kroków i zatrzymujemy się. Przed nami wybieg niedźwiedzi. Pokażcie palcem, gdzie są niedźwiedzie? Ojej, zaczął padać deszcz! Biegniemy szybko do akwarium…

IDZIEMY DO ZOO” – PIOSENKA
Ref. Idziemy do zoo…
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop,
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop,
Za ogony siebie łapią i na linach się bujają.
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop.
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj,
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj,
Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą, daj mi loda, ciastko, żelka,
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj.
Ref. Idziemy do zoo…
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup,
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup,
Bo tak już jest to zrobione, trąbą piją wodę słonie,
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup.
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi,
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi,
Nie wiadomo wciąż, dlaczego humor dopisuje hienom,
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi.
Ref. Idziemy do zoo…


- Rozmowa na temat treści piosenki;
- Naśladowanie zwierząt – głosem i ruchem;
- Swobodne zabawy muzyczno- ruchowe w oparciu o piosenkę wg pomysłowości dzieci.

IDZIEMY DO ZOO” – HIT DZIECIĘCE PRZEBOJE

- KARTY PRACYDzieci 6- letnie, cz.5, s.13 – Uzupełnianie ilustracji naklejkami. Wypowiedzi na temat ilustracji;
- „ĆWICZ PIĘKNE CZYTANIE”:
Lubimy wizyty w zoo.
To małpa. To foka. A tam tygrys i zebra.
Mamy tu papugi, ptaka kiwi i kolibry.
W akwarium pływa rybka welonka.
Małpa robi wesołe miny, a foka fika.
Tygrys ma paski. I zebra ma paski.
Ale to inne paski!

- Wyszukiwanie w tekście wyrazów wg instrukcji: Jest to nazwa zwierzęcia, które lubi wodę. W nim pływa rybka welonka. Zwierzę, które robi wesołe miny. Zwierzę, które ma paski.

- KARTY PRACY – dzieci 6- letnie – cz. 5, s. 12
- Kolorowanie obrazków zwierząt, które można spotkać w zoo.

- KARTY PRACY – Dzieci 5- letnie – cz. 4, s.33
- Wskazywanie zwierząt, które spotkał Trampolinek – wg opisu.

ZABAWY PLASTYCZNE – propozycje do wykonania – wg możliwości dziecka:
- „RYSUJ PO ŚLADZIE” – ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE


 
- LABIRYNT:
 
- „JAK NARYSOWAĆ ŻYRAFĘ” – „Kredka i Ołówek – Rysuj z nami!” Szkółka Rysowania Krasnala Tadzia
- „JAK RYSOWAĆ LWA” – jw.
Pozdrawiamy, 
Panie z grupy „Tygryski”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz