13.05.2020.
– ŚRODA, GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: W ZOO
TEMAT
DNIA: ZASADY
ZACHOWANIA W ZOO
ZABAWA
DYDAKTYCZNA: „UKRYTE ZWIERZĘTA”
-
Wyszukiwanie ukrytych w wyrazach nazw
zwierząt:
LEWKONIA,
TATARAK, FOKARIUM, LISTEK, KOZAKI, KOTWICA, MASKOTKA, WIATRAK,
SŁODZIK, ZALEW, SŁOŃCE, ŁOSKOT, ZEBRANIE, KOŃCE, OSADA
ZABAWA
MUZYCZNO- RUCHOWA: „SŁOŃ” (Zaśpiewaj
z mamą, z tatą: „Z pewnością dobrze wiesz, że siedem gór
gdzieś jest…”)
JAK
POWINNIŚMY SIĘ ZACHOWYWAĆ W OGRODZIE ZOOLOGICZNYM?
-
Wypowiedzi dzieci na podany temat - „burza mózgów”;
-
Oglądanie filmów edukacyjnych:
-
WYCIECZKA DO ZOO – WAŻNE RADY, ZASADY I CIEKAWOSTKI”
film
edukacyjny (Zoo w Poznaniu)
-
Pytania skierowane do dzieci:
Co
to jest regulamin zwiedzania ogrodu zoologicznego? Jak należy się
zachowywać w ogrodzie zoologicznym? Co to znaczy: zasady
bezpieczeństwa? Co wolno robić w zoo? Czego nie wolno robić w zoo?
-
„SKĄD SIĘ BIORĄ ZWIERZĘTA W ZOO?” - film edukacyjny
-
ZABAWA
RUCHOWO- NAŚLADOWCZA: „SPACERUJEMY PO ZOO” –
dzieci poruszają się zgodnie z poleceniami rodzica (wg inwencji)
np.:
Wchodzimy
do Zoo. Idziemy 5 kroków do przodu, a następnie skręcamy w prawo.
Idziemy 3 kroki do przodu. Stajemy i podziwiamy żyrafy.
Popatrzcie na ich długie szyje. Teraz skręcamy w lewą stronę,
idziemy 8 kroków i zatrzymujemy się. Przed nami wybieg niedźwiedzi.
Pokażcie palcem, gdzie są niedźwiedzie? Ojej, zaczął padać
deszcz! Biegniemy szybko do akwarium…
„IDZIEMY
DO ZOO” – PIOSENKA
Ref.
Idziemy
do zoo…
W
pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop,
W
pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop,
Za
ogony siebie łapią i na linach się bujają.
W
pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop.
A
papugi wciąż gadają: daj, daj, daj,
A
papugi wciąż gadają: daj, daj, daj,
Ciągle
skrzeczą, piszczą, wrzeszczą, daj mi loda, ciastko, żelka,
A
papugi wciąż gadają: daj, daj, daj.
Ref.
Idziemy do zoo…
Słonie
trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup,
Słonie
trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup,
Bo
tak już jest to zrobione, trąbą piją wodę słonie,
Słonie
trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup.
No
a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi,
No
a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi,
Nie
wiadomo wciąż, dlaczego humor dopisuje hienom,
No
a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi.
Ref.
Idziemy do zoo…
-
Rozmowa na temat treści piosenki;
-
Naśladowanie zwierząt – głosem i ruchem;
-
Swobodne zabawy muzyczno- ruchowe w oparciu o piosenkę wg
pomysłowości dzieci.
„IDZIEMY
DO ZOO” – HIT DZIECIĘCE PRZEBOJE
-
KARTY PRACY
– Dzieci
6- letnie,
cz.5, s.13 – Uzupełnianie ilustracji naklejkami. Wypowiedzi na
temat ilustracji;
-
„ĆWICZ PIĘKNE CZYTANIE”:
Lubimy
wizyty w zoo.
To
małpa. To foka. A tam tygrys i zebra.
Mamy
tu papugi, ptaka kiwi i kolibry.
W
akwarium pływa rybka welonka.
Małpa
robi wesołe miny, a foka fika.
Tygrys
ma paski. I zebra ma paski.
Ale
to inne paski!
-
Wyszukiwanie
w tekście wyrazów wg instrukcji:
Jest
to nazwa zwierzęcia, które lubi wodę. W nim pływa rybka welonka.
Zwierzę, które robi wesołe miny. Zwierzę, które ma paski.
-
KARTY PRACY – dzieci
6- letnie
– cz. 5, s. 12
-
Kolorowanie obrazków zwierząt, które można spotkać w zoo.
-
KARTY PRACY – Dzieci
5- letnie
– cz. 4, s.33
-
Wskazywanie zwierząt, które spotkał Trampolinek – wg opisu.
ZABAWY
PLASTYCZNE – propozycje
do wykonania – wg możliwości dziecka:
-
„RYSUJ PO ŚLADZIE” – ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE
-
LABIRYNT:
-
„JAK NARYSOWAĆ ŻYRAFĘ” –
„Kredka i Ołówek – Rysuj z nami!” Szkółka Rysowania
Krasnala Tadzia
-
„JAK RYSOWAĆ LWA” –
jw.
Pozdrawiamy,
Panie
z grupy „Tygryski”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz