czwartek, 14 maja 2020


Bajki terapeutyczno – logopedyczne stymulujące narządy artykulacyjne
 (wargi, język, tor oddechowy)

Śniadanie Plastusia
Pobaw się z Plastusiem. Poćwicz swój języczek, aby dobrze mówić. Zaczynamy zabawę od śniadania z plastelinowym bohaterem. Czy jadłeś już śniadanie w jego towarzystwie?
Jeśli, nie zapraszam!

Plastuś obudził się rano, przeciągnął się i bardzo mocno ziewnął (zrób to samo co on).
Poczuł, że jego brzuszek jest pusty, poszedł do swojego przydomowego ogródka po warzywa. Zrywa świeże pomidorki z krzaczka (dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), rozgląda się w prawo (czubek języka dotyka prawego kącika ust) i na lewo (czubek języka dotyka lewego kącika ust), zastanawiając się co jeszcze zerwać na śniadanie. Bierze zielonego ogórka, rzodkiewki i szczypiorek. Na myśl o zdrowym śniadanku oblizuje pyszczek (językiem dotykamy do górnej wargi, oblizujemy ją).  Plastuś  wrócił do domu. Zrobił śniadanie i zaczął jeść (udajemy gryzienie i przeżuwanie, mlaszczemy, naśladując jedzenie). Miś chciał napić się herbatki, którą zrobił ale okazało się, że jest bardzo gorąca, (dmuchamy na gorącą herbatę – wciągamy powietrze nosem i dmuchamy). Podczas jedzenia Plastuś pobrudził sobie pyszczek. Teraz próbuje go wyczyścić. Oblizuje więc językiem dokładnie wargi, dotyka do kącików ust, a na koniec oblizuje ząbki (usta przez cały czas są szeroko otwarte).
Plastuś poczuł, że jego brzuszek jest już pełny. Posprzątał po śniadaniu i przeciągnął się. Spojrzał przez okno, wiosna budziła się do życia (wciągamy powietrze przez nos wypuszczamy ustami). Plastuś zastanowił się, co będzie robił z tak pięknie rozpoczętym dniem. Wiem, powiedział głośno (wybrzmiewamy samogłoski: ooo, aaa, eee, iii, uuu, yyy) zacznę wiosenne porządki.

Dziękuję, że zechciałeś towarzyszyć Misiowi w śniadaniu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz