niedziela, 3 maja 2020

MISIE 4.05.2020r.


4.05.2020r. /poniedziałek/                           ”MISIE”  
                                                            „Muzyka wokół nas”

 Dzień dobry. Zapraszam do wspólnej zabawy.

I.  Na początek zapraszam do zabawy  ruchowej z wykorzystaniem własnego ciała jako instrumentu.  W naszym przedszkolu pełno muzyki jest”  https://youtu.be/HzuQmEf9pbc  /Wy możecie zaśpiewać- w naszym pokoju/.

W naszym pokoju pełno muzyki jest
Są instrumenty, o których mało wiesz
Nasze ręce klaszczą tak / klaszczemy rączkami/
To jest muzyka która bardzo cieszy nas
Powtarzamy zwrotkę wymieniając przedostatni wers na:
Nasze nogi tupią tak/ tupiemy nóżkami na zmianę/
Nasze brzuchy grają tak / klepiemy się po brzuchu/

Nasze buzie śmieją się tak /śmiejemy się/

/wg Marty Bogdanowicz/

 

II. „Gdzie słychać muzykę?”- wysłuchiwanie dźwięków z otoczenia, próby ich odtworzenia.
Moi drodzy spróbujcie wraz z Rodzicami posłuchać dźwięków, które Was otaczają, nazwijcie je /np. kapanie wody, szum czajnika, stukanie w klawiaturę komputera itp./      i spróbujcie je powtórzyć.

„Szybko wolno” wyklaskiwanie prostych rytmów ilustrujących wypowiedziany tekst, powtarzanie zapamiętanego rytmu . / Drodzy Rodzice wyklaszczcie rytm tekstu „Wlazł kotek” i poproście, żeby dziecko to powtórzyło, następnie zróbcie to bardzo szybko       a później wolno./ Zabawę można powtórzyć kilka razy.
Wlazł / ko/tek / na/ pło/tek
i /mru/ga/  i/  mru/ga.
Ła/dna/  to  /pio/sen/ ka
nie/dłu/ga,/  nie/dłu/ga.

 „Wesoła gama” – drogie Dzieci posłuchajcie wierszyka przeczytanego przez Rodzica    i spróbujcie odpowiedzieć na pytania: O jakich dźwiękach była mowa w wierszyku?;  Co powstaje z zaśpiewania tych dźwięków w odpowiedniej kolejności? / gama / .
„Wesoła gama /Dominika Niemiec/
Gdy wesoły czas zabawy,
niech rozbrzmiewa: do, re, mi.
Wtedy wiem, że jest ci dobrze,
wtedy wiem, że fajnie ci.
Jeśli ci wesoło teraz,
zanuć ze mną: fa, sol, la.
Jeśli radość cię rozpiera,
śpiewaj głośno tak jak ja.
Niech radosne płyną dźwięki.
W szybkim rytmie: si i do.
Czy odnajdziesz z gamy dźwięki?
W tym wierszyku wszystkie są.

„Instrumenty z nutkami” kolorowanie  z wyklejaniem. /Pokoloruj wybrany instrument (wydrukowany lub narysowany przez Rodzica), poproś Rodzica o wycięcie kilku nutek   z papieru kolorowego i naklej je obok instrumentu./ Utrwalanie nazw instrumentów muzycznych.
      
MARAKASY




BĘBENEK



TAMBURYNO



TRÓJKĄT
TRĄBKA

III. Dla relaksu posłuchajcie Waszej ulubionej bajeczki czytanej przez Rodzica.

Powodzenia i dobrej zabawy. Pani Ania z grupy „Misie”.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz