4.05.2020r. /poniedziałek/ ”MISIE”
„Muzyka wokół nas”
Dzień dobry.
Zapraszam do wspólnej zabawy.
I. Na
początek zapraszam do zabawy ruchowej z
wykorzystaniem własnego ciała jako instrumentu. „W naszym przedszkolu pełno muzyki jest” https://youtu.be/HzuQmEf9pbc /Wy możecie zaśpiewać- w naszym
pokoju/.
W naszym pokoju pełno muzyki jest
Są instrumenty, o których mało wiesz
Nasze ręce klaszczą tak / klaszczemy rączkami/
To jest muzyka która bardzo cieszy nas
Powtarzamy zwrotkę wymieniając przedostatni
wers na:
Nasze nogi tupią tak/ tupiemy nóżkami na zmianę/
Nasze brzuchy grają tak / klepiemy się po
brzuchu/
Nasze buzie śmieją się tak /śmiejemy się/
/wg Marty Bogdanowicz/
II. „Gdzie słychać muzykę?”- wysłuchiwanie dźwięków z otoczenia,
próby ich odtworzenia.
Moi drodzy spróbujcie wraz z Rodzicami posłuchać dźwięków,
które Was otaczają, nazwijcie je /np. kapanie wody, szum czajnika, stukanie w
klawiaturę komputera itp./ i spróbujcie je powtórzyć.
„Szybko wolno” wyklaskiwanie prostych rytmów ilustrujących
wypowiedziany tekst, powtarzanie zapamiętanego rytmu . / Drodzy Rodzice wyklaszczcie
rytm tekstu „Wlazł kotek” i poproście, żeby dziecko to powtórzyło, następnie
zróbcie to bardzo szybko a później wolno./ Zabawę można powtórzyć kilka razy.
Wlazł / ko/tek / na/ pło/tek
i /mru/ga/ i/ mru/ga.
Ła/dna/ to /pio/sen/ ka
nie/dłu/ga,/ nie/dłu/ga.
„Wesoła gama” –
drogie Dzieci posłuchajcie wierszyka przeczytanego przez Rodzica i spróbujcie
odpowiedzieć na pytania: O jakich dźwiękach była mowa w wierszyku?; Co powstaje z zaśpiewania tych dźwięków w odpowiedniej
kolejności? / gama / .
„Wesoła gama /Dominika Niemiec/
Gdy wesoły czas zabawy,
niech rozbrzmiewa: do, re,
mi.
Wtedy wiem, że jest ci dobrze,
wtedy wiem, że fajnie ci.
Jeśli ci wesoło teraz,
zanuć ze mną: fa, sol, la.
Jeśli radość cię rozpiera,
śpiewaj głośno tak jak ja.
Niech radosne płyną dźwięki.
W szybkim rytmie: si i do.
Czy odnajdziesz z gamy dźwięki?
W tym wierszyku wszystkie są.
„Instrumenty z nutkami” kolorowanie z wyklejaniem. /Pokoloruj wybrany instrument (wydrukowany
lub narysowany przez Rodzica), poproś Rodzica o wycięcie kilku nutek z papieru
kolorowego i naklej je obok instrumentu./ Utrwalanie nazw instrumentów muzycznych.
MARAKASY
BĘBENEK
TAMBURYNO
TRÓJKĄT
TRĄBKA
III. Dla relaksu posłuchajcie
Waszej ulubionej bajeczki czytanej przez Rodzica.
Powodzenia i dobrej zabawy. Pani
Ania z grupy „Misie”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz