Krasnoludki-13.05.2020r./środa/- propozycje zajęć
TEMATYKA TYGODNIA: WRAŻENIA I UCZUCIA
TEMAT DNIA: CIEMNOŚĆ JEST NIEZWYKŁA!
CELE OGÓLNE: wdrażanie do
umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością.
I . Witam Was bardzo serdecznie. Dzisiejsze zajęcia będą o ciemności. Na
początek zabawa.
„Szukamy ciemności” –
zabawa integracyjna, przygotowanie do tematu dnia.
Dziecko
chodzi i szuka najciemniejszego miejsca w mieszkaniu. Po wspólnym ustaleniu, gdzie ono jest,
wszyscy udają się tam i siadają. Dziecko zamyka oczy, trzymając za ręce Rodzica
lub rodzeństwo. Chwilę przebywają w tym miejscu. Opowiada, jak się czuło w
ciemności.
II.
2a „Ciemność jest niezwykła” – rozmowa na
temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza
Ewy Szelburg-Zarembiny „Ciemnego pokoju nie trzeba się bać”. Wdrażanie
do umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością.
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać
Ewa Szelburg-Zarembina
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,
bo w ciemnym pokoju czar może się stać…
Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,
lampa Aladyna czasem się świeci…
Ach! W ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek
spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek…
Ach! W ciemnym pokoju podobno na pewno
zobaczyć się można ze Śpiąca Królewną…
Ach! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,
opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,
a wysoka czapla chodzi wciąż po desce
i
pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?
Po
przeczytaniu porozmawiajcie Państwo z dzieckiem na temat ciemności i lęków z
nią związanych. Zadajcie dzieciom pytania: Dlaczego ciemnego pokoju nie
trzeba się bać? Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić? Co wy
widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju? Czy to jest miłe? Dlaczego? Jaką miłą
postać chcielibyście zobaczyć w swoim ciemnym pokoju? Dlaczego?
2b.„Wesoły Straszak”
–
praca z wykorzystaniem różnorodnych
materiałów. Doskonalenie umiejętności manualnych i rozwijanie
wyobraźni.
Dzisiaj
zaproponuje Wam wykonanie Straszaka. Potrzebne będą 2 kartki, klej,
różnorodne materiały do ozdoby. Etapy wykonania pracy znajdziecie na zdjęciach.
Kartki sklejamy na brzegach, pozostawiając miejsce na włożenie dłoni do środka „Straszaka”.
Liczę na Waszą pomysłowość i zdjęcia. Udanej zabawy. Rodzic pomaga tylko w tych
momentach, w których dziecko nie potrafi samo sobie poradzić.
Swoje Straszaki możecie pomysłowo nazwać.
III. „Tańczące Straszydła”
– zabawa muzyczna. Pobawcie się
swoimi „Straszakami” do muzyki E. Griega „W grocie króla gór”
https://www.youtube.com/watch?v=r__Dk4oWGJQ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz