wtorek, 12 maja 2020

Krasnoludki-13.05.2020r./środa/- propozycje zajęć


Krasnoludki-13.05.2020r./środa/- propozycje zajęć

TEMATYKA TYGODNIA: WRAŻENIA I UCZUCIA
TEMAT DNIA: CIEMNOŚĆ JEST NIEZWYKŁA!
CELE OGÓLNE: wdrażanie do umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością.
I . Witam Was bardzo serdecznie. Dzisiejsze zajęcia będą o ciemności. Na początek zabawa.
„Szukamy ciemności” – zabawa integracyjna, przygotowanie do tematu dnia.
Dziecko chodzi i szuka najciemniejszego miejsca w mieszkaniu. Po wspólnym ustaleniu, gdzie ono jest, wszyscy udają się tam i siadają. Dziecko zamyka oczy, trzymając za ręce Rodzica lub rodzeństwo. Chwilę przebywają w tym miejscu. Opowiada, jak się czuło w ciemności.
II. 2a „Ciemność jest niezwykła” – rozmowa na temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny „Ciemnego po­koju nie trzeba się bać”. Wdrażanie do umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością.

Ciemnego pokoju nie trzeba się bać
Ewa Szelburg-Zarembina

Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,
bo w ciemnym pokoju czar może się stać…
Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,
lampa Aladyna czasem się świeci…
Ach! W ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek
spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek…
Ach! W ciemnym pokoju podobno na pewno
zobaczyć się można ze Śpiąca Królewną…
Ach! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,
opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,
a wysoka czapla chodzi wciąż po desce
i pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?

Po przeczytaniu porozmawiajcie Państwo z dzieckiem na temat ciemności i lęków z nią związanych. Zadajcie dzieciom pytania: Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać? Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić? Co wy widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju? Czy to jest miłe? Dlaczego? Jaką miłą postać chcielibyście zobaczyć w swoim ciemnym pokoju? Dlaczego?

2b.„Wesoły Straszak” – praca z wykorzystaniem różnorodnych materiałów. Doskonalenie umiejętności manualnych i rozwijanie wyobraźni.
Dzisiaj zaproponuje Wam wykonanie Straszaka. Potrzebne będą 2 kartki, klej, różnorodne materiały do ozdoby. Etapy wykonania pracy znajdziecie na zdjęciach. Kartki sklejamy na brzegach, pozostawiając miejsce na włożenie dłoni do środka „Straszaka”. Liczę na Waszą pomysłowość i zdjęcia. Udanej zabawy. Rodzic pomaga tylko w tych momentach, w których dziecko nie potrafi samo sobie poradzić.





 Swoje Straszaki możecie pomysłowo nazwać.


III. „Tańczące Straszydła” – zabawa muzyczna. Pobawcie się swoimi „Straszakami” do muzyki E. Griega „W grocie króla gór”
                        https://www.youtube.com/watch?v=r__Dk4oWGJQ

A na koniec obejrzyjcie film „STRASZYDŁA” bajka dla dzieci po polsku

          https://www.youtube.com/watch?v=0HttLkO6sdo

Serdecznie Was pozdrawiamy. Pani Dorotka i Pani Ela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz