niedziela, 10 maja 2020


11.05.2020.  –  PONIEDZIAŁEK  GRUPA  „TYGRYSKI” 
BLOK  TEMATYCZNY: W ZOO

TEMAT DNIA: W ŚWIECIE ZWIERZĄT

DZIKIE ZWIERZĘTA” – MATERIAŁ EDUKACYJNY (YouTube)
- Próby czytania nazw zwierząt: lew, lampart, hiena, zebra, hipopotam, bizon, tygrys, panda, wilk, małpa, goryl, krokodyl itp.;
- Naśladowanie głosów zwierząt;
- Odpowiadanie na pytania: Gdzie możemy spotkać dane zwierzę? W jakim środowisku ono żyje? Które zwierzęta żyją w Polsce?

ZABAWA MUZYCZNO- RUCHOWA: „SŁOŃ” (przypomnienie piosenki znanej dzieciom):
Z pewnością dobrze wiesz,
Że siedem gór gdzieś jest,
Za siódmą wielki zwierz
Na rower wsiadł i gna.
Ojej, to biały słoń,
Do niego szybko goń,
Ma trąbę tam, gdzie nos
I ogon w skos!


IMIENINY SŁONIA” – WIERSZ T. ŚLIWIAKA
Na swe imieniny słoń przyjaciół sprosił.
Przyszedł hipopotam i struś przybiegł co sił.
Przybył wielbłąd z żoną i dzieci swych piątką,
I pani żyrafa, i jej żyrafiątko.
Potem jeszcze doszedł lew, niedźwiedź i zebra.
I tak biesiadników cały tłum się zebrał.
Słoń był przecież znany ze swej gościnności,
Więc i nosorożca nie brakło wśród gości.
Zasiedli za stołem, na zgrabnych stołeczkach,
Zaśpiewali: „Sto lat” oraz „Szła dzieweczka” …
Z apetytem zjedli wszystkie smakołyki,
A potem w ruch poszły plotkarskie języki.
Zobaczyła zebrę żyrafa i szeptała: - A to gafa!
Przecież mogła się ta zebra w jakąś inną suknie przebrać.
Któż to dziś się tak ubiera? Paski już niemodne teraz.
Zebra szepcze sąsiadowi: - Ta żyrafa ma źle w głowie.
Mając taką długą szyję, jakież sobie suknie szyje?! –
Obgadały bez litości wszystkich tu zebranych gości
Że hipopotam brzuchaty, a wielbłąd, że garbaty,
Że lew za długą ma grzywę, że niedźwiedź taki leniwy,
Że w strusie piórka stroi się struś
I że nosorożec ma najbrzydszą z buź.
A kiedy przyjęcia koniec się zbliżał, nagle zapadła cisza…
Bo oto teraz, gdy już pusty stół, utrudzony drogą ukazał się żółw.

- Pytania skierowane do dzieci: Jakie zwierzęta słoń zaprosił na imieniny? Co się stało, gdy zwierzęta zjadły już wszystkie smakołyki? Jak myślicie, co to mogły być za smakołyki? Jak zachowała się zebra? Co sądzicie o takim zachowaniu? Kto spóźnił się na imieniny?

ZABAWA PARATEATRALNA: „ Z wizytą u słonia” – Rodzic czyta wiersz: „Imieniny słonia”, a dziecko ilustruje ruchem zachowania zwierząt.

ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE, LEŚNE…” – ZABAWA DYDAKTYCZNA
- Klasyfikowanie zwierząt na egzotyczne, hodowlane, leśne, polne.

 
ZABAWA RUCHOWA: „Słonie duże i małe” – reagowanie na zmianę rytmu granego przez rodzica na dowolnym „instrumencie perkusyjnym” (np. dwie drewniane łyżki, dwie rolki po ręcznikach papierowych). Gdy rytm jest wolny, dzieci stawiają duże kroki, ciężko stąpają po podłodze. Gdy rytm jest szybki, stawiają drobne, lekkie kroki.

RYSUJEMY ZWIERZĘTA” – ZABAWY PLASTYCZNE:

- KARTY PRACY – Dzieci 5- letnie – ćwiczenia grafomotoryczne, cz. 4, s. 30 - Nazywanie zwierząt ukrytych na obrazku; liczenie zwierząt; Rysowanie zwierząt po śladzie; kolorowanie wybranego zwierzątka.

- „JAK NARYSOWAĆ SŁONIA?” – propozycje z YouTube:

– „Kredka i Ołówek – Rysuj z nami”

– „Rysujemy słonia” (słoń od tyłu)
 
- „RYSUJ PO KROPECZKACH” – ćwiczenia grafomotoryczne

SŁUCHANIE LITERATURY DZIECIĘCEJ - Zachęcamy do przeczytania dzieciom utworów lub skorzystania z propozycji:

- Julian Tuwim - „Słoń Trąbalski”
- Jan Brzechwa – „Zoo” (wiersze o zwierzętach)
lub
- „Zoo” – Piosenki Pana Kleksa

Panie z grupy "Tygryski"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz