11.05.2020.
– PONIEDZIAŁEK GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: W ZOO
TEMAT
DNIA: W
ŚWIECIE ZWIERZĄT
„DZIKIE
ZWIERZĘTA” – MATERIAŁ EDUKACYJNY (YouTube)
-
Próby
czytania nazw zwierząt:
lew, lampart, hiena, zebra, hipopotam, bizon, tygrys, panda, wilk,
małpa, goryl, krokodyl itp.;
-
Naśladowanie
głosów zwierząt;
-
Odpowiadanie
na pytania:
Gdzie
możemy spotkać dane zwierzę? W jakim środowisku ono żyje? Które
zwierzęta żyją w Polsce?
ZABAWA
MUZYCZNO- RUCHOWA:
„SŁOŃ”
(przypomnienie piosenki znanej dzieciom):
Z
pewnością dobrze wiesz,
Że
siedem gór gdzieś jest,
Za
siódmą wielki zwierz
Na
rower wsiadł i gna.
Ojej,
to biały słoń,
Do
niego szybko goń,
Ma
trąbę tam, gdzie nos
I
ogon w skos!
„IMIENINY
SŁONIA” – WIERSZ T. ŚLIWIAKA
Na
swe imieniny słoń przyjaciół sprosił.
Przyszedł
hipopotam i struś przybiegł co sił.
Przybył
wielbłąd z żoną i dzieci swych piątką,
I
pani żyrafa, i jej żyrafiątko.
Potem
jeszcze doszedł lew, niedźwiedź i zebra.
I
tak biesiadników cały tłum się zebrał.
Słoń
był przecież znany ze swej gościnności,
Więc
i nosorożca nie brakło wśród gości.
Zasiedli
za stołem, na zgrabnych stołeczkach,
Zaśpiewali:
„Sto lat” oraz „Szła dzieweczka” …
Z
apetytem zjedli wszystkie smakołyki,
A
potem w ruch poszły plotkarskie języki.
Zobaczyła
zebrę żyrafa i szeptała: - A to gafa!
Przecież
mogła się ta zebra w jakąś inną suknie przebrać.
Któż
to dziś się tak ubiera? Paski już niemodne teraz.
Zebra
szepcze sąsiadowi: - Ta żyrafa ma źle w głowie.
Mając
taką długą szyję, jakież sobie suknie szyje?! –
Obgadały
bez litości wszystkich tu zebranych gości
Że
hipopotam brzuchaty, a wielbłąd, że garbaty,
Że
lew za długą ma grzywę, że niedźwiedź taki leniwy,
Że
w strusie piórka stroi się struś
I że
nosorożec ma najbrzydszą z buź.
A
kiedy przyjęcia koniec się zbliżał, nagle zapadła cisza…
Bo
oto teraz, gdy już pusty stół, utrudzony drogą ukazał się żółw.
-
Pytania
skierowane do dzieci:
Jakie
zwierzęta słoń zaprosił na imieniny? Co się stało, gdy
zwierzęta zjadły już wszystkie smakołyki? Jak myślicie, co to
mogły być za smakołyki? Jak zachowała się zebra? Co sądzicie o
takim zachowaniu? Kto spóźnił się na imieniny?
ZABAWA
PARATEATRALNA: „ Z wizytą u słonia”
– Rodzic czyta wiersz: „Imieniny słonia”, a dziecko ilustruje
ruchem zachowania zwierząt.
„ZWIERZĘTA
EGZOTYCZNE, LEŚNE…” – ZABAWA DYDAKTYCZNA
-
Klasyfikowanie zwierząt na egzotyczne, hodowlane, leśne, polne.
ZABAWA
RUCHOWA: „Słonie duże i małe”
– reagowanie na zmianę rytmu granego przez rodzica na dowolnym
„instrumencie perkusyjnym” (np. dwie drewniane łyżki, dwie
rolki po ręcznikach papierowych). Gdy rytm jest wolny, dzieci
stawiają duże kroki, ciężko stąpają po podłodze. Gdy rytm jest
szybki, stawiają drobne, lekkie kroki.
„RYSUJEMY
ZWIERZĘTA” – ZABAWY PLASTYCZNE:
-
KARTY PRACY – Dzieci 5- letnie
– ćwiczenia grafomotoryczne, cz. 4, s. 30 - Nazywanie zwierząt
ukrytych na obrazku; liczenie zwierząt; Rysowanie zwierząt po
śladzie; kolorowanie wybranego zwierzątka.
-
„JAK
NARYSOWAĆ SŁONIA?” –
propozycje z YouTube:
– „Kredka
i Ołówek – Rysuj z nami”
– „Rysujemy
słonia” (słoń od tyłu)
-
„RYSUJ PO KROPECZKACH” –
ćwiczenia grafomotoryczne
SŁUCHANIE
LITERATURY DZIECIĘCEJ -
Zachęcamy do przeczytania dzieciom utworów lub skorzystania z
propozycji:
-
Julian Tuwim - „Słoń Trąbalski”
-
Jan Brzechwa – „Zoo” (wiersze
o zwierzętach)
lub
-
„Zoo” – Piosenki Pana Kleksa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz