niedziela, 17 maja 2020


GRUPA SMERFY
TEMAT: W ZOO  18.05.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI


1.    „Przenosimy karteczki” - Ćwiczenie oddechowe. Dziecko otrzymuje rurkę plastikową i 6 małych kawałków papieru. Zadaniem przedszkolaka  jest przeniesienie za pomocą rurki papierków z jednego miejsca na drugie poprzez zasysanie powietrza.

2.    „Podróż samolotem”- Opowieść ruchowa. Dziecko powtarza  ruchy prezentowane przez rodzica: Zapraszam do podróży. Dzisiaj lecimy samolotem. Włączamy silniki: przekręcamy pokrętło trzy razy prawą ręką i dwa razy lewą ręką. Następnie zapinamy pasy. Uwaga: startujemy! Wyciągamy na boki ręce i lecimy (machamy rękami). Skręcamy w lewo, teraz prawo. Za chwilę lądujemy. Zwalniamy tempo i zatrzymujemy się (kucamy). Odpoczywamy przed kolejnym lotem.


3.    Wysłuchanie  wiersza Z. Bronikowskiej, pt.: "Gdzie był Krzyś?" oraz omówienie treści utworu.

- Gdzie byłeś Krzysiu?
- Daleko….
W Afryce, nad rzeką Nilem!
A dwa kroki przede mną
kąpały się dwa krokodyle!
Były takie olbrzymie,
paszcze miały szerokie
jak bramy.
Nie wierzysz? No to proszę,
Możesz zapytać mamy!
A potem hipopotam
po szyję wylazł z błota,
aż śmiały się goryle.
Słonie biegały jak konie!
Były zebry, żyrafy, szakale!
A ja –
Nie bałem się wcale.
Siedziałem obok mamy
i patrzyłem… patrzyłem….
Małpy jadły figi i daktyle,
Nosorożec bawił się w strumieniu,
a tygrysy leżały pod palmą.
I lwa widziałem,
A jakże!
I chociaż było ciemno,
nie bałem go się  także.
Ale zabłysło światło
i ludzie zaczęli uciekać!
Ja chciałem jeszcze zostać,
chciałem jeszcze poczekać,
ale mama…..
- O czym ty mówisz Krzysiu?
To ci się chyba śniło.
Skądże?
Naprawdę to widziałem!
To wszystko w kinie było.


4.    „Zwierzęta egzotyczne” -  rozmowa z dzieckiem na temat zwierząt, 
które możemy spotkać w ZOO na podstawie obrazka oraz materiału edukacyjnego „Dzikie zwierzęta” https://www.youtube.com/watch?v=PcDRe2Kk4aY


5.    Prezentacja mapy świata, na której są zarysowane kontury wszystkich kontynentów. Następnie pokazujemy  dziecku  zwierzęta na obrazkach i dopasowujemy do odpowiedniego kontynentu
·         Afryka – słoń, żyrafa, zebra, wielbłąd jednogarbny (Sahara), lew, hipopotam
·         Azja – słoń (Indie), panda (Chiny), wielbłąd dwugarbny (Azja Środkowa),
 tygrys, nosorożec
·         Australia – koala, kangur
·         Ameryka Południowa – jaguar, mrówkojad
·         Ameryka Północna – kojot
·         Antarktyda – pingwin
·         Arktyka – niedźwiedź polarny.


6.    „Memory” – poniżej zamieszczamy kartę pracy do gry  memory, poproście rodziców aby wydrukowali dwa razy kartę, pokolorujcie zwierzątka i wytnijcie. Bawcie się dobrze J

7.    „Egzotyczne zwierzątka” – praca plastyczna. Zapraszamy was do pomalowania farbami kolorowanki, na której znajdują się zwierzątka, które możecie spotkać w ZOO.


Pozdrawiamy Was
Pani Klaudia i Pani Ola


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz