niedziela, 10 maja 2020


              GRUPA SMERFY
TEMAT: W GOSPODARSTWIE WIEJSKIM 11.05.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI


1.  " W zagrodzie Małgosi" – bajeczka ortofoniczna.

Czytamy treść bajeczki, a dzieci naśladują odgłosy zwierząt:



Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.

Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.

Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.

Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.

Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.

Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.

I tak gra orkiestra ta, aż  Małgosia jeść im da.


2.    „Przenosimy karteczki” - ćwiczenie oddechowe.  Dziecko otrzymuje rurkę plastikową i 6 papierków. Dziecko zasysa powietrze przez rurkę i przenosi papierki z jednego miejsca na drugie.

3.    „Zwierzęta mieszkające na wsi”- Dziecko wymienia nazwy zwierząt 
z wiejskiego podwórka, podaje ich charakterystyczne cechy, opisuje wygląd, warunki życia
 i znaczenie w życiu człowieka.





4.    „Kaczki” zabawa rytmiczno-ruchowa.
Dziecko idzie po okręgu i odpowiednio do słów, przystając przy tym, 
tupią nogą (w podanym rytmie).

Jak to miło być kaczuszką, machać sobie prawą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie, prawą nóżką tupać sobie.

Tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Idzie kaczka nieboraczka, śmiesznie człapie w luźnych laczkach.

Za tą kaczką druga kaczka, idzie kaczek cała paczka.
Jak to miło być kaczuszką, machać sobie lewą nóżką.

Szczery uśmiech mieć na dziobie, lewą nóżką tupać sobie.
Tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup.


5.    „Zwierzęta na wsi” -rozwiązanie zagadek treściowych
Cztery nóżki, małe różki.
Skaczę, brykam i figluję,
kapusta mi bardzo smakuje. (koza)

Dobre ma zwyczaje –
ludziom mleko daje. (krowa)

W każdej wsi jest taki budzik,
który co dzień wszystkich budzi (kogut)

Chodzi po podwórku i grzebie łapami,
mówią o niej ptak domowy,
nazwijcie ją sami (kura)

Może być czarny,
rudy czy w łatki,
ma długie wąsy,
czasem krawatkę.
Włazi na płotek,
mruga na myszy,
najmniejszy szelest łatwo usłyszy. (kot)

Ma wspaniały ogon
i korali sznur,
nie gdacze,
nie kwacze,
a woła gul, gul. (indyk)

Dzięki niej na zimę masz czapkę
i szalik. Gdy w góry pojedziesz,
ujrzysz ją na hali. (owca)


6.    „Krowa z odbicia dłoni” – praca plastyczna. Do wykonania pracy plastycznej będzie nam potrzebna żółta kartka papieru, farby koloru: białego, czarnego i różowego, pędzelek , oczka ruchome lub wycięte z czarnego papieru i klej.
Pędzlem pomaluj całą rękę na biało. Oddzielnym pędzlem pomaluj czarne plamy na ciele i czubki palców na kopyta, a kciuk na różowo.
Drugą ręką naciśnij mocno dłoń, aby mieć pełny kontakt z kartką papieru.
Podnieś rękę, aby odsłonić, czarną farbą możesz poprawiać kształty, jeśli wydają się zbyt rozmazane. Poszerz różowy nos na kciuku, nadając mu owalny kształt. Narysuj ogon, twarz i uszy białą farbą. Na koniec pozwól wyschnąć krówce i doklej jej oczka i praca plastyczna skończona. Podzielcie się Smerfiki z nami Waszymi pracami. J

 1. 

2.


3.



W tym tygodniu:

5LATKI – Karty Pracy „Na wsi” s. 18-21

4LATKI – Karty Pracy „ Na wiejskim podwórku” s. 67-68



Pozdrawiamy Was 
Pani Klaudia i Pani Ola ☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz