19.05.2020.
– WTOREK,
GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: MAJOWA ŁĄKA
TEMAT
DNIA: W ŚWIECIE MOTYLI.
ZABAWA
RUCHOWA PRZY PIOSENCE „GŁOWA, RAMIONA…”
źródło
You Tube https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
wersja
angielska:
ZAGADKA:
Ma
dwa skrzydła kolorowe
czułki
i malutką głowę
Można
go zobaczyć wszędzie
tam,
gdzie kwiatów dużo będzie.
(motyl)
WIERSZ:
D. GELLNER „MOTYLE”
MOTYLE
W
atlasie motyli
mieszkały
motyle,
aż
kiedyś uciekły
z
atlasu i tyle.
I
wszędzie ich pełno, i więcej co chwilę,
gdzie
spojrzę, gdzie zerknę,
tam
siedzą motyle!
W
fotelu, na krzesłach,
w
donicy z kwiatami
i
każdy się pięknie
wachluje
skrzydłami.
A
jeden się nagle
przyczepił
do taty.
I
co? I mój tata
się
zrobił skrzydlaty!
Podskoczył
do góry,
ojej!
Czy widzicie?
Powiedział:
- Jak fajnie!
I
siadł na suficie!
A
teraz się grzecznie
zza
lampy wychyla
i
woła do mamy:
-
To wina motyla!
Rozmowa
na temat treści wiersza:
-
Gdzie mieszkały motyle?
-
Czy wiersz opisuje prawdziwe zdarzenie?
-
Co byście zrobiły, gdybyście nagle zmieniły się w motyle?
MOTYL
– CIEKAWOSTKI PRZYRODNICZE
Motyle
są owadami. Obecnie na świecie żyje około 150 tysięcy gatunków
motyli, z czego w Polsce ponad 3 tysiące.
Najczęściej dzielimy je na dzienne i nocne(ćmy). Większość
motyli odżywia się nektarem kwiatowym.
Skąd
się biorą motyle?
Motyle
składają jaja. Z
tych
jaj
wykluwają
się gąsienice,
które
z czasem zmieniają się w motyle.
Zapraszam
na krótki filmik „Cud
narodzin... motyla” https://www.youtube.com/watch?v=3HvR0aETxOA
Motyle
są owadami, których skrzydła są ubarwione tak samo po obu
stronach.
Posłuchaj
piosenki
pt. „Przyjaciel
motyl” i
przyjrzyj się tym
pięknym owadom.
Źródło:
You Tube:
https://www.youtube.com/watch?v=s9w_JhLGNpA
ZABAWY
Z SYMETRIĄ - przybliżanie dzieciom efektu odbicia i symetrii
CO
TO JEST SYMETRIA – zobaczcie swoje dłonie, przyłóżcie je do
siebie i co widzicie? Dłonie są do siebie symetryczne (jednakowe,
można je na siebie nałożyć.)
ZABAWA
- „SZUKAMY W LUSTRZE FIGUR GEOMETRYCZNYCH”
potrzebne
będą: lusterko (najlepiej bez ramki) i kartoniki (patrz: poniżej).
Należy
przyłożyć lusterko do brzegu figury (po prawej stronie) ….
popatrzeć w lusterko … i powiedzieć co powstało?
ZADANIE
Z PLAMĄ: potrzeba będzie kartka A4, kartkę składamy na pół,
potem ją otwieramy i na środku robimy plamę z farby. Następnie
ponownie składamy obie części kartki, mocno je do siebie
przyciskając. Po chwili otwieramy i co widzimy? Do czego plamy są
podobne?
Czy
powstały dwie symetryczne plamy?
DOSTRZEGANIE
REGULARNOŚCI W OBRAZKACH – przyjrzyj się obrazkom poniżej,
nazwij to co widzisz. Czy dostrzegasz dwie równe części w każdym
z obrazków?
SYMETRYCZNE
OBRAZKI - Zabawa polega na układaniu przedmiotów wzdłuż osi
symetrii lub inaczej w odbiciu lustrzanym.
Do
zabawy wystarczy kartka przedzielona na pół oraz różne
przedmioty, które macie w domu w parach (po 2 szt np. łyżeczki,
klocki, autka itp.).
Zabawę
rozpoczyna Rodzic - układamy początkowo po 3-4 przedmioty, dziecko
odtwarza ten sam wzór z drugiej strony. Stopniowo zwiększamy liczbę
przedmiotów, lub wykorzystujemy do zabawy kolorowe figury
geometryczne.
Przykład:
PRACA
PLASTYCZNA:
„MOTYL”
przybliżanie dziecku pojęcia symetrii – pokoloruj motyla tak,
żeby jego skrzydła były ubarwione jednakowo po obu stronach.
KARTY
PRACY DZIECI 6-LETNIE
KP
cz.5 ćw. 1, s.17 Narysuj drugie skrzydło motyla według wzoru.
KP
cz.5 ćw. 2, s.17 Połącz motyle z ich cieniami.
KP
cz.5 ćw. 1, s.18 Doklej w każdym rzędzie tyle owadów, aby było
ich razem tyle, ile wskazują liczby.
Pozdrawiamy 👋😊
Panie
z grupy „Tygryski”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz