20.05.2020
– ŚRODA, GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: MAJOWA ŁĄKA
TEMAT
DNIA: ŻYCIE
NA ŁĄCE
„PTASZEK
I ROBACZKI” – ZABAWA MANUALNA
-
Potrzebujemy:
klamerkę do bielizny (jako dziób ptaka) oraz skrawki włóczki lub
wycięte z papieru kolorowego kółka (o średnicy ok. 4 cm), na
których rysujemy owady. Rozsypanie „robaczków” na dywanie.
„Łapanie
robaczków”
- przy pomocy klamerki. „Ptaszek zanosi robaczki pisklętom”
-
„robaczki”
odkładamy np. na spodeczek. Ćwiczenie wykonujemy raz prawą, a raz
lewą ręką.
-
Dzieci
5- letnie
– wykorzystanie do zabawy elementów z Wyprawki,
Karty nr 28, 29, 30 – wypychamy kółka z owadami. Łapanie
„robaczków” rozsypanych na dywanie za pomocą klamerki do
bielizny jw.
„MASAŻYK”
– ZABAWA RELAKSACYJNA
„IDZIE
PANI, WIETRZYK WIEJE”
Idzie
pani: tup, tup, tup,
(Na
przemian z wyczuciem stukamy w plecy dziecka opuszkami palców
wskazujących)
Dziadek
z laską: stuk, stuk, stuk,
(Delikatnie
stukamy zgiętym palcem)
Skacze
dziecko: hop, hop, hop,
(Naśladujemy
dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)
Żaba
robi długi skok.
(Z
wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka, np. stopy i
głowę)
Wieje
wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
(Dmuchamy
w jedno i w drugie ucho dziecka)
Kropi
deszczyk: puk, puk, puk,
(Delikatnie
stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami)
A
grad w szyby: łup, łup, łup.
(Lekko
stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci
słonko
(Gładzimy
wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)
Wieje
wietrzyk
(Dmuchamy
we włosy dziecka)
Pada
deszczyk
(Z
wyczuciem stukamy opuszkami palców w plecy dziecka)
Czujesz
dreszczyk?
(Leciutko
szczypiemy w kark)
„SPACER
PO ŁĄCE” – OBSERWACJE PRZYRODNICZE Z KRASNALEM BORÓWKĄ
(„Wędrówki Skrzata Borówki – Łąka”, odc.3 - bajka
edukacyjna) https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
-
Rozmowa
z dziećmi na temat bajki:
-
Od kogo krasnal Borówka dostał zaproszenie? Dokąd wyruszył
krasnal po przygodę? Czym wyruszył w podróż?
-
Co rośnie na łące? Jakie znasz rośliny łąkowe?
-
Jak nazywa się wysuszona trawa? W jakim celu jest wykorzystywana?
-
Jakie owady zobaczyły na łące krasnale?
-
Jakie zwierzęta oprócz owadów mieszkają na łące?
-
Kto przylatuje nad łąkę? Pamiętasz nazwy tych ptaków?
-
Jakie zwierzęta przychodzą na łąkę, aby się pożywić?
-
Czego ciekawego z bajki dowiedziałeś się o życiu owadów, ptaków
i ssaków na łące?
„LORNETKA”
– ĆWICZENIA DRAMOWE
-
Wykorzystanie rolek po papierze jako lornetki. Dziecko, patrząc
przez lornetkę, opowiada, co widzi. Opowieść dotyczy łąki.
Następnie lornetkę przejmuje mama…
„WYMYŚLAMY
RYMY DO WIERSZYKA”
– Słuchanie wiersza „Majowa
majówka”.
Uzupełnianie przez dzieci brakujących wyrazów – rymów.
„MAJOWA
MAJÓWKA” – WIERSZ M. STRZAŁKOWSKIEJ
Majowa
majówka, szalona majówka –
Tu
kuka kukułka, tam muuu! muczy … (krówka)
Rżą
konie, brykając w galopie po łące,
Fikają
owieczki, kicają …! (zające)
Słowiki
się śmieją beztrosko, donośnie,
Wąż
w trawie przycupnął i słucha, jak … (rośnie)
Bez
pachnie jak dziki, soczyście, perliście –
Ku
słońcu się spieszą i kwiaty, i … (liście)
Wiatr
gwiżdże przeróżne głupstewka i bzdurki
I
goni po niebie obłoki i … (chmurki)
I
każdy z radości się łapie za głowę,
A
w głowie ma trele- morele …! (majowe)
„MAJOWA
ŁĄKA” - PRACA PLASTYCZNA
Malowanie
farbami plakatowymi
na podany temat.
Malujemy
trawy, rośliny łąkowe, mieszkańców i gości łąki. Możemy
również połączyć techniki plastyczne, malując tło – trawę,
liście kwiatów i ziół, a pozostałe elementy wyciąć z
papieru kolorowego lub bibułki. Możemy także wzorować się na
pracy plastycznej przedstawionej w bajce o krasnalu Borówce -
wykorzystać materiał przyrodniczy i różnorodne materiały
plastyczne.
KARTY
PRACY –
Dzieci
5- letnie –
cz. 4, s.43
-
Rozwiązywanie zagadek o owadach. Przyklejanie właściwych naklejek.
KARTY
PRACY: Dzieci 6- letnie
– Wyprawka, karta nr 18
-
„ŁĄKA”
–
Wycinanie puzzli. Układanie obrazka i naklejanie go na kartce.
Kolorowanie obrazka.
KARTY
PRACY –
Dzieci
6- letnie
– cz. 5, s.19
-
Omówienie ilustracji. Czytanie podpisów, naklejanie właściwych
zdań pod obrazkami. Zwrócenie uwagi na to, jakimi znakami
zakończone są zdania (kropka, wykrzyknik, znak zapytania). Czytanie
zdań ze zwróceniem uwagi na intonację.
Jakie
ładne, delikatne kwiaty!
Dwie
krople rosy.
Ile
tu biedronek?
Ten
ptak to wilga.
-
Spróbuj ułożyć kilka zdań na temat łąki, roślin, zwierząt…
Pozdrawiamy 👋😊
Panie
z grupy: „Tygryski”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz