wtorek, 19 maja 2020


20.05.2020  –  ŚRODA,  GRUPA  „TYGRYSKI”
BLOK  TEMATYCZNY: MAJOWA ŁĄKA
TEMAT DNIA: ŻYCIE NA ŁĄCE

PTASZEK I ROBACZKI” – ZABAWA MANUALNA
- Potrzebujemy: klamerkę do bielizny (jako dziób ptaka) oraz skrawki włóczki lub wycięte z papieru kolorowego kółka (o średnicy ok. 4 cm), na których rysujemy owady. Rozsypanie „robaczków” na dywanie. „Łapanie robaczków” - przy pomocy klamerki. „Ptaszek zanosi robaczki pisklętom” - „robaczki” odkładamy np. na spodeczek. Ćwiczenie wykonujemy raz prawą, a raz lewą ręką.
- Dzieci 5- letnie – wykorzystanie do zabawy elementów z Wyprawki, Karty nr 28, 29, 30 – wypychamy kółka z owadami. Łapanie „robaczków” rozsypanych na dywanie za pomocą klamerki do bielizny jw.


 
 
MASAŻYK” – ZABAWA RELAKSACYJNA
IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE”

Idzie pani: tup, tup, tup,
(Na przemian z wyczuciem stukamy w plecy dziecka opuszkami palców wskazujących)
Dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
(Delikatnie stukamy zgiętym palcem)
Skacze dziecko: hop, hop, hop,
(Naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)
Żaba robi długi skok.
(Z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka, np. stopy i głowę)
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
(Dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
Kropi deszczyk: puk, puk, puk,
(Delikatnie stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami)
A grad w szyby: łup, łup, łup.
(Lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci słonko
(Gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)
Wieje wietrzyk
(Dmuchamy we włosy dziecka)
Pada deszczyk
(Z wyczuciem stukamy opuszkami palców w plecy dziecka)
Czujesz dreszczyk?
(Leciutko szczypiemy w kark)


SPACER PO ŁĄCE” – OBSERWACJE PRZYRODNICZE Z KRASNALEM BORÓWKĄ („Wędrówki Skrzata Borówki – Łąka”, odc.3 - bajka edukacyjna) https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
- Rozmowa z dziećmi na temat bajki:
- Od kogo krasnal Borówka dostał zaproszenie? Dokąd wyruszył krasnal po przygodę? Czym wyruszył w podróż?
- Co rośnie na łące? Jakie znasz rośliny łąkowe?
- Jak nazywa się wysuszona trawa? W jakim celu jest wykorzystywana?
- Jakie owady zobaczyły na łące krasnale?
- Jakie zwierzęta oprócz owadów mieszkają na łące?
- Kto przylatuje nad łąkę? Pamiętasz nazwy tych ptaków?
- Jakie zwierzęta przychodzą na łąkę, aby się pożywić?
- Czego ciekawego z bajki dowiedziałeś się o życiu owadów, ptaków i ssaków na łące?


LORNETKA” – ĆWICZENIA DRAMOWE
- Wykorzystanie rolek po papierze jako lornetki. Dziecko, patrząc przez lornetkę, opowiada, co widzi. Opowieść dotyczy łąki. Następnie lornetkę przejmuje mama…

WYMYŚLAMY RYMY DO WIERSZYKA” – Słuchanie wiersza „Majowa majówka”. Uzupełnianie przez dzieci brakujących wyrazów – rymów.

MAJOWA MAJÓWKA” – WIERSZ M. STRZAŁKOWSKIEJ
Majowa majówka, szalona majówka –
Tu kuka kukułka, tam muuu! muczy … (krówka)
Rżą konie, brykając w galopie po łące,
Fikają owieczki, kicają …! (zające)
Słowiki się śmieją beztrosko, donośnie,
Wąż w trawie przycupnął i słucha, jak … (rośnie)
Bez pachnie jak dziki, soczyście, perliście –
Ku słońcu się spieszą i kwiaty, i … (liście)
Wiatr gwiżdże przeróżne głupstewka i bzdurki
I goni po niebie obłoki i … (chmurki)
I każdy z radości się łapie za głowę,
A w głowie ma trele- morele …! (majowe)


MAJOWA ŁĄKA” - PRACA PLASTYCZNA
Malowanie farbami plakatowymi na podany temat.
Malujemy trawy, rośliny łąkowe, mieszkańców i gości łąki. Możemy również połączyć techniki plastyczne, malując tło – trawę, liście kwiatów i ziół, a pozostałe elementy wyciąć z papieru kolorowego lub bibułki. Możemy także wzorować się na pracy plastycznej przedstawionej w bajce o krasnalu Borówce - wykorzystać materiał przyrodniczy i różnorodne materiały plastyczne.

 

KARTY PRACY Dzieci 5- letnie – cz. 4, s.43
- Rozwiązywanie zagadek o owadach. Przyklejanie właściwych naklejek.

KARTY PRACY: Dzieci 6- letnie – Wyprawka, karta nr 18
- „ŁĄKA” – Wycinanie puzzli. Układanie obrazka i naklejanie go na kartce. Kolorowanie obrazka.

KARTY PRACY Dzieci 6- letnie – cz. 5, s.19
- Omówienie ilustracji. Czytanie podpisów, naklejanie właściwych zdań pod obrazkami. Zwrócenie uwagi na to, jakimi znakami zakończone są zdania (kropka, wykrzyknik, znak zapytania). Czytanie zdań ze zwróceniem uwagi na intonację.
Jakie ładne, delikatne kwiaty!
Dwie krople rosy.
Ile tu biedronek?
Ten ptak to wilga.

- Spróbuj ułożyć kilka zdań na temat łąki, roślin, zwierząt…

Pozdrawiamy 👋😊
Panie z grupy: „Tygryski”














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz