niedziela, 24 maja 2020

GRUPA SMERFY
TEMAT: ŚWIĘTO MAMY I TATY  25.05.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI

1.    „Moja mama i mój tata”- zabawa słowna. Dziecko siedzi naprzeciwko rodzica i  opowiada o faktach z życia swojej mamy i taty. Mówi , jak się nazywają, jaki zawód wykonują (czym się zajmują), jakie mają zainteresowania (co lubią robić).



2.     „Kwiatki dla mojej mamy”- zabawa matematyczna. Stawiamy  przed dzieckiem 2 wazony. Dziecko wkłada do nich różną liczbę kwiatków. Dziecko za każdym razem przelicza kwiaty w każdym wazonie i porównuje, np.: 6 i 6 – Tyle samo w każdym wazonie; 2 i 5 – W drugim jest więcej. / W pierwszym jest mniej; 6 i 4 – W pierwszym wazonie jest więcej. / W drugim jest mniej



3.    „Figury woskowe”- zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko poruszają się po pokoju. Gdy rodzic klaśnie w dłonie, dziecko stają nieruchomo; gdy klaśnie dwa razy, wraca do spacerowania.

4.     „Tańczymy raz i dwa”- zabawa muzyczno-ruchowa. Dziecko maszeruje trzymając za ręce mamę/tatę/rodzeństwo i śpiewa piosenkę na melodię popularnej piosenki „Tańczymy labado”.

Tańczymy raz i dwa, raz i dwa, raz i dwa.
Tańczymy raz i dwa, małego walczyka!
Tańczą go synowie, synowie, synowie,
tańczą go synowie i córeczki też!

Po zaśpiewaniu rodzic. pyta: Rączki były? Domownicy odpowiadają: Były! Rodzic pyta: Główki były? Domownicy odpowiadają: Nie były! Uczestnicy zabawy łapią się za głowy, maszerują po kole i śpiewają. Zabawę można kontynuować, wymieniając kolejne nazwy części ciała.

5.    „Mama i tata” – praca plastyczna. Potrzebne będą, dwie kartki białego papieru, pastele, kawałki włóczki (do stworzenia włosów), nożyczki, klej najlepiej magik. Zadaniem dziecka jest narysowanie portretu mamy i taty ☺️

  
6.    „Dziękuję mamo, dziękuję tato” – wspólne wysłuchanie piosenki dla mamy i taty.

Uczyliście mnie chodzić
Uczyliście mnie mówić
Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi

Ja mogę na Was liczyć
Wiem, że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie

Dziękuję mamo, dziękuję tato,
Za każdą zimę, za każde lato
Dziękuję mamo, dziękuję tato
Za to, że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was

A najpiękniejsze chwile
Są kiedy mnie tulicie
Dajecie mi buziaki
Idziemy tak przez życie.

Co mogę dla Was zrobić?
Jak mogę się odwdzięczyć
Jesteście w moim sercu
Będziecie w mej pamięci.


7.    Zapraszamy was do wspólnego upieczenia ciasteczek migdałowych oraz zrobienia ciasteczkowych  lizaków dla mamy i taty, życzymy wam pysznych wypieków 🍰🍭




Pozdrawiamy Was Smerfiki oraz Waszych rodziców 
🧡 Pani Klaudia i Pani Ola 🧡

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz