GRUPA SMERFY
TEMAT: WYPRAWA
DO AFRYKI 22.05.2020
PROPOZYCJE
ZABAW Z DZIEĆMI
1.
„Afrykańskie powitanie”- wprowadzenie do
zajęć
Afryka, Afryka – to gorący ląd
Afryka, Afryka – jest daleko stąd
W Afryce, Afryce – żyją krokodyle
W Afryce, Afryce – spędzę miłe chwile.
Powtarzamy
rymowankę siedząc, następnie dobieramy gesty do poszczególnych wersów rymowanki
2.
„Szóstka słoni” – wysłuchanie i nauka
wyliczanki
1.Szóstka
słoni siedziała na drzewie
Jak
tam weszły, tego nikt nie wie
Nagle
zerwał się potężny wiatr
Pierwszy
słoń spadł prosto na ziemie
2.Piątka
słoni siedziała na drzewie
Jak
tam weszły, tego nikt nie wie
Nagle
zerwał się potężny wiatr
Drugi
słoń spadł prosto na ziemie
3.Czwórka
słoni siedziała na drzewie
Jak
tam weszły, tego nikt nie wie
Nagle
zerwał się potężny wiatr
Trzeci
słoń spadł prosto na ziemie
4.Trójka
słoni siedziała na drzewie
Jak
tam weszły, tego nikt nie wie
Nagle
zerwał się potężny wiatr
Czwarty
słoń spadł prosto na ziemie
5.Dwójka
słoni siedziała na drzewie
Jak
tam weszły, tego nikt nie wie
Nagle
zerwał się potężny wiatr
Piąty
słoń spadł prosto na ziemie
6.Ostatni
słoń został sam na drzewie
Zamknął
oczy, czekał cierpliwie
Lecz
nim zerwał się potężny wiatr
Gałąź
pękła, słoń z drzewa spadł
3.
„Zwierzęta” - zabawa orientacyjno-porządkowa
Dziecko biega swobodnie po sali, na
przerwę w muzyce nasłuchuje hasła rodzica, np.: lew – dziecko naśladuje sposób
poruszania się lwa.
4.
„Zwiedzanie dżungli” – zabawa pantomimiczna do opowiadania. Dotarliśmy
do Afryki, wysiadamy z tratw i idziemy na ląd po wodzie (wysokie unoszenie
kolan) a potem po gorącym piasku (lekkie podskoki). Rozglądamy się uważnie na
boki, szukamy tubylców. Czas ruszać w drogę, przedzieramy się przez
dżunglę(ruchy rękoma na boki).Chodźmy bardzo cicho by nikogo nie spłoszyć albo
by nas nie usłyszał lew (idziemy na palcach). Ciiiii! (dajemy palec na buzię).
Słychać jakiś szelest. Uciekajmy na drzewo (naśladujemy wspinanie się na
drzewo). O! Jaka miła małpka – chcesz, to się pobawimy. Pomałpujmy, tak jak ona
(dzieci naśladują ruchy) np. drapią się po plecach, skaczą na jednej nodze,
itp. Dość zabawy chyba jesteśmy już bezpieczni, możemy schodzić z drzewa
(naśladujemy schodzenie z drzewa). Ruszamy dalej w drogę. Przed nami rzeka,
musimy ją przeskoczyć (duży skok do przodu), a teraz skaczemy po kamieniach
(małe podskoki). Uwaga! Krokodyl (naśladujemy kłapanie paszczy krokodyla), a
tam płynie hipopotam (naśladujemy rękoma pływanie w wodzie). Już niedługo
dotrzemy do wioski, musimy tylko przejść obok śpiącego węża (dziecko kładzie
się na podłodze i sycząc poruszają się po niej)Nareszcie jesteśmy w wiosce.
Witamy się z tubylcami nawzajem i na powitanie zaśpiewajmy piosenkę „Afryka
dzika” https://www.youtube.com/watch?v=pXzZDNzzOYw
5.
„Afrykańska
biżuteria” – praca plastyczno-techniczna. Tworzenie łańcuszków i bransoletek z
kolorowego makaronu.
Potrzebne materiały:
Potrzebne materiały:
-makaron
-bibuła marszczona
-pojemniki
-ciepła woda
-gumka lub nitka
-bibuła marszczona
-pojemniki
-ciepła woda
-gumka lub nitka
Odcinamy około 2cm bibuły i
wkładamy do pojemniczków.
Do pojemników wlewamy ciepłą
wodę. Im mniej wody, tym ciemniejszy kolor i odwrotnie – im więcej, tym kolor
jaśniejszy. Do każdego pojemnika wlewamy około pół szklanki.
Mieszamy, żeby rozprowadzić
kolor, który na początku koncentruje się bliżej bibuły.
Wsypujemy makaron i czekamy
kilka minut. Nie ma co trzymać go w wodzie za długo, gdyż szybko nasiąka wodą i
po wysuszeniu może pękać.
Makaron schnie od kilku do
kilkunastu godzin, w zależności od makaronu i temperatury pomieszczenia.
Po tym czasie makaron jest
gotowy i możemy rozpocząć kreatywne zabawy. Przy okazji usprawniamy nasze
rączki czyli ćwiczymy motorykę małą. Zaczynamy zabawę!
Kolorowy makaron typu rurki
świetnie nadaje się do nawlekania. Mogą z niego powstać makaronowe korale,
bransoletki czy łańcuchy.
Kolorowy makaron można
również naklejać, tworząc kartki i obrazki. Dobrze sprawdza się klej Magic,
który po wyschnięciu jest przezroczysty. Makaron z płaskimi krawędziami
przykleja się momentalnie, natomiast świderki trzeba chwile pozostawić w
spokoju, aż do wyschnięcia kleju.
Zachęcamy Was kochani do stworzenia kolorowej biżuterii 🙂
Zapraszamy
was również do obejrzenia bajeczki o zwierzętach
w Afryce
🦁🐯🐵🦓🐘🦒🐪🐒
🦁🐯🐵🦓🐘🦒🐪🐒
Pozdrawiamy Was
🧡Pani Klaudia i Pani Ola 🧡
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz