czwartek, 7 maja 2020

8.05.2020r MISIE


8.05.2020r. /piątek/                                ”MISIE”  
                                                         „Kolorowe nutki”

Witam Was bardzo serdecznie. Zapraszam do wspólnej zabawy.
I. Moi drodzy zapraszam Was do naszej zabawy w „Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy”. Przypominam Rodzic/Baba Jaga/ odwraca się tyłem, uczestnicy zabawy poruszają się swobodnie, kiedy Baba Jaga wypowiada słowa: „raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy”, odwraca się a uczestnicy zabawy stają w bezruchu i muszą wytrzymać w danej pozycji. Zabawę powtarzamy kilka razy.
II. Posłuchajcie uważnie wiersza czytanego przez Rodzica.
 „Nutki” D. Gellner

Jedna nutka – druga nutka,
ta radosna – a ta smutna.
Obie nutki, tak jak inne,
mają dom na pięciolinii.

Jedna nutka siadła w kącie,
w oczach łezki ma błyszczące,
bo próbuje i nie może 
żadnym kluczem drzwi otworzyć.

Na to mówi druga nutka:
- Nie rozpaczaj, nie trać głowy!
Drzwi do domu otworzymy
czarnym kluczem wiolinowym.

Spróbuj odnaleźć i wskaż na poniższej pięciolinii: klucz wiolinowy i nutki /policz je/. Drodzy rodzice zaśpiewajcie Dziecku gamę wskazując jednocześnie odpowiednie dźwięki na pięciolinii. / Dla ułatwienia można wydrukować, jeśli jest to możliwe./ Drogie Dzieci teraz spróbujcie wy zaśpiewać gamę ze wskazywaniem dźwięków.


Drogie Dzieci zaśpiewajcie i „zagrajcie” naszą piosenkę „Jestem muzykantem konszabelantem”
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na skrzypcach, na skrzypcach.  /krzyżujemy ręce i wykonujemy gest grania na skrzypcach/
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dyl.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na trąbie, na trąbie.   /wykonujemy gest gry na trąbce/
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, tut.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na flecie, na flecie.   /wykonujemy gest gry na flecie z poruszaniem pluszkami/
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firl.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na bębnie, na bębnie   /rekami oklepujemy brzuszek/
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na wszystkim, na wszystkim.
Dylu dylu, trutu tutu,
Firli firli, bum tarara,
Dylu dylu, trutu tutu,
Firli firli, bum.

„Nutki i klucze”- teraz zapraszam do zabaw ćwiczących Wasze rączki. Rysuj po śladzie paluszkiem a następnie kredką.






III.„Klucz do układanki”- drogie Dzieci pokolorujcie  klucz wiolinowy, z pomocą Rodziców potnijcie kartkę z kluczem na cztery kawałki. Stworzyliście układankę, spróbujcie ją ułożyć.

Posłuchajcie wspólnie ulubionej muzyki, która Was relaksuje.

Powodzenia i dobrej zabawy. Panie z grupy „Misie”.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz