8.05.2020r. /piątek/ ”MISIE”
„Kolorowe
nutki”
Witam Was bardzo serdecznie. Zapraszam do wspólnej zabawy.
I. Moi drodzy zapraszam Was do
naszej zabawy w „Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy”. Przypominam Rodzic/Baba
Jaga/ odwraca się tyłem, uczestnicy zabawy poruszają się swobodnie, kiedy Baba
Jaga wypowiada słowa: „raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy”, odwraca się a
uczestnicy zabawy stają w bezruchu i muszą wytrzymać w danej pozycji. Zabawę
powtarzamy kilka razy.
II.
Posłuchajcie uważnie wiersza czytanego przez Rodzica.
„Nutki” D. Gellner
Jedna nutka – druga nutka,
ta radosna – a ta smutna.
Obie nutki, tak jak inne,
mają dom na pięciolinii.
Jedna nutka siadła w kącie,
w oczach łezki ma błyszczące,
bo próbuje i nie może
żadnym kluczem drzwi otworzyć.
Na to mówi druga nutka:
- Nie rozpaczaj, nie trać głowy!
Drzwi do domu otworzymy
czarnym kluczem wiolinowym.
Spróbuj
odnaleźć i wskaż na poniższej pięciolinii: klucz wiolinowy i nutki /policz je/.
Drodzy rodzice zaśpiewajcie Dziecku gamę wskazując jednocześnie odpowiednie
dźwięki na pięciolinii. / Dla ułatwienia można wydrukować, jeśli jest to
możliwe./ Drogie Dzieci teraz spróbujcie wy zaśpiewać gamę ze wskazywaniem
dźwięków.
Drogie Dzieci zaśpiewajcie i
„zagrajcie” naszą piosenkę „Jestem muzykantem konszabelantem”
Jestem
muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na skrzypcach, na skrzypcach. /krzyżujemy ręce i wykonujemy gest grania na skrzypcach/
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na skrzypcach, na skrzypcach. /krzyżujemy ręce i wykonujemy gest grania na skrzypcach/
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dyl.
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dylu dylu,
Dylu dylu, dyl.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na trąbie, na trąbie. /wykonujemy gest gry na trąbce/
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na trąbie, na trąbie. /wykonujemy gest gry na trąbce/
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, tut.
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, trutu tutu,
Trutu tutu, tut.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na flecie, na flecie. /wykonujemy gest gry na flecie z poruszaniem pluszkami/
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na flecie, na flecie. /wykonujemy gest gry na flecie z poruszaniem pluszkami/
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firl.
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firli firli,
Firli firli, firl.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na bębnie, na bębnie /rekami oklepujemy brzuszek/
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na bębnie, na bębnie /rekami oklepujemy brzuszek/
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum.
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum tarara,
Bum tarara, bum.
Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na wszystkim, na wszystkim.
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
Na wszystkim, na wszystkim.
Dylu dylu, trutu tutu,
Firli firli, bum tarara,
Dylu dylu, trutu tutu,
Firli firli, bum.
Firli firli, bum tarara,
Dylu dylu, trutu tutu,
Firli firli, bum.
„Nutki i klucze”- teraz
zapraszam do zabaw ćwiczących Wasze rączki. Rysuj po śladzie paluszkiem a
następnie kredką.
III.„Klucz do układanki”-
drogie Dzieci pokolorujcie klucz
wiolinowy, z pomocą Rodziców potnijcie kartkę z kluczem na cztery kawałki.
Stworzyliście układankę, spróbujcie ją ułożyć.
Posłuchajcie wspólnie
ulubionej muzyki, która Was relaksuje.
Powodzenia i dobrej zabawy.
Panie z grupy „Misie”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz