czwartek, 28 maja 2020


GRUPA SMERFY
TEMAT:  ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ  29.05.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI



1.    „Witamy się wybraną częścią ciała” – zabawa integracyjna
https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec&list=OLAK5uy_le4sC6ZHKaKQE-LK1Y2a_N6Ye5K5e3nh4&index=2
Dziecko i rodzice tańczą przy akompaniamencie muzyki „Wesołe powitanie” .
Na przerwę w muzyce i hasło „tworzymy pary” dziecko i rodzice dobierają się
 i witają się ze sobą np. rękami, nosami, czubkami butów, łokciami, policzkami.

2.    „Znikające krzesełka” – zabawa integracyjna. Gdy gra muzyka rodzice/rodzeństwo z dzieckiem tańczą, gdy muzyka cichnie muszą zająć krzesełko. Przy każdej przerwie rodzic zabiera jedno krzesło. Na krzesełkach siada rodzic i dzieci.

3.    „Rodzinny spacer Kasi” -  wysłuchanie wiersza B. Formy oraz próba 
odpowiedzi na pytania dotyczące utworu.

„Rodzinny spacer Kasi”

Mama, tata,
ja i brat
na spacer idziemy.

Nawet kiedy
pada deszcz
wszyscy się śmiejemy.

Ze mną razem
bawią się
tata, brat i mama.

Taka moja
właśnie jest
rodzina kochana.

Każde dziecko prawo ma
rodzinę mieć swoją
Wspólnie razem spędzać czas
Bawić się wesoło.


Pytania do wiersza:
- Z kim poszła na spacer dziewczynka Kasia ?
- Co lubi robić Kasia z rodzicami?
- Co robią wspólnie, gdy pada deszcz?
- Do czego wszystkie dzieci mają prawo?
- Co lubisz robić razem z rodzicami?

4.    „Baja Zumba” – zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence. Wspólny taniec z rodziną.

Zumba zumba, baja baja zumba
Zumba zumba ,baja baja baj
Daj mi zumbę, baja baja zumbę
Daj mi zumbę, daj
Zumba zumba, baja baja zumba
Zumba zumba ,baja baja baj
Daj mi zumbę, baja baja zumbę
Daj mi zumbę, daj

Wszyscy razem w górę ręce
Wszyscy razem w górę, w górę
Baw się z nami, w górę ręce
W górę ręce
W górę!

Wszyscy razem krok do przodu
Wszyscy razem krok, krok
Baw się z nami, krok do przodu
Krok do przodu
Krok!

Zumba zumba, baja baja zumba
Zumba zumba ,baja baja baj
Daj mi zumbę, baja baja zumbę
Daj mi zumbę, daj
Zumba zumba, baja baja zumba
Zumba zumba ,baja baja baj
Daj mi zumbę, baja baja zumbę
Daj mi zumbę, daj

Wszyscy razem hop do góry
Wszyscy razem hop, hop
Baw się z nami hop do góry
Hop do góry
Hop!

Zumba zumba, baja baja zumba
Zumba zumba ,baja baja baj
Daj mi zumbę, baja baja zumbę
Daj mi zumbę, daj
Zumba zumba, baja baja zumba
Zumba zumba ,baja baja baj
Daj mi zumbę, baja baja zumbę
Daj mi zumbę, daj


5.    „Kółko i krzyżyk z korków” – chciałybyśmy was zachęcić do stworzenia razem z rodzicami gry „Kółko i krzyżyk”. Do przygotowania potrzebujecie 10 korków plastikowych, najlepiej 5 korków niebieskich i 5 korków zielonych (taki przykład) oraz 4 kredki dłuższe i kawałek wstążki. Na 5 korkach rysujecie kółka i na kolejnych 5 korkach krzyżyki. Przekładacie kredki aby stworzyć pola i gra gotowa 🙂





6.    „Rodzinny  masażyk”

Szliśmy razem na wycieczkę,
(otwartą dłonią uciskanie pleców)
z tyłu na plecach mieliśmy teczkę.
(rysowanie prostokąta na plecach)
Na niebie świeciło słoneczko,
(zataczanie niewielkich kół na ramionach)
a myśmy biegali w kółeczko.
(rysowanie kół na łopatkach)
Długą linę mama z tatą trzymali
(rysowanie wężyka wzdłuż kręgosłupa)
i wesoło na boki się kiwali.
(kiwanie głową osoby siedzącej przed nami)
Wolno szliśmy, szurając nogami
(otwartą dłonią uciskanie pleców, a następnie
głaskanie w dół i górę wzdłuż kręgosłupa)
a mama skakała wesoło za nami.
(dwoma palcami każdej ręki podskoki po plecach)
Wtem zaczął kropić deszczyk
(delikatne stukanie palcami po plecach)
i poczuliśmy wesoły dreszczyk.
(połaskotanie w pasie osoby siedzącej
przed nami)

7.     „Co do kogo należy” - Ta zabawa może przysporzyć wiele śmiechu. To cenne doświadczenie uświadomić sobie co do kogo należy w domu. Należy wydrukować ilustracje mamy i taty oraz czynności, które trzeba wyciąć i przykleić pod odpowiednimi obrazkami. Miłej zabawy ☺️




8.    „Rodzina” – na koniec przygotowałyśmy kolorowankę, przygotujcie kredki i pastele i do dzieła, ćwiczcie małą motorykę.


🌼 🏵️ Kochani życzymy wam i rodzicom miłego dnia🏵️ 🌼
P
Klaudia i Pani Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz