MISIE- 14.05.2020 r./czwartek/- propozycje
zajęć
TEMATYKA TYGODNIA: WRAŻENIA I UCZUCIA
TEMATYKA DNIA: WYRAŻANIE EMOCJI
Cele ogólne:
Rozwijanie umiejętności rozumienia własnych uczuć, doskonalenie pamięci przez naukę
krótkich rytmicznych tekstów, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez
malowanie.
I.Witam Was
Misiaczki. Na początek przypomnijmy sobie piosenkę o emocjach. Możecie rytmicznie
powtórzyć refren.
„Refren: Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć
mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
Płyną z serca spontanicznie.
Od kołyski w Nas mieszkają.
I się zdarza bardzo często, że o sobie znać nam dają.
Refren:
Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć
mieszka w Nas.
To emocje
Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
Nie ma wcale nic w tym złego,
że się czasem zezłościmy,
że czujemy wstyd lub smutek.
My z tym sobie poradzimy!
Refren: Radość
smutek złość i strach.
Tyle uczuć
mieszka w Nas.
To emocje
Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
Wygonimy wszystkie strachy,
damy w kość okropnej złości.
I zadbamy by najwięcej,
było śmiechu i radości.
Refren: Radość
smutek złość i strach.
Tyle uczuć
mieszka w Nas.
To emocje
Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą”
Po wysłuchaniu utworu możemy porozmawiać z dziećmi: Jakie emocje odczuwamy?
Kiedy czujemy: radość, złość, strach, smutek? Czy wszyscy odczuwamy emocje?
II.
Drodzy Rodzice zadajcie dzieciom zagadki
o emocjach:
„Gdy się w nasze serce wkrada, to naszymi myślami włada.
Marszczy nam nosek, oczy i czoło. Tupie nóżką i rączką grozi wkoło”(Złość)
Jaka to emocja powiedzcie dzieci? Rączki wymachują, ciało w górę leci,
oczy jak iskierki się zapalają, wszystkie ząbki usta odkrywają.(radość)
Usta jak podkówka odwrócona, często łezka w oku zakręcona
Wygląd twarzy tej dziewczyny, jakby najadła się cytryny.(smutek)
III. "Kleksikowe emcje". Kontynuując temat możemy z dziećmi wykonać pracę plastyczna związaną z emocjami.Do jej wykonania potrzebne będą nam farby plakatowe lub akwarelowe, rozcieńczone wodą, słomki do napojów, kartki papieru, flamaster lub ołówek. Dzieci robią na kartkach papieru kleksiki, następnie rozdmuchują je przez słomkę do napoju. Jeśli nie mamy słomki, możemy po prostu wraz z dzieckiem wykonać kolorowe kleksiki. Po wyschnięciu, rysujemy oczy, buzię, nogi, włosy itp.- wg. własnych pomysłów, tak aby przedstawiały określone emocje. Udanej zabawy!
Na koniec zobaczcie film pt. "Wyrażam emocje- scenki sytuacyjne"
http://scholaris.pl/zasob/110279
Serdecznie Was pozdrawiamy. Pani Dorotka i Pani
Ania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz