środa, 13 maja 2020

MISIE- 14.05.2020 r./czwartek/- propozycje zajęć


MISIE- 14.05.2020 r./czwartek/- propozycje zajęć

TEMATYKA TYGODNIA: WRAŻENIA I UCZUCIA
TEMATYKA DNIA: WYRAŻANIE EMOCJI
Cele ogólne: Rozwijanie umiejętności rozumienia własnych uczuć, doskonalenie pamięci przez naukę krótkich rytmicznych tekstów, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez malowanie.

I.Witam Was Misiaczki. Na początek przypomnijmy sobie piosenkę o emocjach. Możecie rytmicznie powtórzyć refren.
 „Refren: Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
Płyną z serca spontanicznie.
Od kołyski w Nas mieszkają.
I się zdarza bardzo często, że o sobie znać nam dają.
Refren: Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
Nie ma wcale nic w tym złego,
że się czasem zezłościmy,
że czujemy wstyd lub smutek.
My z tym sobie poradzimy!
Refren: Radość smutek złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
Wygonimy wszystkie strachy,
damy w kość okropnej złości.
I zadbamy by najwięcej,
było śmiechu i radości.
Refren: Radość smutek złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą”
Po wysłuchaniu utworu możemy porozmawiać z dziećmi: Jakie emocje odczuwamy? Kiedy czujemy: radość, złość, strach, smutek? Czy wszyscy odczuwamy emocje?

II. Drodzy Rodzice  zadajcie dzieciom zagadki o emocjach:

„Gdy się w nasze serce wkrada, to naszymi myślami włada.
Marszczy nam nosek, oczy i czoło. Tupie nóżką i rączką grozi wkoło”(Złość)

Jaka to emocja powiedzcie dzieci? Rączki wymachują, ciało w górę leci,
oczy jak iskierki się zapalają, wszystkie ząbki usta odkrywają.(radość)

Usta jak podkówka odwrócona, często łezka w oku zakręcona
Wygląd twarzy tej dziewczyny, jakby najadła się cytryny.(smutek)


III. "Kleksikowe emcje". Kontynuując temat  możemy z dziećmi wykonać pracę plastyczna związaną z emocjami.Do jej wykonania potrzebne będą nam farby plakatowe lub akwarelowe, rozcieńczone wodą, słomki do napojów, kartki papieru, flamaster lub ołówek. Dzieci robią na kartkach papieru kleksiki, następnie rozdmuchują je przez słomkę do napoju. Jeśli nie mamy słomki, możemy po prostu wraz z dzieckiem wykonać kolorowe kleksiki. Po wyschnięciu, rysujemy oczy, buzię, nogi, włosy itp.- wg. własnych pomysłów, tak aby przedstawiały określone emocje. Udanej zabawy!



 

Na koniec zobaczcie film pt. "Wyrażam emocje- scenki sytuacyjne"
http://scholaris.pl/zasob/110279

Serdecznie Was pozdrawiamy. Pani Dorotka i Pani Ania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz