niedziela, 3 maja 2020


04.05.2020. -  PONIEDZIAŁEK  GRUPA  „TYGRYSKI”
  BLOK  TEMATYCZNY: DBAM O ZDROWIE
TEMAT DNIA: DLACZEGO NALEŻY DBAĆ O ZDROWIE?

O CZYM MÓWIĘ” – ZABAWA DYDAKTYCZNA
Rodzic opisuje przedmioty znajdujące się w łazience, służące do dbania o higienę, nie podając ich nazw (np. mydło, ręcznik, grzebień, chusteczka higieniczna, szampon, krem). Zadaniem dzieci jest je odgadnąć oraz podzielić te słowa na sylaby i określić, na jaką głoskę się rozpoczynają.

WESOŁE ĆWICZENIA PRZY PIOSENCE” - przypomnienie zabawy ruchowej: „SKACZEMY, BIEGNIEMY” – „WYGIBASY Z NASZEJ KLASY”

U PANA DOKTORA” – WIERSZ M. TERLIKOWSKIEJ
Przed drzwiami pana doktora
Czeka kolejka spora.
Pawełka boli brzuszek,
Marek skaleczył paluszek.
Dorotka także jest chora,
Bo bardzo kaszle od wczoraj.
Małgosię wciąż boli głowa,
Lalka też nie jest zdrowa.
Wchodzi Pawełek. No, śmiało!
Badanie nie będzie bolało.
Trzeba otworzyć buzię raz - dwa,
Pokazać język, powiedzieć a- a- a.
Oddychać, stanąć na wadze,
Potrzymać termometr – i już.
Więc płakać nikomu nie radzę –
Chyba, że jesteś tchórz.
Pan doktor zna różne sposoby,
Żeby przepędzić choroby.
- Przepiszę ci proszki, Pawełku,
Różowe w niebieskim pudełku.
Pan doktor smaruje palec
Śmiesznym lekarstwem fioletowym.
- Bolało, Marku? – Prawie wcale.
I palec Marka będzie zdrowy.
A co dla kaszlącej Dorotki?
Syrop. Naprawdę słodki.
Małgosia pójdzie na prześwietlenie.
A lalka? Czy nic nie dostanie?
Prawda, lalka jest trochę blada…
Ale Małgosia sama ją zbada.
Przecież Małgosia pamięta,
Jak doktor bada pacjenta.

 

- Pytania skierowane do dzieciDo kogo przyszły dzieci? Co dolegało Pawełkowi / Markowi / Dorotce / Małgosi? Co dzieciom zalecił pan doktor? Jak im pomógł? Gdzie kupujemy tabletki i syrop? Czy dzieci mogą same zażywać lekarstwa? Dlaczego tylko dorośli mogą podawać dzieciom leki? Na czym polega praca lekarza?
- Czytanie wyrazów (podział wyrazów na sylaby, na głoski):
doktor, leki, syrop, tabletki, waga, termometr, badanie


HIGIENA” – PIOSENKI DLA DZIECI BAJUBAJU. TV – YouTube
Po jedzeniu myję ząbki,
Szczotka, pasta wchodzi w ruch.
Gąbką myję całe ciało,
Szyję, plecy oraz brzuch.
Ref. Robię pianę i spłukuję
I zarazki likwiduję.


Po zabawie brudne rączki
Mydło myje raz, dwa, trzy.
Jestem czysty i pachnący,
Właśnie to pasuje mi.
Ref. Robię pianę i spłukuję
I zarazki likwiduję.


- Pytania skierowane do dzieci: Co to jest higiena? Jak należy dbać o higienę ciała? Jak należy dbać o higienę jamy ustnej? Dlaczego trzeba przestrzegać zasad higieny?
- Nauka piosenki, powtarzanie tekstu utworu.
- Obrazowanie ruchem treści piosenki: czynności mycia zębów, ciała, rąk.

KARTY PRACY:
DZIECI 6- LETNIE, Karty pracy, cz. 4, s. 59
- Kiedy powinniśmy umyć ręce?
- Rysowanie warzyw po śladzie.
Emocje – s. 18-19
- Opowiadanie treści historyjki obrazkowej, odpowiadanie na pytania dotyczące historyjki, rysowanie zakończenia historyjki.
DZIECI 5- LETNIE , cz.4, s.10-11
- Opowiadanie treści obrazków – Co robią dzieci, aby być zdrowe? Dorysowanie brakujących elementów.

PIELĘGNIARKA” – KOLOROWANIE AKCESORIÓW MEDYCZNYCH
- Pokoloruj akcesoria używane przez panią pielęgniarkę (dzieci mające możliwość wydrukowania kolorowanki). W jaki sposób pielęgniarka pomaga ludziom? Dlaczego praca pielęgniarki jest ważna? Kto jeszcze niesie pomoc chorym ludziom?


Panie z grupy "Tygryski"










 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz