04.05.2020.
- PONIEDZIAŁEK GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: DBAM O ZDROWIE
TEMAT
DNIA: DLACZEGO
NALEŻY DBAĆ O ZDROWIE?
„O
CZYM MÓWIĘ” – ZABAWA DYDAKTYCZNA
Rodzic
opisuje przedmioty znajdujące się w łazience, służące do dbania
o higienę, nie podając ich nazw (np. mydło, ręcznik, grzebień,
chusteczka higieniczna, szampon, krem). Zadaniem dzieci jest je
odgadnąć oraz podzielić te słowa na sylaby i określić, na jaką
głoskę się rozpoczynają.
„WESOŁE
ĆWICZENIA PRZY PIOSENCE” -
przypomnienie zabawy ruchowej: „SKACZEMY,
BIEGNIEMY” – „WYGIBASY Z NASZEJ KLASY”
„U
PANA DOKTORA” – WIERSZ M. TERLIKOWSKIEJ
Przed
drzwiami pana doktora
Czeka
kolejka spora.
Pawełka
boli brzuszek,
Marek
skaleczył paluszek.
Dorotka
także jest chora,
Bo
bardzo kaszle od wczoraj.
Małgosię
wciąż boli głowa,
Lalka
też nie jest zdrowa.
Wchodzi
Pawełek. No, śmiało!
Badanie
nie będzie bolało.
Trzeba
otworzyć buzię raz - dwa,
Pokazać
język, powiedzieć a- a- a.
Oddychać,
stanąć na wadze,
Potrzymać
termometr – i już.
Więc
płakać nikomu nie radzę –
Chyba,
że jesteś tchórz.
Pan
doktor zna różne sposoby,
Żeby
przepędzić choroby.
-
Przepiszę ci proszki, Pawełku,
Różowe
w niebieskim pudełku.
Pan
doktor smaruje palec
Śmiesznym
lekarstwem fioletowym.
-
Bolało, Marku? – Prawie wcale.
I
palec Marka będzie zdrowy.
A
co dla kaszlącej Dorotki?
Syrop.
Naprawdę słodki.
Małgosia
pójdzie na prześwietlenie.
A
lalka? Czy nic nie dostanie?
Prawda,
lalka jest trochę blada…
Ale
Małgosia sama ją zbada.
Przecież
Małgosia pamięta,
Jak
doktor bada pacjenta.
-
Pytania
skierowane do dzieci
– Do
kogo przyszły dzieci? Co dolegało Pawełkowi / Markowi / Dorotce /
Małgosi? Co dzieciom zalecił pan doktor? Jak im pomógł? Gdzie
kupujemy tabletki i syrop? Czy dzieci mogą same zażywać lekarstwa?
Dlaczego tylko dorośli mogą podawać dzieciom leki? Na czym polega
praca lekarza?
-
Czytanie
wyrazów
(podział wyrazów na sylaby, na głoski):
doktor,
leki, syrop, tabletki, waga, termometr, badanie
„HIGIENA”
– PIOSENKI DLA DZIECI BAJUBAJU. TV – YouTube
Po
jedzeniu myję ząbki,
Szczotka,
pasta wchodzi w ruch.
Gąbką
myję całe ciało,
Szyję,
plecy oraz brzuch.
Ref.
Robię pianę i spłukuję
I
zarazki likwiduję.
Po
zabawie brudne rączki
Mydło
myje raz, dwa, trzy.
Jestem
czysty i pachnący,
Właśnie
to pasuje mi.
Ref.
Robię pianę i spłukuję
I
zarazki likwiduję.
-
Pytania skierowane do dzieci:
Co
to jest higiena? Jak należy dbać o higienę ciała? Jak należy
dbać o higienę jamy ustnej? Dlaczego trzeba przestrzegać zasad
higieny?
-
Nauka
piosenki,
powtarzanie tekstu utworu.
-
Obrazowanie
ruchem treści piosenki:
czynności mycia zębów, ciała, rąk.
KARTY
PRACY:
DZIECI
6- LETNIE, Karty pracy,
cz. 4, s. 59
-
Kiedy powinniśmy umyć ręce?
-
Rysowanie warzyw po śladzie.
Emocje
–
s. 18-19
-
Opowiadanie treści historyjki obrazkowej, odpowiadanie na pytania
dotyczące historyjki, rysowanie zakończenia historyjki.
DZIECI
5- LETNIE ,
cz.4, s.10-11
-
Opowiadanie treści obrazków – Co robią dzieci, aby być zdrowe?
Dorysowanie brakujących elementów.
„PIELĘGNIARKA”
– KOLOROWANIE AKCESORIÓW MEDYCZNYCH
-
Pokoloruj akcesoria używane przez panią pielęgniarkę (dzieci
mające możliwość wydrukowania kolorowanki). W jaki sposób
pielęgniarka pomaga ludziom? Dlaczego praca pielęgniarki jest
ważna? Kto jeszcze niesie pomoc chorym ludziom?
Panie z grupy "Tygryski"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz