12.05.2020r. /wtorek/ ”MISIE”
„W płaczu nie ma nic złego”
Witamy bardzo serdecznie Dzieci i Rodziców . Oto kilka
propozycji zadań i zabaw.
I. „Labada” – zabawa ruchowa
do piosenki na poprawę humoru./W domu trudno będzie tańczyć w kole, dlatego proponuję aby każdy
tańczył osobno do poszczególnych zwrotek łapiąc się za główkę, kolanka, rączki
itd./ https://www.youtube.com/watch?v=pvZkbqz68c4
II. „Gdy ci smutno…”
D. Niemiec - uważne słuchanie wiersza. Rozmowa z dziećmi
na temat treści utworu, kierowana pytaniami: Dlaczego
można się smucić?; Kto może pomóc,
gdy jest smutno?; W
jaki sposób może pomóc przyjaciel, jak może wesprzeć?; Co to jest empatia?.
/Drogie dzieci posłuchajcie
wierszyka przeczytanego przez Rodzica i spróbujcie odpowiedzieć na przygotowane
pytania./
Gdy ci smutno, gdy ci źle,
przyjaciel zawsze wesprze
cię.
On cię przytuli, otrze z
twarzy łzy.
Pomoże nawet wtedy, gdy
nie wie do końca, skąd ten
smutek w tobie,
lecz razem dacie z nim radę
sobie.
Bo wasze serca czują tak
samo,
a to właśnie kiedyś empatią
nazwano.
„Pocieszanka” – rozmowa na temat sposobów poprawiania humoru.
/ Teraz spróbujcie porozmawiać na temat sposobów, które Wam poprawiają humor./
Ponownie posłuchajcie piosenki o emocjach prezentowanej przez Śpiewające Brzdące, spróbujcie
powtórzyć jej refren.
ref: Radość, smutek, złość i strach,
tyle uczuć mieszka w nas.
To emocje nasze są,
które wyjść na zewnątrz chcą.
I. Płyną z serca spontanicznie.
Od kołyski w nas mieszkają.
I się zdarza bardzo często,
że o sobie znać nam dają.
II. Nie ma wcale w tym nic złego,
że się czasem zezłościmy,
że czujemy wstyd lub smutek.
My z tym sobie poradzimy.
III. Wygonimy wszystkie strachy.
Damy w kość okropnej złości.
I zadbamy by najwięcej było śmiechu i radości
III. Drogie Dzieci wybierzcie swoją ulubioną książeczkę z bajką
i spróbujcie opowiedzieć ją Rodzicom, oglądając ilustracje. Kształtowanie umiejętności
budowania wypowiedzi.
Życzę dobrej zabawy. Panie z
grupy „Misie”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz