poniedziałek, 11 maja 2020


12.05  WTOREK   -  GRUPA  „TYGRYSKI” 
BLOK  TEMATYCZNY: W ZOO
TEMAT DNIA: ZWIEDZAMY ZOO

MASAŻ NA DOBRY HUMOR”
Rodzic recytuje wiersz, a dziecko wykonuje gesty zgodne z jego treścią:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz

ZAGADKA
Rozwiąż zagadkę a dowiesz się gdzie dzisiaj powędrujemy…

Duży ogród w środku miasta,
dużo domków w nim i klatek.
Zajrzyj tam by się przekonać,
co zwierzęta robią czasem.
                                                        (zoo)

NASZE ZOO
Nazwij zwierzątka przedstawione na ilustracji. Wydrukuj obrazek i tabelkę z wyrazami. Następnie porozcinaj napisy i dopasuj do zwierzątek. Możesz pokolorować obrazek.

 

 
ŻYRAFA
WIELBŁĄD
NOSOROŻEC
KROKODYL
ZEBRA
MAŁPA
NIEDŹWIEDŹ
LEW
TYGRYS
SŁOŃ
 


Podziel wyrazy, znajdujące się w tabeli poniżej na sylaby.
Następnie pokoloruj tyle kratek z prawej strony, ile sylab jest w danym wyrazie.

 
ŻYRAFA





WIELBŁĄD





NOSOROŻEC





KROKODYL





ZEBRA





MAŁPA





NIEDŹWIEDŹ





LEW





TYGRYS





SŁOŃ






 
- ZABAWA RUCHOWA - interpretacja ruchowa wiersza.

Kogo można zobaczyć w zoo?”
W zoo jest wesoło,
(dziecko 3 razy klaszcze)
ludzie chodzą wkoło,
(obrót wokół własnej osi)
byk ma duże rogi,
(podnoszą ręce do góry i wysuwają 2 palce)
bocian nie ma nogi,
(stoją na jednej nodze)
foka pływa w stawie,
(dłonie na ramionach i wykonują wiatraki)
nie widać jej prawie,
słonie wodę piją,
(wyciągają do przodu wyprostowaną rękę, drugą na plecach i machają trąbą)
niedźwiedzie się biją,
(naśladują boksowanie)
sowa w domku siedzi,
(krzyżują ręce na piersiach i wykonują przysiad)
boi się niedźwiedzi.
(poruszają się w prawo i w lewo).

DOKOŃCZ ZDANIE:
Nazwij zwierzątka przedstawione na obrazkach i spróbuj dokończyć zdania.
 


 
Groźny jak…. (lew)
Powolny jak…. (żółw)
Dumny jak …. (paw)



POSŁUCHAJ JAKIE ODGŁOSY WYDAJĄ ZWIERZĘTA W ZOO...

ZAPRASZAM NA WYCIECZKĘ DO ZOO W WARSZAWIE


POSŁUCHAJ KASIĘ, KTÓRA OPOWIADA O SWOIM ZOO

Opowiadanie M. Strzałkowskiej : „Mama, tata , ja i zoo”
Mama, tata i ja mamy wielki dom z ogromnym ogrodem. Jest tu całkiem sporo miejsca – dla nas i małego zoo.
Obok klombu z tulipanami bryka zebra i żyrafa, a dalej – zwinne tygrysy.
W stawie pływa srogi krokodyl i całkiem spory hipopotam, a nad stawem ogromny słoń.
Po moim pokoju też biega spore stadko. Dywan to ulubione miejsce płowego lwa. Po fotelu pełza wielka anakonda, na kanapie fika wesoła małpka, a z okna zerka stado papug.
Na pewno wielu z was ma apetyt na wielkie domowe zoo!
No to powiem wam, jaka jest prawda…
Zebra, żyrafa i tygrysy to figurki z gliny. Tak jak krokodyl i hipopotam. Natomiast ogromny słoń jest zrobiony z grubego papieru. Ta dekoracja ogrodu to duma mojego taty!
A ozdoby w moim pokoju to pomysł mamy. Płowy lew to dywan. Stado papug ozdabia zasłony. Anakonda to maskotka z aksamitu, a małpka to moja stara ulubiona zabawka.
I takim sposobem mamy w domu istne ZOO!

Pamiętasz jakie zwierzęta miała Kasia w swoim domu?
Jak one wyglądały i z czego były zrobione?
Rozejrzyj się po swoim pokoju, może masz też „egzotyczne zwierzątka” wokół siebie?
Zapraszam do zrobienia swojego DOMOWEGO ZOO. Można wykonać zwierzątka np. z plasteliny chyba, że masz jeszcze inny pomysł...

Powodzenia.. wykonane prace przechowaj, 
chętnie zobaczymy je po powrocie do przedszkola...


JAKIE TO ZWIERZĘ?” – ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK.

To duży, piękny kot, na pewno nie domowy.
Ma kły oraz pazury, najczęściej jest brązowy.
Z dużej, bujnej grzywy samiec jest nam znany.
Dlatego królem zwierząt bywa czasem zwany. (lew)

Ma dwa kły i cztery nogi,
bardzo duże uszy
oraz trąbę, która czasem
za prysznic mu służy. (słoń)

Długa szyja, ogon, nogi
długi język małe rogi.
Kto by chciał jej spojrzeć w oczy,
musi na drabinę wskoczyć. (żyrafa)

Ma wielką paszczę z ostrymi zębami.
Dobrze pływa w wodzie, żywi się rybami.
Jest zielony lub brązowy i ma cztery nogi.
Gdy jest głodny, wtedy lepiej zejść mu szybko z drogi. (krokodyl)

KARTY PRACY:
- Dzieci 6-letnie KP nr 5 str. 10 – 11 Opowiedz co przedstawia ilustracja. Naklej brakujące podpisy.
- Dzieci 5 – letnie KP nr 4 str. 28 – 29. Sprawdź, jaką literą oznaczony jest każdy wybieg na mapie zoo. Nalep na wybiegach właściwe zwierzęta. Powinno być ich tyle, ile wskazują cyfry.

Pozdrawiamy 😊
Panie z grupy „Tygryski”





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz