12.05
WTOREK - GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: W ZOO
TEMAT
DNIA: ZWIEDZAMY ZOO
„MASAŻ
NA DOBRY HUMOR”
Rodzic
recytuje wiersz, a dziecko wykonuje gesty zgodne z jego treścią:
Żeby
było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz
i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem
oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język
w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu
jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz
i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz:
mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz
buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz
główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp
lekko całą twarz i już dobry humor masz
ZAGADKA
Rozwiąż
zagadkę a dowiesz się gdzie dzisiaj powędrujemy…
Duży
ogród w środku miasta,
dużo domków w nim i klatek.
Zajrzyj tam by się przekonać,
co zwierzęta robią czasem.
dużo domków w nim i klatek.
Zajrzyj tam by się przekonać,
co zwierzęta robią czasem.
(zoo)
NASZE
ZOO
Nazwij
zwierzątka przedstawione na ilustracji. Wydrukuj obrazek i tabelkę
z wyrazami. Następnie porozcinaj napisy i dopasuj do zwierzątek.
Możesz pokolorować obrazek.
ŻYRAFA
|
WIELBŁĄD
|
NOSOROŻEC
|
KROKODYL
|
ZEBRA
|
MAŁPA
|
NIEDŹWIEDŹ
|
LEW
|
TYGRYS
|
SŁOŃ
|
Podziel
wyrazy, znajdujące się w tabeli poniżej na sylaby.
Następnie
pokoloruj tyle kratek z prawej strony, ile sylab jest w danym
wyrazie.
ŻYRAFA
|
|||||
WIELBŁĄD
|
|||||
NOSOROŻEC
|
|||||
KROKODYL
|
|||||
ZEBRA
|
|||||
MAŁPA
|
|||||
NIEDŹWIEDŹ
|
|||||
LEW
|
|||||
TYGRYS
|
|||||
SŁOŃ
|
-
ZABAWA RUCHOWA - interpretacja
ruchowa wiersza.
„Kogo
można zobaczyć w zoo?”
W zoo jest wesoło,
W zoo jest wesoło,
(dziecko
3 razy klaszcze)
ludzie chodzą wkoło,
ludzie chodzą wkoło,
(obrót
wokół własnej osi)
byk ma duże rogi,
byk ma duże rogi,
(podnoszą
ręce do góry i wysuwają 2 palce)
bocian nie ma nogi,
bocian nie ma nogi,
(stoją
na jednej nodze)
foka pływa w stawie,
foka pływa w stawie,
(dłonie
na ramionach i wykonują wiatraki)
nie widać jej prawie,
słonie wodę piją,
nie widać jej prawie,
słonie wodę piją,
(wyciągają
do przodu wyprostowaną rękę, drugą na plecach i machają
trąbą)
niedźwiedzie się biją,
niedźwiedzie się biją,
(naśladują
boksowanie)
sowa w domku siedzi,
sowa w domku siedzi,
(krzyżują
ręce na piersiach i wykonują przysiad)
boi się niedźwiedzi.
boi się niedźwiedzi.
(poruszają
się w prawo i w lewo).
DOKOŃCZ
ZDANIE:
Nazwij
zwierzątka przedstawione na obrazkach i spróbuj dokończyć zdania.
Groźny
jak…. (lew)
Powolny
jak…. (żółw)
Dumny
jak …. (paw)
POSŁUCHAJ
JAKIE ODGŁOSY WYDAJĄ ZWIERZĘTA W ZOO...
ZAPRASZAM
NA WYCIECZKĘ DO ZOO W WARSZAWIE
POSŁUCHAJ
KASIĘ, KTÓRA OPOWIADA O SWOIM ZOO
Opowiadanie
M. Strzałkowskiej : „Mama, tata , ja
i zoo”
Mama,
tata i ja mamy wielki dom z ogromnym ogrodem. Jest tu całkiem sporo
miejsca – dla nas i małego zoo.
Obok
klombu z tulipanami bryka zebra i żyrafa, a dalej – zwinne
tygrysy.
W
stawie pływa srogi krokodyl i całkiem spory hipopotam, a nad stawem
ogromny słoń.
Po
moim pokoju też biega spore stadko. Dywan to ulubione miejsce
płowego lwa. Po fotelu pełza wielka anakonda, na kanapie fika
wesoła małpka, a z okna zerka stado papug.
Na
pewno wielu z was ma apetyt na
wielkie domowe zoo!
No
to powiem wam, jaka jest prawda…
Zebra,
żyrafa i tygrysy to figurki z gliny. Tak jak krokodyl i hipopotam.
Natomiast ogromny słoń jest zrobiony z grubego papieru. Ta
dekoracja ogrodu to duma mojego taty!
A
ozdoby w moim pokoju to pomysł mamy. Płowy lew to dywan. Stado
papug ozdabia zasłony. Anakonda to maskotka z aksamitu, a małpka to
moja stara ulubiona zabawka.
I
takim sposobem mamy w domu istne ZOO!
Pamiętasz
jakie zwierzęta miała Kasia w swoim domu?
Jak
one wyglądały i z czego były zrobione?
Rozejrzyj
się po swoim pokoju, może masz też „egzotyczne zwierzątka”
wokół siebie?
Zapraszam
do zrobienia swojego DOMOWEGO ZOO. Można wykonać zwierzątka np. z
plasteliny chyba, że masz jeszcze inny pomysł...
Powodzenia..
wykonane prace przechowaj,
chętnie zobaczymy je po powrocie do
przedszkola...
„JAKIE
TO ZWIERZĘ?” – ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK.
To duży, piękny kot, na pewno nie domowy.
Ma
kły oraz pazury, najczęściej jest brązowy.
Z
dużej, bujnej grzywy samiec jest nam znany.
Dlatego
królem zwierząt bywa czasem zwany. (lew)
Ma
dwa kły i cztery nogi,
bardzo
duże uszy
oraz
trąbę, która czasem
za
prysznic mu służy. (słoń)
Długa
szyja, ogon, nogi
długi
język małe rogi.
Kto
by chciał jej spojrzeć w oczy,
musi
na drabinę wskoczyć. (żyrafa)
Ma
wielką paszczę z ostrymi zębami.
Dobrze
pływa w wodzie, żywi się rybami.
Jest
zielony lub brązowy i ma cztery nogi.
Gdy
jest głodny, wtedy lepiej zejść mu szybko z drogi. (krokodyl)
KARTY
PRACY:
-
Dzieci 6-letnie KP nr 5 str. 10 – 11 Opowiedz co
przedstawia ilustracja. Naklej brakujące podpisy.
-
Dzieci 5 – letnie KP nr 4 str. 28 – 29. Sprawdź, jaką
literą oznaczony jest każdy wybieg na mapie zoo. Nalep na wybiegach
właściwe zwierzęta. Powinno być ich tyle, ile wskazują cyfry.
Pozdrawiamy 😊
Panie
z grupy „Tygryski”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz