niedziela, 19 kwietnia 2020

    WITAMY RODZICÓW DZIECI Z GRUPY "MISIE" 
PODAJEMY ADRES E-MAIL DO KONTAKTU Z NAUCZYCIELKAMI 
 NASZEJ GRUPY

misie1.mp19@gmail.com

ZACHĘCAMY DO PRZESYŁANIA ZDJĘĆ ZABAW I WYKONANYCH PRAC, OCZYWIŚCIE W MIARĘ PAŃSTWA MOŻLIWOŚCI
PANIE Z GRUPY  "MISIE"

20.04.2020r.                          MISIE
                                                  „Moje książki”

Witam drodzy Rodzice i drogie Dzieci, przygotowałam na dzisiaj dla Was kilka nowych propozycji zabaw i zadań.

I. „Czy znasz tę bajkę?”- zabawy do znanych bajek.
„Jaś i Małgosia”- Drodzy rodzice schowajcie dwie lalki, misie, lub małe zabawki, które będą Jasiem i Małgosią. Klockami- okruszkami ułóżcie drogę do Jasia i Małgosi. Gdy dziecko znajdzie zabawki poproście o podanie tytułu bajki, w której występowała  dziewczynka i chłopczyk oraz Baba Jaga.
„Czerwony Kapturek”- Włóżcie do koszyczka, który macie w domu: jabłko, bułkę, marchewkę, ogórek, jajko. Przykryjcie koszyk materiałem, tak żeby Dziecko nie widziało co jest w środku. Poproście aby włożyło ręce do koszyczka i rozpoznało to co wzięło do rąk, poprzez dotyk, następnie sprawdźcie czy odpowiedź była prawidłowa itd. Kiedy Dziecko odgadnie wszystkie przedmioty poproście o podanie tytułu bajki,  w której dziewczynka niosła koszyczek do babci.
„Śpiąca Królewna”- Poproście Dziecko o zbudowanie zamku z wieżą z klocków lub pudełek , które macie w domu. Po wykonaniu zadania poproście o podanie tytułu bajki, w której królewna zasnęła po ukłuciu wrzecionem.
 Bardzo proszę powtórzcie z Rodzicami naszą rymowankę z ruchem „Tydzień ćwiczy”.

Tydzień ćwiczy – Katarzyna Gondek

Poniedziałek – w górę hop, hop!
Wtorek – kroczek w przód, w tył, w bok!
Obrót – to nadeszła Środa!
Czwartek – przysiad szybko dodaj.
Piątek – leć w dal samolotem!
Młynki kręć tylko w Sobotę,
A w Niedzielę – dyskoteka.
Stary tydzień już ucieka.
Nowy tydzień na nas czeka...

II.Moje książki” – słuchanie wiersza I. Salach oraz rozmowa na temat jego treści kierowana pytaniami /Czy można oglądać książki, kiedy mamy brudne ręce?;             O czym możecie dowiedzieć się z książek?/.

Moje książki kolorowe
stoją równo na półeczce.
Myję ręce i oglądam
kartkę po karteczce.

Czasem książki czyta mama,
bo ja nie potrafią sama.
Z książek wiele się dowiecie
o szerokim, pięknym świecie.

O roślinach, o zwierzętach,
o dalekich krajach też.
Wszystko w książce jest zamknięte,
więc ją w ręce bierz.

 „Jaka to książka?” – zabawa dydaktyczna. Rozłóżcie ulubione książeczki Dziecka na dywanie, następnie pozwólcie wybrać jedną i posłuchajcie tego , co Wasza Pociecha chce o niej powiedzieć, oglądając obrazki. 

 „Zakładka do książki” – rysowanie, wyklejanie, kolorowanie. / Drodzy Rodzice przygotujcie kawałek tektury lub grubszej kartki wielkości zakładki do książki, kolorowy papier, klej, nożyczki, naklejki (jeśli macie), kredki. Pomóżcie Dzieciom pociąć papier kolorowy na małe kawałeczki (trójkąciki, kwadraty, kółeczka, paseczki, serduszka), którymi ozdobią, pokolorowaną kredkami wg własnego pomysłu, zakładkę/.




III. „Sztorm- burza na morzu ”- zabawa z prześcieradłem. Drodzy Rodzice usiądźcie z dzieckiem, jego rodzeństwem (jeśli jest) na dywanie z rozłożonym prześcieradłem, które każdy trzyma oburącz tak, aby było napięte. Rozpoczynamy zabawę, mówicie: -wiatr powoli zaczyna dmuchać /zaczynamy poruszać- falować prześcieradłem/
-wiatr wzmaga na sile /coraz mocniej poruszamy materiałem w górę i w dół/
-sztorm /bardzo szybko i bardzo mocno falujemy prześcieradłem/
-wiatr cichnie /coraz delikatniej poruszamy materiałem/
-wiatr ustaje /prześcieradło kładziemy na podłodze/.
Powtarzamy zabawę kilkakrotnie. Zapytajcie Dziecko: co to jest sztorm?

Życzę dobrej zabawy Pani z grupy „Misie”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz