wtorek, 14 kwietnia 2020

„KRASNOLUDKI” 15.04.2020 r. /środa/ - propozycje zajęć


„KRASNOLUDKI” 15.04.2020 r. /środa/ - propozycje zajęć

TEMAT TYGODNIA: DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

 TEMAT DNIA: CIESZĘ SIĘ PIĘKNĄ I ZDROWĄ ZIEMIĄ!

CELE OGÓLNE: wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi; kształtowanie postaw proekologicznych. Kształtowanie ekspresji ruchowej.
 I. Witam Was bardzo serdecznie. Proszę poszukajcie w domu globus, ponieważ będzie nam potrzebny do rozmowy o naszej planecie Ziemi.
 Na dobry początek posłuchajcie piosenki o Układzie Słonecznym:
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
1.       „Jak wygląda Ziemia?” – oglądanie modelu Ziemi – globusa. Pobudzanie u dzieci ciekawości świata. Można dziecku powiedzieć, że globus to model naszej planety. Ziemia jest trzecią planetą licząc od Słońca. Nazywana jest „błękitną planetą”/ dzieci powinny pamiętać dlaczego tak ją nazywamy/. Wszystkie planety krążą wokół Słońca i to właśnie Słońce jest w centrum naszego Układu Słonecznego. Ziemia wykonuje obroty wokół własnej osi/ następstwem tego ruchu jest dzień i noc/ i krąży wokół Słońca/ następstwem tego ruchu są pory roku/. Część z tych informacji dzieci pamiętają z zajęć w przedszkolu.
2.      A teraz zapraszam Was do zabawy w formie opowieści ruchowej „Spacer żuka”. Mama czyta tekst, dziecko ilustruje ruchem.
Pewien mały żuk poszedł na spacer. (dziecko maszeruje po pokoju) Na swej drodze napotkał dużego jeża. (zatrzymuje się i patrzy do góry) Jeż był tak ogromny, że żuk musiał wysoko podskoczyć trzy razy, aby jeż go zauważył. (podskakuje, licząc: jeden, dwa, trzy) Poszedł dalej (maszeruje), lecz tam rosła bardzo gęsta trawa, więc żuk .musiał się schylić, aby przejść. (chodzi na ugiętych kolanach ze schyloną głową) Gdy mu się to udało, dotarł na bardzo piaszczystą drogę, trudne to zadanie dla żuka, trzeba szybciutko przebierać nogami. (dziecko przemieszcza się po pokoju, szybko poruszając nogami) Ale cóż to?! Nie udało się! Nasz żuk przewrócił się na plecy. (dziecko kładzie się na plecach) Biedny mały żuk przebierał nóżkami tak szybko i bujał się na boki (dziecko wykonuje te czynności), ale nie udawało mu się podnieść. Nagle zawiał mocniejszy wiatr i przewrócił żuka z powrotem na nogi. (dziecko przekręca się na bok, później kładzie się na brzuchu i wstaje) Bardzo już zmęczony, ale zadowolony żuk wrócił do domu i położył się, aby odpocząć. (dziecko idzie powoli, następnie kładzie się na brzuchu i zwija w kulkę).


II. 1. Zapraszam do obejrzenia filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

 „Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?” – rozmowa na temat sposobów dbania o środowisko.
Co musimy zrobić, abyśmy nadal mogli oglądać drzewa, słyszeć śpiew ptaków i czuć zapach kwiatów? Co możemy sami w domu zrobić, aby dbać o nasze środowisko? Uważne obejrzenie filmu pozwoli dziecku znaleźć odpowiedź zadane pytanie.

Można z dzieckiem omówić pewne proekologiczne zachowania i zobowiązać do ich przestrzegania np. Wyłączaj światło w pokoju, z którego wychodzisz! Zakręć wodę, gdy jej nie uży­wasz, na przykład, gdy myjesz zęby! Posadź i pielęgnuj kwiaty na balkonie, dbaj o rośliny w domu! Gdy są mrozy, dokarmiaj ptaki! Segreguj śmieci!

2. Spróbujcie posegregować przedmioty do właściwego pojemnika:






3.Na niektórych opakowaniach znajdziesz taki znaczek:


Trzy zielone strzałki układające się w trójkąt to powszechnie występujący na zabawkach i produktach spożywczych znak – symbol recyklingu. Informację taką znajdziesz na opakowaniach, które podlegają ponownemu wykorzystaniu.
Spróbuj w domu poszukać takich opakowań, na których znajduje się ten znaczek .

Serdecznie Was pozdrawiamy - Pani Dorotka i Pani Ela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz