20.04.2020.
– PONIEDZIAŁEK - GRUPA
„TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: ŚWIĘTO ZIEMI
TEMAT
DNIA: PORY ROKU
ĆWICZENIA
ODDECHOWE – DMUCHANIE NA PASKI BIBUŁY (PAPIERU)
- dmuchaj: mocno, słabo, długo, krótko.
WESOŁE
ĆWICZENIA PRZY PIOSENCE – „RĘCE DO GÓRY…”
„DJ
Miki – Ręce do góry” – YouTube
Ręce
do góry, hop, sa, sa,
Teraz
kucnij i złap psa.
Ręka
prawa, ręka lewa
I
już latasz tak, jak mewa.
Hop,
do przodu, klaśnij raz,
Teraz
w dół, a w górę dwa.
Noga
prawa, noga lewa,
Kręcisz
nogą tak, jak trzeba.
W
lewo raz, w prawo dwa,
Skacz
na nodze tak, jak ja.
Obrót
w lewo, klaśnij raz,
zatańczymy
jeszcze raz!
ROZWIĄZYWANIE
ZAGADEK – „PORY ROKU”
-
Przypomnienie nazw pór roku. Dopasowanie zagadek do napisów.
WIOSNA
– LATO – JESIEŃ – ZIMA
Niesie
słońce, kwiaty i zielone liście.
Wszyscy
na jej przyjście bardzo czekaliście.
Niesie
śniegi i mrozy, ale to nie wszystko!
Także
śnieżki i sanki oraz lodowisko!
To
pora roku najlepsza na świecie,
Bo
na wakacje nareszcie jedziecie.
Ptaki
odlatują, liście opadają,
Jabłka,
śliwki i gruszki pięknie dojrzewają.
„PORY
ROKU. MIESIĄCE” – YouTube
-
Próby odczytywania wyrazów: nazw pór roku i miesięcy. Samodzielne
nazywanie pór roku oraz miesięcy. Wymienianie miesięcy wiosennych,
letnich, jesiennych, zimowych.
-
KARTY PRACY – 6- latki,
cz. 4, s. 48-49:
Opowiadanie
treści ilustracji, naklejanie nazw pór roku. Określanie cech
charakterystycznych poszczególnych pór.
„WIOSENNE
DRZEWO” – PRACA PLASTYCZNA - dzieci 6- letnie
Drzewa
owocowe lub ozdobne na wiosnę zakwitają najczęściej, w zależności
od gatunku, na kolor różowy, albo biały.
Proponujemy
wykonać pracę plastyczną: „Wiosenne drzewo” jako formę
przestrzenną.
POTRZEBUJEMY:
rolkę po papierze toaletowym, kartkę papieru kolorowego albo bloku
technicznego w kolorze zielonym, bibułkę różową (papier
kolorowy, chusteczki higieniczne), farbę plakatową lub kredkę w
kolorze brązowym.
Rolkę
malujemy na kolor brązowy, po wyschnięciu nacinamy pionowo od góry
(ok. 2-3 cm) z dwóch stron. Koronę drzewa wycinamy z papieru
kolorowego – zielonego, w kształcie owalnym o pofalowanych
brzegach. Rysujemy na tym tle konary, gałązki. Następnie
przyklejamy kwiaty, które wycinamy (wydzieramy, robimy kulki – w
zależności od inwencji dzieci) z bibułki, papieru kolorowego lub
chusteczek higienicznych. Do pnia przytwierdzamy koronę drzewa,
wsuwając ją w nacięcia, które zrobiliśmy u góry rolki. Nasze
wiosenne drzewo jest gotowe.
„PTAKI
W GNIEŹDZIE” – PRACA PLASTYCZNA - Dzieci 5- letnie Wyprawka,
Karta 19
Wypychanie
elementów wiosennego drzewa i ptaszków, wykonanie gniazdka z
włóczki lub bibuły. Układanie obrazka według wzoru i
przyklejanie na kartce.
„ZABAWY
Z SYLABAMI” – ZABAWA DYDAKTYCZNA. Dzieci
odgadują, jaki nowy wyraz powstanie?
-
„POŁKNIJ PIERWSZĄ SYLABĘ” – kapusta,
słodzik,
trójkąt,
malina,
deser,
kurteczka,
leżak,
zalew,
kompas,
dolina,
hamak,
Julek.
-
„WYRZUĆ OSTATNIĄ SYLABĘ” – karaluch,
kozaki,
torba,
pasja,
tatarak,
bokser,
butla.
„CO
TO ZNACZY: ROŚLINY I ZWIERZĘTA CHRONIONE?”
Z
prezentacji dowiemy się, czym jest ochrona przyrody, co to znaczy
gatunek zagrożony? Zapoznamy się z wybranymi gatunkami zwierząt
i roślin chronionych w Polsce. Dzieci 6- letnie mogą spróbować
odczytać niektóre nazwy.
„Zwierzęta
i rośliny chronione w Polsce dla dzieci”
- YouTube
ZAPRASZAMY
DO KONTAKTU
poprzez
adres mailowy:
Będzie
nam bardzo miło...
Pozdrawiamy,
nauczycielki grupy :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz