Grupa „SMERFY”
Temat: Wiosenne
porządki 01.04.2020
Propozycja zabaw dla
dzieci
1. „Czego brakuje?” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość. Układamy pięć
przedmiotów np. piłkę, książeczkę, maskotkę, klocek, samochód. Następnie
dziecko zamyka oczy a my przykrywamy materiałem zabawki i zabieramy jeden
przedmiot. Po odkryciu dziecko wskazuje, który przedmiot zniknął i w którym
miejscu powinien się on znajdować.
2. „Co to jest?” – prezentacja i opis przedmiotów, które są niezbędne
podczas sprzątania (odkurzacz, ściereczki, miotła, mop, środki czystości)
3. „Wiosenne porządki” – wysłuchanie wiersza
Wiosna
w kwietniu zbudziła się z rana.
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
-Zaczynamy wiosenne porządki.
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
-Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył
wietrzyk zamaszyście,
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek.
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki
wiadra niosą,
myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
a obłoki miękką szmatką
polerują słońce gładko.
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
tęczę barwnie wymalował.
A żurawie i skowronki
posypały kwieciem łąki.
Posypały klomby, grządki
i skończyły się porządki
myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
a obłoki miękką szmatką
polerują słońce gładko.
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
tęczę barwnie wymalował.
A żurawie i skowronki
posypały kwieciem łąki.
Posypały klomby, grządki
i skończyły się porządki
4.
Po wysłuchanym przez
dziecko wierszu kierujemy do niego pytania:
Co
zrobiła wiosna jak się zbudziła? Co posprzątał wietrzyk, krasnoludk i, chmurki?
Co zrobił bocian wraz z żurawiami i skowronkami? Kiedy skończyły się porządki?
Jaki miesiąc pojawił się w wierszyku? Czy pomagasz rodzicom w robieniu
porządków?
5. Zapoznanie z piosenką
„Wiosna w ogrodzie”
1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały, ona planowała.
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą.
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. (x2)
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały, ona planowała.
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą.
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. (x2)
6.
Wiosenne porządki – ilustracja. Znajdź błędy w rysunku i obrysuj je
czerwoną kredką.
Panie z grupy SMERFY
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz