czwartek, 16 kwietnia 2020

17.04.2020   PIĄTEK  GRUPA  „TYGRYSKI”
 BLOK  TEMATYCZNY:  CHRONIMY  PRZYRODĘ
TEMAT DNIA: CO TO JEST PRZYRODA?

WYCIECZKA DO LASU”
Przypomnienie zwierząt leśnych i ciekawostek dotyczących ich życia, naśladowanie głosów zwierząt, odczytywanie wyrazów – nazw zwierząt w oparciu o filmik dydaktyczny: „Wycieczka do lasu” („Zwierzyniec Lulka”).
Zwierzęta leśne/ Rymowanki o zwierzętach dla dzieci/ Lulek.tv https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI

ZABAWA RUCHOWA: „MIESZKAŃCY LASU”
Naśladowanie ruchem zwierząt leśnych, np. wiewiórka, sowa, dzik, kukułka, zając, dzięcioł, sarna, wrona, jeż, sikorka, wąż.

CO TO JEST PRZYRODA?” – WIERSZ D. GELLNEROWEJ
- To drzewa i kwiaty,
Liście i woda.
Motyl nad łąką,
Biała stokrotka.
- Przyroda jest wokół,
Wszędzie ją spotkasz!
Ptak rozśpiewany,
Grające świerszcze…
- Powiedzcie, proszę,
Co jeszcze, co jeszcze?
- Kochaj przyrodę!
Szanuj przyrodę!
Omijaj w lesie
Sadzonki młode!
- Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach
Nie żałuj wody!
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
Będzie wesoło!
Będzie zielono!


Pytania skierowane do dzieci: Co to jest przyroda? Jak należy dbać o przyrodę? Dlaczego musimy szanować przyrodę?

MASZERUJE WIOSNA” – ZABAWY PRZY PIOSENCE
Zachęcamy do zabawy ruchowej w oparciu o piosenkę
- obrazowanie gestami, ruchem ciała treści piosenki;
- rytmiczny marsz, podskoki z nóżki na nóżkę.

Proponujemy również zabawę w instrumentalizację piosenki.
W tym celu możemy własnoręcznie wykonać proste instrumenty muzyczne, użyć dostępnych w domu przedmiotów, np. 2 drewnianych łyżek, 2 plastikowych zakrętek, 2 rolek po ręcznikach papierowych.
Wystukujemy rytm piosenki na różnych przedmiotach i wykonanych własnoręcznie instrumentach perkusyjnych. Zachęcamy do stworzenia orkiestry – dzieci i rodziców.

INSTRUMENTY PERKUSYJNE Z MATERIAŁÓW WTÓRNYCH
Potrzebujemy: materiały wtórne (rolki po papierze toaletowym, papierowe talerzyki, plastikowe buteleczki itp.), zszywacz (lub taśma klejąca), papier kolorowy (lub kredki, pisaki), klej, ziarna ryżu, kaszy, fasoli, grochu, makaron itp.
Instrument z rolki - Rolkę zszywamy z jednej strony, wsypujemy trochę kaszy, zszywamy z drugiej strony. Tak wykonany instrument możemy ozdobić w dowolny sposób.
Instrument z talerzyka papierowego – składamy talerzyk na połowę, zszywamy jego brzegi częściowo. Następnie wsypujemy np. ziarna grochu, zszywamy talerzyk do końca. Ozdabiamy jw. (talerzyk ozdobić możemy przed wykonaniem instrumentu). Na talerzyku „gramy” potrząsając nim, albo stukając w niego np. kredką.
Instrument z plastikowej buteleczki – ozdabiamy butelkę, częściowo napełniamy dowolnymi ziarnami.
- Grzechotka z rolki – YouTube https://www.youtube.com/watch?v=rjlF1bRjmgE
- Grzechotka z buteleczki plastikowej – YouTube https://www.youtube.com/watch?v=j_f4TJcsXHo

UTRWALAMY LITERKĘ: „f,F”
- Słowa z głoską: „f” – wymyślanie słów zawierających głoskę: „f”, podział tych słów na sylaby i na głoski, rysowanie obrazków zawierających głoskę: „f”, próby podpisywania obrazków z pomocą rodzica;
Karty pracy – 6- latki – cz.4, s. 35
- Pisanie litery: „f,F” po śladzie. Zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek pisania, rozpoczynanie zgodnie z instrukcją (pierwszy element litery – wg kropeczki ze strzałką);
- Podział wyrazów na głoski, zaznaczanie miejsca głoski: „f”;
- „Ćwicz piękne czytanie” – czytanie zdań, nawiązujących do obrazka ze str. 33:
To portret psa Fafika.
Kto go namalował?
To Franek. On ma kolorowe farby.
O! Tam fontanna!

- Prosimy także o wykonanie w wolnej chwili zadań w książce: „Literki” dotyczących litery: „f,F”.

Panie z grupy "Tygryski"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz