BLOK
TEMATYCZNY: CHRONIMY PRZYRODĘ
TEMAT
DNIA: CO
TO JEST PRZYRODA?
„WYCIECZKA
DO LASU”
Przypomnienie
zwierząt leśnych i ciekawostek dotyczących ich życia,
naśladowanie głosów zwierząt, odczytywanie wyrazów – nazw
zwierząt w oparciu o filmik dydaktyczny: „Wycieczka do lasu”
(„Zwierzyniec Lulka”).
Zwierzęta
leśne/ Rymowanki o zwierzętach dla dzieci/ Lulek.tv
https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI
ZABAWA
RUCHOWA: „MIESZKAŃCY LASU”
Naśladowanie
ruchem zwierząt leśnych, np. wiewiórka, sowa, dzik, kukułka,
zając, dzięcioł, sarna, wrona, jeż, sikorka, wąż.
„CO
TO JEST PRZYRODA?” – WIERSZ D. GELLNEROWEJ
- To
drzewa i kwiaty,
Liście
i woda.
Motyl
nad łąką,
Biała
stokrotka.
-
Przyroda jest wokół,
Wszędzie
ją spotkasz!
Ptak
rozśpiewany,
Grające
świerszcze…
-
Powiedzcie, proszę,
Co
jeszcze, co jeszcze?
-
Kochaj przyrodę!
Szanuj
przyrodę!
Omijaj
w lesie
Sadzonki
młode!
-
Szanuj przyrodę!
Kochaj
przyrodę!
Kwiatom
w doniczkach
Nie
żałuj wody!
Dbaj
o trawniki!
Niech
koło domu
Będzie
wesoło!
Będzie
zielono!
Pytania
skierowane do dzieci:
Co
to jest przyroda? Jak należy dbać o przyrodę? Dlaczego musimy
szanować przyrodę?
„MASZERUJE
WIOSNA” – ZABAWY PRZY PIOSENCE
Zachęcamy
do zabawy ruchowej w oparciu o piosenkę
-
obrazowanie gestami, ruchem ciała treści piosenki;
-
rytmiczny marsz, podskoki z nóżki na nóżkę.
Proponujemy
również zabawę w instrumentalizację
piosenki.
W
tym celu możemy własnoręcznie wykonać proste instrumenty
muzyczne, użyć dostępnych w domu przedmiotów, np. 2 drewnianych
łyżek, 2 plastikowych zakrętek, 2 rolek po ręcznikach
papierowych.
Wystukujemy
rytm piosenki na różnych przedmiotach i wykonanych własnoręcznie
instrumentach perkusyjnych. Zachęcamy do stworzenia orkiestry –
dzieci i rodziców.
INSTRUMENTY
PERKUSYJNE Z MATERIAŁÓW WTÓRNYCH
Potrzebujemy:
materiały wtórne (rolki po papierze toaletowym, papierowe
talerzyki, plastikowe buteleczki itp.), zszywacz (lub taśma
klejąca), papier kolorowy (lub kredki, pisaki), klej, ziarna ryżu,
kaszy, fasoli, grochu, makaron itp.
Instrument
z rolki
- Rolkę zszywamy z jednej strony, wsypujemy trochę kaszy, zszywamy
z drugiej strony. Tak wykonany instrument możemy ozdobić w dowolny
sposób.
Instrument
z talerzyka papierowego
– składamy talerzyk na połowę, zszywamy jego brzegi częściowo.
Następnie wsypujemy np. ziarna grochu, zszywamy talerzyk do końca.
Ozdabiamy jw. (talerzyk ozdobić możemy przed wykonaniem
instrumentu). Na talerzyku „gramy” potrząsając nim, albo
stukając w niego np. kredką.
Instrument
z plastikowej buteleczki
– ozdabiamy butelkę, częściowo napełniamy dowolnymi ziarnami.
-
Grzechotka z buteleczki plastikowej – YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=j_f4TJcsXHo
-
Słowa
z głoską: „f”
– wymyślanie słów zawierających głoskę: „f”, podział
tych słów na sylaby i na głoski, rysowanie obrazków zawierających
głoskę: „f”, próby podpisywania obrazków z pomocą rodzica;
Karty
pracy – 6- latki
– cz.4, s. 35
-
Pisanie
litery: „f,F”
po śladzie. Zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek pisania,
rozpoczynanie zgodnie z instrukcją (pierwszy element litery – wg
kropeczki ze strzałką);
-
Podział wyrazów na głoski, zaznaczanie miejsca głoski: „f”;
-
„Ćwicz
piękne czytanie”
– czytanie zdań, nawiązujących do obrazka ze str. 33:
To
portret psa Fafika.
Kto
go namalował?
To
Franek. On ma kolorowe farby.
O!
Tam fontanna!
-
Prosimy także o wykonanie w wolnej chwili zadań w książce:
„Literki”
dotyczących litery: „f,F”.
Panie z grupy "Tygryski"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz