wtorek, 14 kwietnia 2020

15.04.2020  -  ŚRODA  GRUPA  „TYGRYSKI”
 BLOK TEMATYCZNY: CHRONIMY ŚRODOWISKO

TEMAT DNIA: ZABAWY Z LITERKĄ I NIE TYLKO

 „MAŁA ŻABKA” - GIMNASTYKA NARZĄDÓW MOWY
- Słuchanie wierszyka. Ćwiczenia języka, ćwiczenia oddechowe.
Była sobie żabka mała,
(Nabieramy powietrze przez usta i nadymamy policzki)
Dom nad stawem własny miała.
(Wyciągamy język i kreślimy nim faliste kształty)
Kiedy gości w nim witała,
(Dotykamy językiem zębów)
To się często uśmiechała.
(Szeroko się uśmiechamy)
Język bardzo długi miała,
(Wyciągamy język jak najdalej i próbujemy nim dotknąć nosa)
Którym muchy w lot łapała.
(Wyciągamy język i kierujemy go do lewego i prawego kącika ust)
Skakała sobie na łące,
(Przy otwartej szeroko buzi, językiem dotykamy zębów raz górnych i raz dolnych)
Wąchając kwiatki pachnące.
(Wciągamy powietrze nosem i wypuszczamy ustami)

„WESOŁE ĆWICZENIA PRZY PIOSENCE” – „Kto tak skacze”
„Wygibasy z naszej klasy” – YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

„PORTRETY” – SŁUCHANIE WIERSZA D. GELLNER

Kupił raz kocur farby i pędzle.
Wydał na wszystko mnóstwo pieniędzy.
Potem zamiauczał:
„Miauuu! Ja wam pokażę!
Zostanę teraz wielkim malarzem!
Będę malował wszystkim portrety.”
I namalował kilka – niestety.
Bo już na przykład gęś ma pretensje:
„Ja na ten portret wydałam pensję!
A na dodatek wzięłam pożyczkę –
A na portrecie widzę indyczkę!”
Mysz oburzenie także wyraża:
Co to za portret! On mnie postarza!
Nie jestem wprawdzie pierwszej młodości,
Ale daleko mi do starości!”
I wszyscy złoszczą się na malarza:
W swoich obrazach pan nas obraża!!!”
Złapał więc kocur farby i pędzle
I w stronę parku pognał czym prędzej.
Nie mam tu więcej nic do roboty!
Wolę malować ławki i płoty!!!”

- Rozmowa na temat treści wiersza: Co kupił kocur? Kim chciał zostać? Czyje portrety namalował? Czy zwierzęta były zadowolone ze swoich portretów? Co zrobił kocur, kiedy zwierzęta skrytykowały go jako malarza? Czego do swojej pracy potrzebuje malarz?

ZABAWY Z LITERKĄ: f,F”
- Rozwiązanie zagadki:
U malarza na palecie kolorowe tworzą plamy.
Kiedy pędzel w nich zanurzy,
zaraz obraz piękny mamy.

- Pokaz litery: „f,F”;
- Wymyślanie słów rozpoczynających się na głoskę: „f”;
- Abc Zabawa – Alfabet, litera F
- Opisywanie kształtu litery: „f,F” (małej i wielkiej), określanie, do czego jest podobna;
- Układanie kształtu litery: „f,F” z dostępnych materiałów: makaronu, fasolki, guzików, koralików itp.
- 6- latki - Karty pracy - cz. 4, s. 33-34:
- Wyrazy podstawowe: farby, Franek – podział na sylaby, podział na głoski (z wyklaskiwaniem), liczenie sylab, liczenie głosek w wyrazach;
- Opowiadanie treści ilustracji, wyszukiwanie elementów z głoską: „f”, wymyślanie imion postaci z ilustracji;
- Wyszukiwanie i zaznaczanie litery: „f,F” w tekście rymowanki lub w książeczce, w gazecie;
Fajna foka fika w szafie.
Dziś na flecie gra żyrafie.
Frytki z kalafiorem żuje.
Pod sufitem fantazjuje.
- Kolorowanie obrazków, w których nazwach występuje głoska: „f”;
- 5- latki – Karty pracy – cz. 3, s. 8-9:
- Kolorowanie litery: „F”;
- Nazywanie obrazków, podział wyrazów na sylaby, wskazywanie elementów, rozpoczynających się na sylaby: fa, fo (można dorysować brakujące części obrazków).

ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH - Z WYKORZYSTANIEM ROLEK PO PAPIEROWYCH RĘCZNIKACH
Zachęcamy do ćwiczeń dzieci wspólnie z rodzicami.
- ZACZARUJ ROLKĘ…
Zamieniamy rolkę w laskę, lunetę, rączkę parasola, różdżkę, miotłę itp. – pokazujemy ruchem, w co zmieniła się rolka.
- MARSZ Z ROLKĄ
Maszerujemy z rolką – raz w prawej, a raz w lewej ręce (podnosimy i opuszczamy rękę w czasie marszu), w obu rękach, trzymając rolkę za obydwa końce (podnosząc ją i opuszczając).
- DOTKNIJ ROLKĄ PODŁOGI
Stajemy w lekkim rozkroku, chwytamy rolkę za jej końce i wykonujemy skłony w przód, próbując dotknąć rolką podłogi.
- KOŁA MŁYŃSKIE
Stoimy, trzymając rolkę za końce. Wyprostowane ręce wyciągamy przed siebie. Zataczamy koła, przyciągając i odsuwając ręce od tułowia.
UTRZYMAJ ROLKĘ
W siadzie prostym – umieszczanie rolki między stopami, ręce opieramy z tyłu na podłodze. Unoszenie prostych nóg do góry. Staramy się, żeby rolka nie wypadła spomiędzy stóp.
PRZEKŁADANIEC
Stojąc trzymamy rolkę w prawej dłoni. Unosimy prawą nogę i przekładamy rolkę pod kolanem do lewej ręki. Następnie unosimy lewą nogę, przekładamy rolkę pod kolanem do prawej ręki.
TOCZYMY ROLKĘ
Siad klęczny. Dłonie opieramy przed sobą na rolce, turlamy rolkę przed sobą i rozciągamy się pilnując, aby pozostać w pozycji siadu klęcznego.
PATRZYMY PRZEZ LUNETĘ
Kładziemy się na brzuchu, w wyprostowanych rękach trzymamy rolkę. Odrywamy ręce od podłogi i lekko unosząc tułów, patrzymy przez rolkę jak przez lunetę.
PRZESKOKI PRZEZ ROLKI
Rolkę kładziemy na podłodze, przeskakujemy nad rolką ze złączonymi stopami w przód i w tył, następnie przeskakujemy nad rolkami na przemian.
RZUTY DO CELU
Rzuty rolką do pojemnika.
TURLANIE ROLKI STOPĄ
Siad prosty, uginamy prawą nogę, kładziemy stopę na rolce i próbujemy przesuwać ją w przód i w tył po podłodze. Zmiana nogi.

SZKÓŁKA RYSOWANIA” - ZABAWY PLASTYCZNE
Jak rysować kotka, pieska czy lwa?” Kredka i Ołówek – Rysuj z nami – YouTube (nauka rysowania zwierzątek).

Panie z grupy „Tygryski”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz