wtorek, 7 kwietnia 2020


07.04.2020 – WTOREK, GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK TEMATYCZNY: WIELKANOC

TEMAT DNIA: W WIELKANOCNYM NASTROJU.

POWITANIE:
Witam Was...
Zaproście rodzica, rodzeństwo do wspólnej zabawy :)

Wszyscy są witam was
zaczynamy już czas
jestem ja … (pokazujemy na siebie)
jesteś ty …. (pokazujemy na partnera)
raz, dwa, trzy… (rytmicznie klaszczemy)


ZABAWY Z LICZBAMI.
Możesz zostać mistrzem w liczeniu, zdobyć medal, trzeba tylko wykonać kilka zadań.
Zapraszam Cię na wiejskie podwórko...

W każdej wiejskiej zagrodzie
można spotkać tam co dzień
czworonogi i przeróżne ptaki.
Chodzą, kłapiąc łapkami
kacze mamy z kaczkami
oraz kury chroniące kurczaki.

A oto mama kura i jej dzieci


 
 
oraz mama kaczka i jej potomstwo

 
 
Do wykonania zadań potrzebne Ci będą kartoniki z liczbami 

 
 

 
oraz różne liczmany, np. patyczki, kredki, guziki.

Ułóż przed sobą tyle liczmanów, ile kurczątek widzisz na ekranie. Pod liczmanami połóż kartonik z odpowiednią liczbą.

A teraz liczymy kaczuszki.
Ułóż tyle liczmanów, ile jest kaczuszek. Pod liczmanami połóż kartonik z odpowiednią liczbą.

Która mama ma więcej dzieci?
Chyba już wiesz, że kura i kaczka mają tyle samo dzieci.
Pomiędzy liczbami można wstawić taki znak =
Ułóż go z patyczków lub kredek i wstaw między kartoniki z liczbami:


 
To znaczy: pięć równa się pięć.


Kurczątka i kaczuszki chodzą po podwórku
pod bacznym okiem swoich mam.
Nagle z kurnika wyturlało się kurczątko.
Pi, pi, pi… Gdzie jest moja mama?
Kurczątko dołączyło do swoich braci i siostrzyczek.






 
Ułóż przed sobą tyle liczmanów, ile teraz widzisz kurczątek na ekranie. Pod liczmanami połóż kartonik z odpowiednią liczbą.

A teraz policz kaczuszki i ułóż tyle samo liczmanów. Pod liczmanami połóż kartonik z odpowiednią liczbą.

Czy kurczątek i kaczuszek jest tyle samo? Chyba coś się zmieniło…

Pomiędzy liczbami można wstawić taki znak >
Ułóż go z patyczków lub kredek i wstaw między kartoniki z liczbami.


 
To znaczy:
Sześć to jest więcej niż pięć.
Pięć to jest mniej niż sześć.


Na podwórku pojawił się nowy gość: kotek


 

 
Psotny kotek rozgonił ptactwo.
Niektóre kurczątka schowały się
pod skrzydła swojej mamy,
a kaczuszki dumnie kroczą
jakby chciały powiedzieć:
kwa, kwa – nie boimy się…

 

 
Ułóż tyle liczmanów, ile kurczątek widzisz na ekranie. Pod liczmanami połóż kartonik z odpowiednią liczbą.
A teraz policz kaczuszki i ułóż tyle samo liczmanów. Pod liczmanami połóż kartonik z odpowiednią liczbą.
Czy mniej jest kaczuszek, czy kurczątek?
Oczywiście, że kurczątek. Pomiędzy liczbami można wstawić taki znak <
Ułóż go z patyczków lub kredek i wstaw między kartoniki z liczbami.

 
 
To znaczy:
Cztery to jest mniej niż pięć.
Pięć to jest więcej niż cztery.


Brawo! Jesteś mistrzem w liczeniu. Należy Ci się medal.

 


 
CZAS NA RELAKS
Zabawa w rytmie piosenki „Idą kaczuszki”
Poruszaj się po pokoju naśladując chód kaczek, przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę (skłony boczne). Możesz poruszać „skrzydełkami”.
kwa, kwa… powodzenia :)


Zadanie dla dzieci 6-letnich utrwalające poznane dzisiaj znaki matematyczne 
( <, >, = )
- Karta pracy cz. 4 s.10
- Karta pracy cz. 4 s. 11, przeliczanie elementów w zbiorach, pisanie liczb, porównywanie liczebności zbiorów, naklejanie właściwych znaków <, >, =

Panie z grupy „Tygryski



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz