07.04.2020
– WTOREK,
GRUPA „TYGRYSKI”
BLOK
TEMATYCZNY: WIELKANOC
TEMAT
DNIA: W
WIELKANOCNYM NASTROJU.
POWITANIE:
Witam
Was...
Zaproście
rodzica, rodzeństwo do wspólnej zabawy :)
Wszyscy
są witam was
zaczynamy
już czas
jestem
ja … (pokazujemy
na siebie)
jesteś
ty …. (pokazujemy
na partnera)
raz,
dwa, trzy… (rytmicznie
klaszczemy)
ZABAWY
Z LICZBAMI.
Możesz
zostać mistrzem w liczeniu, zdobyć medal, trzeba
tylko wykonać kilka zadań.
Zapraszam
Cię na wiejskie podwórko...
W
każdej
wiejskiej zagrodzie
można
spotkać tam co dzień
czworonogi
i przeróżne ptaki.
Chodzą,
kłapiąc łapkami
kacze
mamy z kaczkami
oraz
kury chroniące kurczaki.
A
oto mama kura i jej dzieci
oraz
mama kaczka i jej potomstwo
Do
wykonania zadań potrzebne Ci będą kartoniki z liczbami
oraz
różne liczmany, np. patyczki, kredki, guziki.
Ułóż
przed sobą tyle liczmanów, ile kurczątek widzisz na
ekranie. Pod liczmanami połóż kartonik z odpowiednią
liczbą.
A
teraz liczymy kaczuszki.
Ułóż
tyle liczmanów, ile jest kaczuszek. Pod
liczmanami połóż
kartonik z odpowiednią
liczbą.
Która
mama ma więcej dzieci?
Chyba
już wiesz, że kura i kaczka mają tyle samo dzieci.
Pomiędzy
liczbami można wstawić taki znak =
Ułóż
go z patyczków lub kredek i wstaw między kartoniki z liczbami:
To
znaczy: pięć równa się pięć.
Kurczątka
i kaczuszki chodzą po podwórku
pod
bacznym okiem swoich mam.
Nagle
z kurnika wyturlało się kurczątko.
Pi,
pi, pi… Gdzie jest moja mama?
Kurczątko
dołączyło do swoich braci i siostrzyczek.
Ułóż
przed sobą tyle liczmanów, ile teraz widzisz kurczątek na ekranie.
Pod liczmanami połóż kartonik z odpowiednią liczbą.
A
teraz policz kaczuszki i ułóż tyle samo liczmanów. Pod liczmanami
połóż kartonik z odpowiednią liczbą.
Czy
kurczątek i kaczuszek jest tyle samo? Chyba coś się zmieniło…
Pomiędzy
liczbami można wstawić taki znak >
Ułóż
go z patyczków lub kredek i wstaw między kartoniki z liczbami.
To
znaczy:
Sześć
to jest więcej niż pięć.
Pięć
to jest mniej niż sześć.
Na
podwórku pojawił się nowy gość: kotek
Psotny
kotek rozgonił ptactwo.
Niektóre
kurczątka schowały się
pod
skrzydła swojej mamy,
a
kaczuszki dumnie kroczą
jakby
chciały powiedzieć:
kwa,
kwa – nie boimy się…
Ułóż
tyle liczmanów, ile kurczątek widzisz na ekranie. Pod liczmanami
połóż kartonik z odpowiednią liczbą.
A
teraz policz kaczuszki i ułóż tyle samo liczmanów. Pod liczmanami
połóż kartonik z odpowiednią liczbą.
Czy
mniej jest kaczuszek, czy kurczątek?
Oczywiście,
że kurczątek. Pomiędzy liczbami można wstawić taki znak <
Ułóż
go z patyczków lub kredek i wstaw między kartoniki z liczbami.
To
znaczy:
Cztery
to jest mniej niż pięć.
Pięć
to jest więcej niż cztery.
Brawo!
Jesteś mistrzem w liczeniu. Należy Ci się medal.
CZAS
NA RELAKS
Zabawa
w rytmie piosenki „Idą kaczuszki”
Poruszaj
się po pokoju naśladując chód kaczek, przenosząc ciężar ciała
z nogi na nogę (skłony boczne). Możesz poruszać „skrzydełkami”.
kwa,
kwa… powodzenia :)
Zadanie
dla dzieci 6-letnich utrwalające poznane dzisiaj znaki
matematyczne
( <, >, = )
( <, >, = )
-
Karta pracy cz. 4 s.10
-
Karta pracy cz. 4 s. 11, przeliczanie elementów w zbiorach, pisanie
liczb, porównywanie liczebności zbiorów, naklejanie właściwych
znaków <, >, =
Panie
z grupy „Tygryski”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz