poniedziałek, 20 kwietnia 2020

GRUPA SMERFY
TEMAT: KREŚLIMY ÓSEMKI  20.04.2020

PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI

1.    „Pociąg” – zabawa muzyczno – ruchowa. Przypominamy sobie zabawę poranną.
Jedzie pociąg, jedzie pociąg a w pociągu dzieci.
Jadą, jadą na wycieczkę, słonko jasno świeci.
Pierwszy wagon hop,
drugi wagon tup, tup,
trzeci wagon klap, klap, klap,
pociąg jedzie w świat.

2.    Wprowadzenie cyfry 8. Pokazujemy dziecku obrazek przedstawiający zapis cyfry. 
Siadamy  w parze jedno za drugim. Na plecach rysujemy palcem kształt cyfry 8
Po chwili następuje zamiana.

3.    Słuchanie fragmentu wiersza „Dziesięć piłek”
Kup mi tato piłkę
Prosi Krzyś.
Dobrze synku, chodź do sklepu
– kupimy ją dziś.
W sklepie bardzo trudny wybór,
– tyle piłek jest ...
A co jedna to ładniejsza ...
Na pierwszej jest pies,
Na drugiej kaczki,
Na trzeciej szlaczki,
Czwarta jest w kratki,
A piąta w kwiatki.
Szósta ma kółka,
Na siódmej mknie jaskółka
Na największej ósmej jest miś,
Właśnie tę wybrał Krzyś.

- Na półce leżą piłki, która jest pierwsza?
- Która z kolei jest piłka w szlaczki?
- Które miejsce zajmuje piłka z misiem?
- Która z piłek jest ostatnia?
- Skoro piłka z misiem jest ostatnia i jest piłką ósmą, to ile jest wszystkich piłek? (8)


4.    „Po osiem” – sprawdzanie i porównywanie liczebności zbiorów. Układamy  na stole dwie szarfy (szarfy możemy zrobić ze wstążki) – dwa zbiory. W jednym z nich układa 8 guzików. W drugim więcej lub mniej. Wskazana osoba (dziecko) dokłada lub odejmuje przedmioty tak, aby w każdym zbiorze było ich po tyle samo.

5.     „Policz i powiedz ile” - zabawa matematyczna, przeliczanie. Dziecko  ma za zadanie udzielić odpowiedzi na pytanie, np.: Ile mam palców? Ile jest kwiatków w domu? Ile lat mam lat? Ile mam kredek w piórniku?

6.    Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 3) DZIECI 5LETNIE, szablon z cyfrą 8 DZIECI 4LETNIE – kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, których jest po osiem. Drogie 4LATKI macie do wyboru
dwie ósemki ☺️



7.    „Kreślimy ósemki” – zabawa ćwicząca koordynację wzrokowo-ruchową. 
Dziecko otrzymuje wstążkę. Trzymając ją w dłoni, kreśli ósemki w powietrzu   i na dywanie.

8.    „Duży i mały skok” - zabawa przy piosence


1.    Każdy teraz zrobi mały skok
to do przodu będzie skok a potem w bok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
Ref. Do przodu raz
w prawo dwa
do przodu raz
i w prawo raz

Każdy teraz zrobi mały skok
to tyłu będzie skok w potem w bok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
Ref. Do tyłu raz
i w lewo dwa
do tyłu raz
i w lewo raz

2. Każdy zrobi teraz duży skok
to do przodu będzie skok a potem w bok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
Ref. Do tyłu raz
i w lewo dwa
do tyłu raz
i w lewo raz

9.     Na koniec dla was kochani zabawa „Połącz Domino” J

Pozdrawiamy was kochane dzieci
Pani Ola i Pani Klaudia 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz