GRUPA
SMERFY
TEMAT:
KREŚLIMY ÓSEMKI 20.04.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z
DZIEĆMI
1. „Pociąg” – zabawa muzyczno – ruchowa.
Przypominamy sobie zabawę poranną.
Jedzie pociąg, jedzie pociąg a w
pociągu dzieci.
Jadą, jadą na wycieczkę, słonko jasno
świeci.
Pierwszy wagon hop,
drugi wagon tup, tup,
trzeci wagon klap, klap, klap,
pociąg jedzie w świat.
2.
Wprowadzenie cyfry 8. Pokazujemy
dziecku obrazek przedstawiający zapis cyfry.
Siadamy w parze jedno za drugim. Na plecach rysujemy
palcem kształt cyfry 8.
Po chwili następuje zamiana.
3.
Słuchanie fragmentu wiersza „Dziesięć
piłek”
Kup mi tato piłkę
Prosi Krzyś.
Dobrze synku, chodź do sklepu
– kupimy ją dziś.
W sklepie bardzo trudny wybór,
– tyle piłek jest ...
A co jedna to ładniejsza ...
Na pierwszej jest pies,
Na drugiej kaczki,
Na trzeciej szlaczki,
Czwarta jest w kratki,
A piąta w kwiatki.
Szósta ma kółka,
Na siódmej mknie jaskółka
Na największej ósmej jest miś,
Właśnie tę wybrał Krzyś.
- Na półce leżą piłki, która jest pierwsza?
- Która z kolei jest piłka w szlaczki?
- Które miejsce zajmuje piłka z misiem?
- Która z piłek jest ostatnia?
- Skoro piłka z misiem jest ostatnia i jest piłką ósmą, to ile
jest wszystkich piłek? (8)
4.
„Po osiem” – sprawdzanie i porównywanie
liczebności zbiorów. Układamy na stole
dwie szarfy (szarfy możemy zrobić ze wstążki) – dwa zbiory. W jednym z nich
układa 8 guzików. W drugim więcej lub mniej. Wskazana osoba (dziecko) dokłada
lub odejmuje przedmioty tak, aby w każdym zbiorze było ich po tyle samo.
5.
„Policz i powiedz ile” - zabawa matematyczna,
przeliczanie. Dziecko ma za zadanie
udzielić odpowiedzi na pytanie, np.: Ile mam palców? Ile jest kwiatków w
domu? Ile lat mam lat? Ile mam kredek w piórniku?
6.
Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s.
3) DZIECI 5LETNIE, szablon z cyfrą 8 DZIECI 4LETNIE – kolorowanie lub
wyklejanie szablonu cyfry, rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu,
wskazywanie elementów, których jest po osiem. Drogie 4LATKI macie do wyboru
dwie ósemki ☺️
7.
„Kreślimy ósemki” – zabawa ćwicząca
koordynację wzrokowo-ruchową.
Dziecko otrzymuje wstążkę. Trzymając ją w dłoni,
kreśli ósemki w powietrzu i na dywanie.
8.
„Duży i mały skok” - zabawa przy
piosence
1. Każdy teraz zrobi
mały skok
to do przodu będzie skok a potem w bok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
to do przodu będzie skok a potem w bok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
Ref. Do przodu raz
w prawo dwa
do przodu raz
i w prawo raz
Każdy teraz zrobi mały skok
to tyłu będzie skok w potem w bok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
Ref. Do tyłu raz
i w lewo dwa
do tyłu raz
i w lewo raz
2. Każdy zrobi teraz duży skok
to do przodu będzie skok a potem w bok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
w prawo dwa
do przodu raz
i w prawo raz
Każdy teraz zrobi mały skok
to tyłu będzie skok w potem w bok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
Ref. Do tyłu raz
i w lewo dwa
do tyłu raz
i w lewo raz
2. Każdy zrobi teraz duży skok
to do przodu będzie skok a potem w bok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
jeden skok do przodu w prawo dwa i znowu
skok do przodu i na prawo skok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
jeden skok do tyłu w lewo dwa po chwili
znów do tyłu skok i w lewo skok
Ref. Do
tyłu raz
i w lewo dwa
do tyłu raz
i w lewo raz
i w lewo dwa
do tyłu raz
i w lewo raz
9.
Na
koniec dla was kochani zabawa „Połącz Domino” J
Pozdrawiamy was kochane dzieci
Pani Ola i Pani Klaudia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz