poniedziałek, 20 kwietnia 2020


GRUPA SMERFY
TEMAT: W KOSMOSIE 21.04.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI

1.      „ Start rakiety” – zabawa bieżna. Dziecko – rakieta przygotowuje się do startu. Stoi w pozycji na baczność. Prowadzący zabawę ( np. rodzic) zaczyna odliczać od dziesięciu. W tym czasie dzieci przestępują z nogi na nogę – grzeją silniki. Na hasło: Start! Dziecko zaczyna biegać. Na hasło: Lądujemy! Zwalnia stopniowo bieg, aż do całkowitego zatrzymania. Zabawę powtarzamy 3 – 4 razy.
2.      Wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „ Trampolinek w kosmosie”
Trampolinek w kosmosie
Mknie Trampolinek w kosmos rakietą,
żeby się z bliska przyjrzeć planetom.
Patrzy, jak krążą, krążą bez końca
po swych orbitach wokoło Słońca
i po kolei nazwy wymienia:
najpierw Merkury, Wenus i Ziemia,
Mars jest następny, za Marsem Jowisz
(wierzyć możecie Trampolinkowi)
i dalej Saturn, a za nim Uran,
wreszcie na końcu mamy Neptuna!
 Mknie Trampolinek, goni komety,
kosmos podziwia z okien rakiety.
Zapas paliwa ma jeszcze spory,
Chętnie odwiedza więc gwiazdozbiory
i Niedźwiedzicom, Dużej i Małej,
zdjęcie za zdjęciem robi wspaniałe.
Kurs teraz nowy na Księżyc bierze
i już po chwili biega w kraterze,
a za nim łazik krok w krok się kręci,
bo na zabawę ma wielkie chęci.
Koniec zabawy, bo Ziemia wzywa!
Czy ta wyprawa była prawdziwa?
Urszula Piotrowska
3.      Rozmowa nt. treści wiersza. Zachęćcie swoje dziecko do opowiedzenia o czym był wysłuchany przed chwilą wiersz. Można zadać dziecku pytania pomocnicze: np.: Czym Trampolinek wybrał się w podróż? Czemu chciał się przyjrzeć? Po czym krążą planety? Dookoła czego krążą planety? Jakie planety widział Trampolinek?
4.      Posłuchajcie piosenki „ W układzie słonecznym”

REFREN
W układzie słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą one stale, kręcą się wytrwale
MERKURY
Merkury? To ja! Jestem pierwszy i najmniejszy
Moją powierzchnie pokrywają ogromne kratery
Z własną pogodą nie umiem dojść do zgody
W dzień jest mi gorąco
W nocy bardzo marznę brrr
WENUS
Mam na imię Wenus
Jestem druga w kolejności
U mnie nieustannie upał jest bezlitosny
Wiruję wolno, nigdzie się nie śpieszę
I bardzo jasno świecę się na niebie
ZIEMIA
Tu ziemia, witam serdecznie, czuje się świetnie
Zamieszkują mnie roślinki, zwierzątka i ludzie
Jestem trzecią planetą od słońca
Moja atmosfera jest cudna
Mam dużo wody, więc śmiało wpadnij ochłodzić
MARS
Hej tu Mars planeta numer cztery
Bardzo się czerwienie, jestem cały zardzewiały
Mam najwyższe góry i od groma pyłu A!
Nic nie widzę, znowu leci mi do oczu!
JOWISZ
Joł joł Jowisz, największy olbrzym gazowy
Piąty od słońca, na pewno nie przeoczysz
Choć moja masa jest potężna niezwykle
To z wszystkich planet kręcę się najszybciej
SATURN
Siemanko tutaj Saturn, też składam się z gazów
Po moich pierścieniach poznasz mnie od razu
Wirują w nich kamienie, pył i sporo lodu
Jestem szósty od słońca, w głowie to zakoduj
URAN
Cześć, to ja, lodowy gigant o imieniu Uran
Na mnie jest najniższa temperatura
Słynę z bladego, błękitnego koloru
Jestem siódmą planetą i wiruje na boku
NEPTUN
Na koniec ja swoje trzy grosze wtrącę
Nazywam się Neptun i najdłużej okrążam słońce
Tworzę huragany co powalą wszystko
Więc nie zbliżaj się zbytnio bo cię zdmuchnę jak piórko
Kochani ! Może uda się wam zaśpiewać piosenkę razem z muzykąJ.
5.      „ Rakieta” – praca plastyczna. Spróbujcie wykonać rakietę z rolek po papierze toaletowym lub po ręczniku  papierowym. Możecie użyć do tej pracy dowolnych materiałów np. kolorowego papieru, folii aluminiowej, plasteliny. Możecie skorzystać z podpowiedzi zawartej w filmie:
6.      Na zakończenie zabawa „ Połącz obrazki w pary”.
MIŁEJ ZABAWY! J Pozdrawiamy  Was Pani Ola i Pani KlaudiaJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz