Grupa „ SMERFY”
Temat: „ Pralka
i myjnia” 2.04.2020
Propozycje zabaw dla dzieci
1.
„
Klaśnij, tupnij, raz i dwa” – zabawa ruchowa
Klaśnij,
tupnij raz i dwa
(
na słowo „ klaśnij” – klaszczemy, na „ tupnij” – tupiemy, na „raz i dwa” – 2
razy klaszczemy i dwa razy tupiemy jednocześnie)
Najpierw
ty, a potem ja.
(
wskazujemy osobę naprzeciwko, a następnie na siebie)
Klasnę,
tupnę raz, dwa, trzy!
(
na „klasnę” jeden raz klaszczemy, na „
tupnę” jeden raz tupiemy, na „ raz, dwa, trzy” 3 razy klaszczemy i tupiemy
jednocześnie)
Najpierw
ja, a potem ty!
(
wskazujemy siebie , a następnie drugą
osobę z pary)
Razem
sobie poklaszczemy,
(
klaszczemy rytmicznie w dłonie partnera)
razem
sobie potupiemy,
(
tupiemy rytmicznie raz jedną, raz drugą nogą)
zakręcimy
się wokoło
(
podajemy sobie dłonie i kręcimy się wokoło)
Będzie
nam wesoło.
2.
Zabawa
naśladowcza „ Sprzątamy”. Osoba prowadząca zabawę prezentuje ruchy wykonywane
podczas sprzątania. Dziecko nazywa pokazywane czynności i odtwarza je. Potem
robimy zmianę. Zabawa może być powtarzana kilka razy.
3.
Wiersz
Agnieszki Kolankowskiej „ O lalce w pralce”
Tu
w łazience stoi pralka.
Pierze
się w niej moja lalka,
kręci
się też mały miś –
bo się
wybrudzili dziś.
Lalka
była na wycieczce,
w
bardzo ładnej sukieneczce,
i przypadkiem obok płotka
wpadła
do kałuży z błotka.
Żeby tego było mało,
brat
misia oblał kakao…
Lalka
brudna, misiek też!
– Co tu
robić? Mamo! Wiesz?!
Obejrzała mama lalkę:
-
Nastawimy zatem pralkę.
Wzięła
misia, brudne ubrania
i
wszystko poszło do prania.
Teraz
czekam, aż się skończy.
Wtedy
lalka do mnie dołączy.
Możemy zadać dziecku pytania dotyczące treści
wiersza, np.: Co się stało z lalką i misiem? Co zrobił mama? Kiedy dorośli
używają pralki? Z czego zrobiona była lalka, skoro prała się w pralce? Co
należałoby zrobić, gdyby lalka była z plastiku?
4.
Praca
plastyczno – techniczna „ Pralka”. Przygotowujemy pudełko kartonowe
( może być np. po mleku). Dziecko tworzy pralkę używając papieru kolorowego,
flamastrów, farb, folii aluminiowej lub innych materiałów.
Wersja
dla chłopców i nie tylko „ Myjnia samochodowa”
1.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „ Memo z
figurami”.
Zestaw podwójnych kart z figurami. Karty układamy obrazkiem do dołu.
Zadaniem każdego gracza jest
odkrycie dwóch kart. Jeżeli ktoś odkryje
dwie takie same karty, odkada je na
bok. Jeżeli nie, szansę ma kolejna
osoba. Wygrywa zawodnik, który zgromadzi najwięcej
par.
2.
Kartonowe
pojazdy. Można użyć pudełek różnego
rodzaju i wielkości, koła zrobić np. z zakrętek od butelki.
3.
Zabawa
z pojazdami „ Myjnia samochodowa”.
Dziecko buduje np. z klocków myjnię, podjeżdża swoim samochodem pod myjnię i
udaje, że myje swój pojazd ( naśladuje odgłosy: polewa wodą( trrr….), mydli (
szuru-buru, szuru-buru), znów polewa ( trrr…), na koniec suszy ( szszsz……)
4.
Zabawa
na zakończenie – „ Prawa rączka…”
Dziecko
ustawiamy naprzeciw siebie, wyklaskujemy lub wytupujemy sylaby, a na koniec
podnosimy odpowiednią rękę lub nogę. Jeden raz pokazujemy dziecku a potem
dziecko samo powtarza czynności. Możemy zmieniać tempo zabawy, zaczynając od
wolnego do coraz szybszego.
Pra-wa
rą-czka tu!
(wyklaskiwanie
własnymi dłońmi sylab i na koniec podnoszenie odpowiedniej ręki)
Le-wa
rą-czka tu!
Pra-wa
nóż-ka tu!
(
wytupywanie sylab lewą i Rawą nogą i na koniec podniesienie odpowiedniej nogi)
Le-wa
nóż-ka tu!
Memo z figurami
Uwaga!
Karty trzeba
wydrukować w 2 egzemplarzach i wyciąć i pokolorować na różne kolory
Panie z grupy SMERFY
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz