14.04.2020r. /wtorek/ ”MISIE”
„Czysto
wokół nas”
Witam Was po świętach bardzo serdecznie. Zapraszam do
wspólnej zabawy.
I. Na początek proponuję
zabawę „Do przodu, do tyłu, w bok”/ dzieci
stają przed rodzicami i słuchają polecenia, następnie zgodnie ze wskazówkami robią krok w
przód, w tył, w bok; rodzice zmieniają kolejność i mówią coraz szybciej/. Teraz
krótka gimnastyka : sześć przysiadów z wymienianiem dni tygodnia, przy
niedzieli skaczemy w górę. Rodziców proszę o wsparcie przy wymienianiu
kolejnych dni.
II. „Co to jest przyroda?” –
posłuchajcie wiersza D. Gellnerowej. Porozmawiajcie chwilę na temat treści
wiersza. Drogie dzieci po wysłuchaniu wiersza spróbujcie odpowiedzieć na
pytanie: czym jest przyroda?
„Co
to jest przyroda?”
-To
drzewa i kwiaty,
i liście i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
-Przyroda jest wokół, wszędzie ją spotkasz.
Ptak rozśpiewany,
gadające świerszcze…
powiedzcie, proszę,
co jeszcze, co jeszcze?
i liście i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
-Przyroda jest wokół, wszędzie ją spotkasz.
Ptak rozśpiewany,
gadające świerszcze…
powiedzcie, proszę,
co jeszcze, co jeszcze?
-Kochaj
przyrodę!
Omijaj
w lesie
sadzonki
młode
-Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody.
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło!
Będzie zielono!
-Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody.
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło!
Będzie zielono!
„Instrumenty
z natury”- wykonanie grzechotek z
wykorzystaniem produktów i tworzyw naturalnych /wykorzystajcie tekturowe rolki
po papierze toaletowym lub ręczniku papierowym; do zaklejenia otworów użyjcie
kółek z tektury i taśmy klejącej; wypełnieniem grzechotki może być: groch, ryż,
fasolka itp.; całość możecie ozdobić kolorowym papierem, naklejkami,
pokolorować kredkami lub farbami/
III. Drodzy Rodzice dla relaksu przeczytajcie Dzieciom
wierszyk „Obietnica”
I. Salach
Gdy do lasu pójdą dzieci,
żadne w lesie nie naśmieci, bo papierki i butelki dają pożar czasem wielki.
Każdy malec obiecuje, że
przyrodę uszanuje.
Nie wystraszy w lesie
zwierza, co do wody właśnie zmierza.
Nie zabrudzi rzeki także. Dba
o czystość, dba, a jakże.
A więc dziecię moje młode –
przed zagładą chroń przyrodę.
Zastanówcie
się wspólnie co zagraża środowisku ze strony człowieka.
„Ptaki
i ich gniazda” – zabawa orientacyjno-porządkowa /ułóżcie na podłodze
trzy kartki w różnych kolorach, ustalcie kolory gniazd dla określonych ptaków: jaskółki,
skowronka, bociana; Dzieci udają latające ptaszki i poruszają się wokół gniazd-
kartek, kiedy rodzice wypowiadają nazwę jednego z ptaków dziecko musi usiąść we
właściwym gnieździe/.
Jaskółka
Skowronek
Bocian
Powodzenia i dobrej zabawy. Panie
z grupy „Misie”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz