środa, 15 kwietnia 2020

16.04.2020 – czwartek GRUPA „TYGRYSKI”
 BLOK  TEMATYCZNY: CHRONIMY ŚRODOWISKO.

TEMAT DNIA: ZABAWY Z LICZBAMI.

ZABAWA RUCHOWA PRZY PIOSENCE „GŁOWA, RAMIONA…”
wersja angielska:)

MATEMATYCZNE „BINGO” - do zabawy potrzebna będzie kostka do gry i 2 plansze z liczbami. Rodzic na zmianę z dzieckiem rzucają kostką, na planszy należy zaznaczyć cyfrę odpowiadającą ilości wyrzuconych oczek. Wygrywa ten kto będzie miał pierwszy zaznaczone wszystkie cyfry. Woła BINGO! 


LICZĘ I SKACZĘ” - zabawa ruchowa z kostką do gry Dziecko rzuca kostką, skacze tyle razy, ile wyrzuci oczek. (można wprowadzić inne polecenia np. przysiady, pajacyki...)

CHODNICZEK Z CYFRAMI”
Potrzebujemy kartkę A4, ołówek, linijkę, gazety, nożyczki, klej.

Na kartce A4 rysujemy taki chodniczek jak poniżej (poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o pomoc) 

 
 
Wyszukaj w gazecie liczby (1-10) wytnij je i naklej w odpowiedniej kolejności zaczynając od liczby 1 (kierunek: od lewej do prawej). Ważne! W jednej kratce wklejamy jedną liczbę.

Uwaga! chodniczków można zrobić więcej...

ZABAWA DO WIERSZA EWY SKOREK „LICZENIE KWIATÓW”
Rodzic czyta wiersz. Zadanie dziecka polega na przeliczaniu na jednym wydechu coraz większej liczby kwiatów. Wiersz ćwiczy umiejętność liczenia w zakresie 10 ale też jest ćwiczeniem wydłużającym fazę wydechową podczas mówienia, utrwala nawyk mówienia na wydechu.

LICZENIE KWIATÓW
Nad zieloną łąkę
lecą dwa motyle.
Oj, bardzo się cieszą,
że tu kwiatów tyle.

Kolorowe kwiaty
cztery zobaczyły.
Nabrały powietrza,
do czterech liczyły:
- jeden, dwa, trzy, cztery.
(dzieci nabierają powietrza i liczą na wydechu)


 
Ale pięknych kwiatów
jest więcej na łące.
Liczyły do sześciu
kwiatuszki pachnące:
Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć.
(dzieci nabierają powietrza i liczą na wydechu)

 
 
Poleciały dalej
na skraj cudnej łąki.
A tu nowy dywan
ścielą kwiatów pąki.

Radosne motyle
buzie otworzyły.
Powietrze wciągnęły,
do ośmiu liczyły:
- Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem
(dzieci nabierają powietrza przez nos i liczą na wydechu)

Teraz razem z dziećmi
będą kwiaty liczyć.
Liczyć do dziesięciu.
Będą wspólnie ćwiczyć:
- Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć, dziesięć (dzieci nabierają powietrza przez nos i liczą na wydechu)

 


PIOSENKA „MASZERUJE WIOSNA”

Tam daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna
ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi - zielenieje świat.

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Maszeruje...

Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Maszeruje...


CIEKAWOSTKI PRZYRODNICZE.
Czy znacie roślinę u której najpierw pojawiają się kwiaty a dopiero później listki?
Jest taka, to FORSYCJA.
Forsycja jest krzewem znanym i lubianym. Zawdzięcza to bardzo wczesnemu okresowi kwitnienia, najwcześniej ze wszystkich krzewów.
Obsypuje się wtedy olbrzymią ilością żółtych, delikatnych kwiatów pokrywającym większość gałęzi. Zaraz po przekwitnięciu pojawiają się zielone listki.
Forsycja swoim kwitnieniem sygnalizuje nam nadejście wiosny.
Teraz nie możemy wychodzić z domu ale może zobaczysz ten krzew z okna lub z balkonu... 

 
 

 
ZABAWA DYDAKTYCZNA „WOREK SKARBÓW”
Potrzebny będzie worek nieprześwitujący i kilka przedmiotów (np. zabawek)
Dziecko zamyka oczy. Rodzic chowa przedmioty do worka. Dziecko sięga do worka i po dotyku odgaduje jaka rzecz schowana jest w worku.

ZADANIE DLA DZIECI 6-LETNICH w kartach pracy cz.4 s. 23 Przyjrzyj się ilustracji, nazwij zwierzęta i je policz. Narysuj w ramkach tyle kropek, ile jest zwierząt.


Panie z grupy „Tygryski”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz