BLOK
TEMATYCZNY: CHRONIMY ŚRODOWISKO.
TEMAT
DNIA: ZABAWY
Z LICZBAMI.
ZABAWA
RUCHOWA PRZY PIOSENCE „GŁOWA, RAMIONA…”
źródło
You Tube https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
wersja
angielska:)
MATEMATYCZNE
„BINGO” - do zabawy potrzebna będzie kostka do gry i 2
plansze z liczbami. Rodzic na zmianę z dzieckiem rzucają kostką,
na planszy należy zaznaczyć cyfrę odpowiadającą ilości
wyrzuconych oczek. Wygrywa ten kto będzie miał pierwszy zaznaczone
wszystkie cyfry. Woła BINGO!
„LICZĘ
I SKACZĘ” - zabawa
ruchowa z kostką do gry Dziecko
rzuca kostką, skacze tyle razy, ile wyrzuci oczek. (można
wprowadzić inne polecenia np. przysiady, pajacyki...)
„CHODNICZEK
Z CYFRAMI”
Potrzebujemy kartkę A4,
ołówek, linijkę, gazety, nożyczki, klej.
Na kartce A4 rysujemy taki
chodniczek jak poniżej (poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o
pomoc)
Wyszukaj w gazecie liczby
(1-10) wytnij je i naklej w odpowiedniej kolejności zaczynając od
liczby 1 (kierunek: od lewej do prawej). Ważne! W jednej kratce
wklejamy jedną liczbę.
Uwaga!
chodniczków można zrobić więcej...
ZABAWA
DO WIERSZA EWY SKOREK „LICZENIE KWIATÓW”
Rodzic
czyta wiersz. Zadanie dziecka polega na przeliczaniu na jednym
wydechu coraz większej liczby kwiatów. Wiersz ćwiczy umiejętność
liczenia w zakresie 10 ale też jest ćwiczeniem wydłużającym fazę
wydechową podczas mówienia, utrwala nawyk mówienia na wydechu.
LICZENIE
KWIATÓW
Nad
zieloną łąkę
lecą
dwa motyle.
Oj,
bardzo się cieszą,
że
tu kwiatów tyle.
Kolorowe
kwiaty
cztery
zobaczyły.
Nabrały
powietrza,
do
czterech liczyły:
-
jeden, dwa, trzy, cztery.
(dzieci
nabierają powietrza i
liczą na
wydechu)
Ale
pięknych kwiatów
jest
więcej na łące.
Liczyły
do sześciu
kwiatuszki
pachnące:
Jeden,
dwa, trzy, cztery, pięć, sześć.
(dzieci
nabierają powietrza i
liczą na
wydechu)
Poleciały
dalej
na
skraj cudnej łąki.
A
tu nowy dywan
ścielą
kwiatów pąki.
Radosne
motyle
buzie
otworzyły.
Powietrze
wciągnęły,
do
ośmiu liczyły:
-
Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem
(dzieci
nabierają powietrza przez nos i liczą na wydechu)
Teraz
razem z dziećmi
będą
kwiaty liczyć.
Liczyć
do dziesięciu.
Będą
wspólnie ćwiczyć:
-
Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć,
dziesięć (dzieci
nabierają powietrza przez nos i liczą na wydechu)
PIOSENKA
„MASZERUJE WIOSNA”
źródło
You Tube https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc
Tam
daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna
ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi - zielenieje świat.
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.
Maszeruje...
Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Maszeruje...
maszeruje drogą mała wiosna
ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi - zielenieje świat.
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.
Maszeruje...
Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Maszeruje...
CIEKAWOSTKI
PRZYRODNICZE.
Czy
znacie roślinę u której najpierw pojawiają się kwiaty a dopiero
później listki?
Jest
taka, to FORSYCJA.
Forsycja
jest krzewem znanym i lubianym. Zawdzięcza to bardzo wczesnemu
okresowi kwitnienia, najwcześniej ze wszystkich krzewów.
Obsypuje
się wtedy olbrzymią ilością żółtych, delikatnych kwiatów
pokrywającym większość gałęzi. Zaraz po przekwitnięciu
pojawiają się zielone listki.
Forsycja
swoim kwitnieniem sygnalizuje nam nadejście wiosny.
Teraz
nie możemy wychodzić z domu ale może zobaczysz ten krzew z okna
lub z balkonu...
ZABAWA
DYDAKTYCZNA „WOREK SKARBÓW”
Potrzebny
będzie worek nieprześwitujący i kilka przedmiotów (np. zabawek)
Dziecko
zamyka oczy. Rodzic chowa przedmioty do worka. Dziecko sięga do
worka i po dotyku odgaduje jaka rzecz schowana jest w worku.
ZADANIE
DLA DZIECI 6-LETNICH w kartach pracy cz.4 s. 23 Przyjrzyj się
ilustracji, nazwij zwierzęta i je policz. Narysuj w ramkach tyle
kropek, ile jest zwierząt.
Panie
z grupy „Tygryski”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz