„MISIE”
-02.04.2020 r./czwartek/-propozycje zajęć
Witam Was bardzo serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy.
I.
Na początek spróbujcie przypomnieć sobie naszą śpiewankę - powitankę:
Raz dwa trzy
cztery, raz, dwa, trzy, cztery obracamy się./obrót/
Rączka
prawa, rączka lewa/pokazujemy kolejno rączki/ i cieszymy się: ha,ha,ha./klaszczemy/
Raz dwa trzy
cztery, raz, dwa, trzy ,cztery obracamy się./obrót/
Nóżka prawa,
nóżka lewa/ wysuwamy do przodu nóżkę prawą i lewą/ i cieszymy się: ha,ha,ha./tupiemy/
II.
TEMAT DNIA: „Mój mały
ogródek”- założenie hodowli w domu.
CELE OGÓLNE:
budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin, rozwijanie u dzieci
umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody.
Propozycje
zadań dla dzieci:
1.
„Mój mały ogródek”
– zasianie rzeżuchy lub założenie hodowli cebuli, fasoli /z dostępnych w domu
materiałów/. Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin.
·
Proszę
przygotować słoiczek, gazę, gumkę recepturkę, watę ewentualnie płatki
kosmetyczne, nasiona rzeżuchy, cebulę, fasolkę. Rzeżuchę wysiewamy na spodeczek
wyłożony watą lub płatkami kosmetycznymi. Cebulkę, fasolkę umieszczamy na
słoiczku wypełnionym wodą, zabezpieczonym gazą. Podlewamy rzeżuchę. Dzieci z małą pomocą dorosłego poradzą sobie z założeniem hodowli, ponieważ zrobiły to na zajęciach w sali. Niestety nie
zdążyły dokonać obserwacji.
Zadaniem dzieci jest dbanie o
hodowlę i obserwacja zmian. Dla chętnych prowadzenie dzienniczka obserwacji,
który dzieci przyniosą po powrocie do przedszkola.
2. Zabawy ruchowe. Proponuję rodzicom zabawy ruchowe z dzieckiem metodą Weroniki Sherborn. Dziecko ćwiczy
razem z rodzicem. Potraktujcie Państwo te ćwiczenia jak dobrą zabawę, zwłaszcza
teraz gdy ruch mamy ograniczony. Do niektórych ćwiczeń potrzebny będzie
koc.
- Traktory – rodzic/ rodzice siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się razem różnych kierunkach. Można naśladować warczenie silnika/ ćwicz. dźwiękonaśladowcze/.
- Słoneczko świeci, deszczyk pada– wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu słoneczka. Uderzanie paluszkami o brzuszek- naśladowanie padającego deszczu./kap,kap,kap- ćwicz. dźwiękonaśladowcze/.
- Kręcąca się pszczółka – wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
- Dżdżownice – leżąc na plecach, z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami, wszyscy przesuwają się na plecach po podłodze i próbują palcami ręki dotknąć inną poruszającą się w ten sposób osobę.
- Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.
- Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
- Bujanie dziecka w kocu.
- Naleśnik- dziecko zawijamy w koc/ jak naleśnik/ i toczymy po podłodze.
- Wycieczka – rodzic ciągnie dziecko leżące na kocu.
III.
„W naszym ogródeczku”- https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o zapoznanie ze
słowami i melodią piosenki. Proszę spróbować zaśpiewać piosenkę z dzieckiem.
Można w trakcie słuchania naśladować prace, które wykonuje ogrodnik: grabienie,
przekopywanie ziemi, sianie lub sadzenie
roślinek.
W naszym ogródeczku
zrobimy porządki }3razy
Wygrabimy ścieżki
przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.
Potem w miękką ziemię
wsiejemy nasionka }3razy
Będą się wygrzewać
na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.
Przyjdzie ciepły deszczyk
i wszystko odmieni } 3 razy
W naszym ogródeczku
grządki zazieleni,
grządki zazieleni raz, dwa, trzy.
Serdecznie Was pozdrawiamy Panie z grupy „Misie” - Pani Dorotka i Pani Ania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz