GRUPA
SMERFY
TEMAT:
PISANKI 10.04.2020
PROPOZYCJE
ZABAW Z DZIEĆMI
1. „BOOGIE-WOOGIE”
– ZABAWA MUZYCZNO-RUCHOWA, POWITANKA.
1.
Do przodu prawą rękę daj
do tyłu prawą rękę daj
do przodu prawą rękę daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskać trzeba raz dwa trzy
2. Do przodu lewą rękę daj
do tyłu lewą rękę daj
do przodu lewą rękę daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskać trzeba raz dwa trzy
3. Do przodu prawą nogę daj
do tyłu prawą nogę daj
do przodu prawą nogę daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskać trzeba raz dwa trzy
4. Do przodu lewą nogę daj
do tyłu lewą nogę daj
do przodu lewą nogę daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskać trzeba raz dwa trzy
2. WYSŁUCHANIE
WIERSZA S. ALEKSANDRZAKA „PISANKI”
„Pisanki”
Dzieci
obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza
ma kreski
Druga
– kółka złote
Trzecia
- drobne kwiaty
Czwarta
– dużo kropek
Piąta
– srebrne gwiazdki
Szósta
– znów zygzaki
Siódma
– barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma
– wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta
– największa – ma już prawie wszystko:
I
kropki i zygzaki i paseczków wiele
I
czerwień i złoto i błękit i zieleń
I
piękne kwiaty na jajku ktoś posiał
Dumne
były z niego Hania i Małgosia.
Omówienie
treści wiersza – opisywanie wyglądu pisanek.
3. „KOLOROWE
JAJECZKA” – Siedzimy razem z dzieckiem, mamy kolorowe jajeczka-pisanki
(ILUSTRACJA) i krótko omawiamy wygląd pisanek.
4. "ZŁODZIEJ
JAJEK" - zabawa ruchowa .Dziecko jest "zajączkiem wielkanocnym",
siedzi na środku i pilnuje pisanek. Ma zawiązane oczy i musi się skoncentrować na dźwiękach. Dorosły
-"lis" chce wykraść jajka. Podchodzimy ostrożnie do koszyczka z
pisankami. Jeżeli "zajączek wielkanocny" usłyszy skradającego się
"lisa", wskazuje kierunek, z którego dochodzi dźwięk. Wtedy
"lis" wraca na miejsce, i podejmujemy próbę dostania się do koszyczka
i "lis" może spróbować
szczęścia. Gdy uda mu się wykraść jajko, zajmuje miejsce "zajączka".
5. „ZWYCZAJE
WIELKANOCNE” – rozmowa z dziećmi na temat tradycji wielkanocnych, dzieci
swobodnie wypowiadają się na temat tradycji wielkanocnych. „Lubię święta,
bo...” – wypowiedzi dziecka.
6. Rozwiązywanie
zagadek – dzieci rozwiązują zagadki o tematyce świąt Wielkanocnych:
Białe, żółte, malowane, Jak się nazywa skorupka od jajek
I kraszane i pisane, Co na Wielkanoc świetnie się nadaje?
Na Wielkanoc darowane. (wydmuszka)
(pisanki)
Nie miauczą, lecz kwitną, białe albo szare.
Znajdziesz je na wierzbie, gdy się kończy marzec. (bazie)
Upleciony ze słomy, z wikliny, chętnie nosi owoce, jarzyny.
Podwieczorek też weźmie czasem, a i grzyby przyniesie z lasu.
(koszyk)
Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą. (kurczątka)
Nie ma nóg, tylko „skoki”, nie ma oczu tylko „trzeszcze”,
śpi w kotlinie niegłębokiej, kocha lasy i pól przestrzeń.
(zajączek)
Przeważnie jestem biały i na stole leżę.
Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)
Ten prawdziwy na śniadanie wychodzi na łąkę,
ten cukrowy raz do roku ozdabia święconkę. (baranek)
Tańczy się go żwawo, parami lub w kole,
inny - słodki leży na świątecznym stole. (mazurek)
7. Ozdabianie
ugotowanych jajek według własnego pomysłu.
Życzymy Wam, Kochani,aby te święta wielkanocne
wniosły do Waszych serc wiosenną radość i świeżość,
pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję.
Pani Ola, Pani Klaudia oraz Pani Dorotka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz