piątek, 10 kwietnia 2020


GRUPA SMERFY
TEMAT: PISANKI   10.04.2020
PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI

1.    „BOOGIE-WOOGIE” – ZABAWA MUZYCZNO-RUCHOWA, POWITANKA.

1.     Do przodu prawą rękę daj
do tyłu prawą rękę daj

do przodu prawą rękę daj i pomachaj nią



bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się

no i klaskać trzeba raz dwa trzy


2. Do przodu lewą rękę daj

do tyłu lewą rękę daj

do przodu lewą rękę daj i pomachaj nią



bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się

no i klaskać trzeba raz dwa trzy


3. Do przodu prawą nogę daj

do tyłu prawą nogę daj

do przodu prawą nogę daj i pomachaj nią



bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się

no i klaskać trzeba raz dwa trzy


4. Do przodu lewą nogę daj

do tyłu lewą nogę daj

do przodu lewą nogę daj i pomachaj nią



bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się

no i klaskać trzeba raz dwa trzy




2.     WYSŁUCHANIE WIERSZA  S. ALEKSANDRZAKA  „PISANKI”

„Pisanki”
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka złote
Trzecia - drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – srebrne gwiazdki
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – największa – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I piękne kwiaty na jajku ktoś posiał
Dumne były z niego Hania i Małgosia.

Omówienie treści wiersza – opisywanie wyglądu pisanek.

3.     „KOLOROWE JAJECZKA” – Siedzimy razem z dzieckiem, mamy kolorowe jajeczka-pisanki (ILUSTRACJA) i krótko omawiamy wygląd pisanek.


4.     "ZŁODZIEJ JAJEK" - zabawa ruchowa .Dziecko jest "zajączkiem wielkanocnym", siedzi na środku i pilnuje pisanek. Ma zawiązane oczy          i musi się skoncentrować na dźwiękach. Dorosły -"lis" chce wykraść jajka. Podchodzimy ostrożnie do koszyczka z pisankami. Jeżeli "zajączek wielkanocny" usłyszy skradającego się "lisa", wskazuje kierunek, z którego dochodzi dźwięk. Wtedy "lis" wraca na miejsce, i podejmujemy próbę dostania się do koszyczka i  "lis" może spróbować szczęścia. Gdy uda mu się wykraść jajko, zajmuje miejsce "zajączka".

5.     „ZWYCZAJE WIELKANOCNE” – rozmowa z dziećmi na temat tradycji wielkanocnych, dzieci swobodnie wypowiadają się na temat tradycji wielkanocnych. „Lubię święta, bo...” – wypowiedzi dziecka.

6.     Rozwiązywanie zagadek – dzieci rozwiązują zagadki o tematyce świąt Wielkanocnych:



Białe, żółte, malowane, Jak się nazywa skorupka od jajek
I kraszane i pisane, Co na Wielkanoc świetnie się nadaje?
Na Wielkanoc darowane. (wydmuszka)
(pisanki)

Nie miauczą, lecz kwitną, białe albo szare.
Znajdziesz je na wierzbie, gdy się kończy marzec. (bazie)

Upleciony ze słomy, z wikliny, chętnie nosi owoce, jarzyny.
Podwieczorek też weźmie czasem, a i grzyby przyniesie z lasu. (koszyk)

Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą. (kurczątka)

Nie ma nóg, tylko „skoki”, nie ma oczu tylko „trzeszcze”,
śpi w kotlinie niegłębokiej, kocha lasy i pól przestrzeń. (zajączek)

Przeważnie jestem biały i na stole leżę.
Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)

Ten prawdziwy na śniadanie wychodzi na łąkę,
ten cukrowy raz do roku ozdabia święconkę. (baranek)

Tańczy się go żwawo, parami lub w kole,
inny - słodki leży na świątecznym stole. (mazurek)


7.     Ozdabianie ugotowanych jajek według własnego pomysłu.




Życzymy Wam, Kochani,aby te święta wielkanocne
wniosły do Waszych serc wiosenną radość i świeżość,
pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję.  

Pani Ola, Pani Klaudia oraz Pani Dorotka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz