"KRASNOLUDKI”
14.04.2020 r. /wtorek/ - propozycje zajęć.
TEMAT
TYGODNIA: DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
DZIEŃ TEMAT: JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY!
CELE OGÓLNE: Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim
otoczeniu, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę, wskazywanie
właściwych i niewłaściwych zachowań wobec przyrody.Rozwijanie u dzieci
spostrzegawczości i koncentracji uwagi; rozwijanie umiejętności orientowania
się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
I. Witam Was bardzo serdecznie. Na początek
przypomnijcie sobie i pobawcie się z Rodzicem lub rodzeństwem w „Kolory”- wyszukujemy w
otoczeniu lub wskazujemy na swoim ubraniu dany kolor.
Kolejna
propozycja to: zaśpiewajcie z
pokazywaniem znaną Wam piosenkę „Idzie Zuch”- pokażcie rodzicom jak bawimy się do
tej piosenki w przedszkolu.
Rodzice zwróćcie
dzieciom uwagę na właściwe wskazywanie
stron lewo-prawo- można na prawej ręce założyć dziecku frotkę- będzie mu
łatwiej zapamiętać.
Proszę przeczytać dziecku wiersz "Co
to jest przyroda?" D. Gellner i spróbować
porozmawiać nt: „Jak dziecko rozumie pojęcie przyrody?”, "Co to jest przyroda?".
Co to jest przyroda?"
D. Gellner
To drzewa
i kwiaty,
i liście i woda. Motyl nad łąką, biała stokrotka. Przyroda jest wokół, wszędzie ja spotkasz. Ptak rozśpiewany, gadające świerszcze. Powiedzcie, proszę, co jeszcze, co jeszcze. Szanuj przyrodę, kochaj przyrodę. Kwiatom w doniczkach nie żałuj wody. Dbaj o trawniki! Niech koło domu będzie wesoło, będzie zielono. |
II.„Czy jestem
przyjacielem przyrody?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń
dzieci i opowiadania Janiny Krzemienieckiej i Barbary Lewandowskiej "Wielka
przygoda małej Zosi".
Drodzy Rodzice
przeczytajcie tekst opowiadania.
Po przeczytaniu zadajemy dziecku pytania: Czy postępowanie Zosi było właściwe? Dlaczego było niewłaściwe? Jakie owady
spotkała Zosia? Co się stało, gdy dzieci złapały Zosię w siatkę na
motyle? Co zrobiła Zosia, gdy się obudziła? Jak zachowuje się przyjaciel
przyrody? Czy jestem przyjacielem przyrody?.
Możemy wspólnie z dzieckiem wykonać znaczek
–„ Jestem przyjacielem przyrody” – wykonujemy znaczek z
dostępnych w domu materiałów lub proszę pokolorować obrazek zaprezentowany poniżej:
Wykonane prace prosimy gromadzić. Wspólnie obejrzymy je po powrocie do przedszkola.
III. „Pajączek” –
masaż relaksacyjny.
Rodzic wykonuje masaż
dziecku siedzącemu tyłem do niego, ruchy należy wykonywać na plecach dziecka. Potem
możemy się zamienić.
Wspinał się pajączek
po rynnie. Rodzic „wędruje” palcami od dołu ku górze po plecach dziecka.
Spadł wielki deszcz i zmył pajączka. Układa
obie dłonie płasko na plecach i szybko przesuwa je w dół.
Zaświeciło słoneczko. Masuje plecy
ruchem okrężnym.
Wysuszyło pajączka, rynnę i… Masuje plecy tak długo, aż poczuje
ciepło.
dalej wspinał się
pajączek po rynnie. Zaczyna masaż od
początku.
ttps://www.empik.com/rymowanki-stuhr-jerzy,prod2050210,muzyka-p
Życzymy udanej zabawy. Serdecznie Was Pozdrawiamy - Panie z grupy "Krasnoludki"- Pani Dorotka i Pani Ela.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz