poniedziałek, 13 kwietnia 2020

"KRASNOLUDKI” 14.04.2020 r. /wtorek/ - propozycje zajęć.


"KRASNOLUDKI” 14.04.2020 r. /wtorek/ - propozycje zajęć.

TEMAT TYGODNIA: DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
DZIEŃ TEMAT: JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY!
CELE OGÓLNE: Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę, wskazywanie właściwych i niewłaściwych zachowań wobec przyrody.Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi; rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
 
 I. Witam Was bardzo serdecznie. Na początek przypomnijcie sobie i pobawcie się z Rodzicem lub rodzeństwem w „Kolory”- wyszukujemy w otoczeniu lub wskazujemy na swoim ubraniu dany kolor.
Kolejna propozycja to: zaśpiewajcie  z pokazywaniem znaną Wam piosenkę „Idzie Zuch”- pokażcie rodzicom jak bawimy się do tej piosenki w przedszkolu. 
Rodzice zwróćcie dzieciom  uwagę na właściwe wskazywanie stron lewo-prawo- można na prawej ręce założyć dziecku frotkę- będzie mu łatwiej zapamiętać.

Proszę przeczytać dziecku wiersz "Co to jest przyroda?" D. Gellner i  spróbować porozmawiać nt: „Jak dziecko rozumie pojęcie przyrody?”, "Co to jest przyroda?".

Co to jest przyroda?" D. Gellner

To drzewa i kwiaty,
i liście i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.

Przyroda jest wokół,
wszędzie ja spotkasz.

Ptak rozśpiewany,
gadające świerszcze.
Powiedzcie, proszę,
co jeszcze, co jeszcze.

Szanuj przyrodę,
kochaj przyrodę.
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody.

Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło,
będzie zielono.


II.„Czy jestem przyjacielem przyrody?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Janiny Krzemienieckiej i Barbary Le­wandowskiej "Wielka przygoda małej Zosi".
 Drodzy Rodzice przeczytajcie tekst opowiadania.
Po przeczytaniu zadajemy dziecku pytania: Czy postępowanie Zosi było właściwe? Dlaczego było niewłaściwe? Jakie owady spotkała Zosia? Co się stało, gdy dzieci złapały Zosię w siatkę na motyle? Co zrobiła Zosia, gdy się obu­dziła? Jak zachowuje się przyjaciel przyrody? Czy jestem przyjacielem przyrody?.
                         
Możemy wspólnie z dzieckiem wykonać znaczek„ Jestem przyjacielem przyrody” – wykonujemy znaczek z dostępnych w domu materiałów lub proszę pokolorować obrazek zaprezentowany poniżej:

  Wykonane prace prosimy gromadzić. Wspólnie obejrzymy je po powrocie do przedszkola.

III. „Pajączek” – masaż relaksacyjny.

Rodzic wykonuje masaż dziecku siedzącemu tyłem do niego, ruchy należy wykonywać na plecach dziecka. Potem możemy się zamienić.

Wspinał się pajączek po rynnie. Rodzic „wędruje” palcami od dołu ku górze po plecach dziecka.

Spadł wielki deszcz i zmył pajączka. Układa obie dłonie płasko na plecach i szybko przesuwa  je w dół.
Zaświeciło słoneczko. Masuje plecy ruchem okrężnym.
Wysuszyło pajączka, rynnę i… Masuje plecy tak długo, aż poczuje ciepło.

dalej wspinał się pajączek po rynnie. Zaczyna  masaż od początku.

ttps://www.empik.com/rymowanki-stuhr-jerzy,prod2050210,muzyka-p

Życzymy udanej zabawy. Serdecznie Was Pozdrawiamy - Panie z grupy "Krasnoludki"- Pani Dorotka i Pani Ela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz