Grupa „ SMERFY”
Temat:
„Wielkanocny koszyczek” 9.04.2020
Propozycje zabaw
dla dzieci
1.
Rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce wiosennej i
świątecznej.
Jak nazywa się
dzwoneczek w białej spódniczce,
który rośnie tuż
pod śniegiem? ( przebiśnieg)
Kotki, kotki, o,
jak ładnie –
żaden z łodygi
cienkiej nie spadnie!
Żaden nie krzyczy,
żaden nie drapie,
Żaden nie mlaszcze
przy jedzeniu.
Nadeszła już
wiosna, wszędzie zielono.
A kotki szare i
miękkie – będzie z nimi wesoło! ( bazie)
Kapryśny kolega
wieje wiatrem, kiedy chce.
Raz pada deszczem,
a raz śniegiem.
Przynosi wiele
zimnych dni,
ale też słonecznych
i kolorowych,
co bardzo cieszy
wszystkie dzieci. ( kwiecień)
Wygląda jak żółta
piłeczka,
mieszka w małym
domku
bez drzwi i
okienek.
W środku jest
pewnie ciemno,
więc piszcząca
kuleczka chce wyjść stamtąd
i opuścić na zawsze
swój domek ( pisklę w jajku)
2.
Puzzle
„Wielkanocny Koszyk”
Dziecko dostaje kopertę, lecz otwiera ją dopiero na sygnał. Zanim
dziecko przystąpi do wykonania polecenia, przywieszamy ten sam obrazek tylko w
dużym formacie i odwrócony tak by nie było widać co na nim jest. Prosimy dziecko
aby otworzyło kopertę, w każdej znajduje
się to samo. Należy poskładać tak puzzle, aby powstał jednolity obrazek. Gdy
już obrazek został poskładany, odwracamy ten przywieszony wcześniej. Dziecko sprawdza,
czy dobrze ułożyło swoje puzzle.
Przykładowe pytania:
- Co przedstawia obrazek?
- Co się w nim znajduje?
- Czy w twoim koszyku też są te same
produkty?
- A może inne? Może jest ich mniej lub więcej?
3.
Zabawa ruchowa
„Mama kwoka i kurczątka”
Gdy rodzic klaszcze, wtedy świeci słonko, kurczaki wychodzą na podwórko,
grzebią nóżką w trawce, szukają ziarenek (dzieci ruchem naśladują kurczaczki).
Gdy dźwięk się zmieni ( np. na tupanie lub gwizdanie) wtedy zachodzi słonko i
zaczyna się burza. Kurczaczki szybciutko, chowają się pod skrzydła mamy kwoki.
4.
Co w koszyczku? – wkładanie wielkanocnych
potraw do koszyczka i rozmowa o znaczeniu potraw:
·
Baranek
- zwycięstwo Chrystusa, który jak ofiarny baranek oddał swoje życie za ludzi,
by następnie zmartwychwstać i odnieść zwycięstwo nad grzechem, złem i śmiercią.
·
Jajka
– symbol życia
·
Szynka – symbol zdrowia,
·
Chleb – symbol dobrobytu i szczęścia, symbol
Ciała Chrystusa.
·
Sól – odstraszenie od zła,
·
Słodycze.
5.
Dzieciaki robią
koszyk wielkanocny.
Przy pomocy rodzica dziecko stroi i układa do koszyka produkty. Do dyspozycji
mamy : serwetkę, sól, pieprz, jaja ugotowane na twardo, pisanki, baranek z
cukru, kromka chleba, kawałek kiełbaski, babeczka.
6. Wspólna śpiewanie piosenki „Święta
wielkanocne z jajkiem i zajączkiem”
„SKACZE ZAJĄC”
Skacze drogą zając, skacze pomalutku,
Przykucnął za płotem – hop
i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko skrada się do domu,
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.
Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem.
Słoneczne pachnące Święta wielkanocne.
(bis)
Idą chłopcy droga, idą pomalutku.
Przykucnęli cicho – hop
Hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa
Śmigus – dyngus! – krzyczą
I dziewczynki łapią i wodą je chlapią…
Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem.
Słoneczne pachnące Święta wielkanocne. (bis)
Puzzle
– obrazek trzeba wydrukować w dwóch egzemplarzach i jeden poprzecinać drugi
zostawić jako wzór
Polecamy też jako uzupełnienie do zajęć puzzle on-line
Polecamy również dla
dzieci :
https://www.nowaera.pl/strefainspiracji/przedszkolnelaboratorium/dlaczego-jajko-nie-tonie
Serdecznie pozdrawiamy nasze kochane
Smerfiki i ich rodziców i życzymy dużo zdrowia, uśmiechu i wspaniałych
prezentów od Zajączka J Pani Ola i Pani Klaudia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz